728 x 90

قیام ایران-شماره ۱۲۹

اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌تپه و کسبه و کولبران شهرهای مرزی

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

 طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه و پنجشنبه ۱۴و ۱۵ فروردین علاوه بر تظاهرات مردم اهواز، کارگران و دیگر اقشار محروم در شهرهای مختلف به تظاهرات و اعتراضهای ضدحکومتی ادامه دادند:

کارگران بخش‌های مختلف مجتمع نیشکر هفتتپه در ادامه اعتراضات روزهای قبل خود، دست از کار کشیدند. آنها اعلام کردهاند تا آزادی کارگران بازداشتی و لغو حکم‌های اخراج شماری از کارگران معترض، اعتصاب را ادامه خواهند داد. این تجمع مورد یورش مأموران نیروی انتظامی قرار گرفت و شمار دیگری از کارگران بازداشت شدند. در روزهای پیش از این نیز عوامل اطلاعاتی تعدادی از کارگران را در مسیر تظاهرات بازداشت کردند و تعدادی نیز به‌دنبال صدور احضاریه از طرف قضاییه آخوندی در یورش به خانه‌هایشان دستگیر شدند. قضاییه فاسد رژیم که در همدستی با اطلاعات آخوندی و کارفرمایان حکومتی است زیر عنوان وجود شاکی خصوصی کارگران را دادگاهی کرده و روانه زندان کردند.

- بازاریان و کسبه شهرهای مرزی کردستان و آذربایجان غربی در روز چهارشنبه برای دومین روز در اعتراض به بسته شدن معابر کولبری و چندین برابرشدن کرایه محل کسب شان از باز کردن مغازه‌های خود خودداری کردند. روز سه‌شنبه این اعتصاب در شهرهای جوانرود، سقز، بانه، مریوان، سردشت و سنندج برگزار شد. مردم و کسبه و کولبران جوانرود با تجمع در مقابل فرمانداری به بستن معابر مرزی که تنها محل درآمد مردم محروم این منطقه است، اعتراض کردند. در سقز شمار زیادی از مغازه‌داران پاساژ الماس و پاساژهای پیرامون بازار روز و بازار پارچه فروش‌ها برای گشودن معابر مرزی اعتصاب کردند. در مریوان مغازه‌داران پاساژ خورشید در زریوار در اعتراض به افزایش ۱۵درصدی اجاره بهای مغازه‌هایشان دست به اعتصاب و تجمع زدند.

- روز سه‌شنبه کارگران شرکت ایران سیلندر، در شهرری در اعتراض به اخراج خود مقابل فرمانداری شهرری تجمع کردند.

- در همین روز در یک واقعه تکاندهنده یکی از کارگران شرکت بهشهر در جاده قدیم کرج، در اعتراض به اخراج خود، چند خودرو را به آتش کشید و با رفتن به طبقه ششم ساختمان این شرکت اقدام به خودکشی کرد.

- کارگران کارخانه فریکو سیرجان که طی چهار ماه گذشته در اعتراض به پرداخت نشدن ماهها حقوق و مزایای خود دست به اعتصاب زده‌اند، بار دیگر به‌خاطر عملی نشدن وعده‌های فریبکارانه مدیریت کارخانه دست به اعتراض زدند.

- ۱۲۰ کارگر اخراجی شرکت مقره سازی ساوه با تجمع در مقابل فرمانداری در این شهر، خواستار بازگشت به کار شدند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۶فروردین ۱۳۹۷(۵آوریل ۲۰۱۸)

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1de81d05-70ed-4ade-a644-1e56e7739871"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات