728 x 90

تسلیت به خانواده و همکاران علی نقدی کارگر نیشکر هفت‌تپه، قربانی سیاستهای ضد کارگری آخوندها

کارگران نیشکر هفت تپه
کارگران نیشکر هفت تپه

پایان بی‌عدالتی تنها با قیام علیه رژیم آخوندی و سرنگونی این رژیم ضدکارگری امکانپذیر است

علی نقدی یکی دیگر از کارگران محروم کشورمان قربانی سیاستهای چپاولگرانه و ضد کارگری فاشیسم دینی حاکم شد و پس از این‌که تلاشهای چند ماهه و مراجعات مکرر او برای دریافت حقوق معوقه‌اش به جایی نرسید، ناتوان از تأمین زندگی خود و خانواده‌اش و پرداخت بدهی‌های روزافزون، دست به خودکشی زد. پیکر او در روز ۸اسفند، در کانال آب پیدا شد.

علی نقدی، دوشادوش سایر کارگران نیشکر هفت‌تپه برای احقاق حقوقشان مبارزه می‌کرد. آنها در سال ۱۳۹۶دست‌کم هشت بار دست به اعتصاب و تظاهرات زدند. تنها چیزی که برای رژیم آخوندی و کارگزارانش اهمیتی ندارد گرسنه ماندن کارگران و خانواده‌هایشان و بدهکار و شرمنده بودن آنان است.

۳۰۰۰کارگر نی‌بر نیشکر هفت‌تپه ماهها است به‌خاطر پرداخت نشدن دستمزد ناچیزشان، برای چرخش معیشت خود و خانواده‌شان زیر بار بدهی‌های سنگین  رفته‌اند و به‌خاطر ناتوانی در پرداخت قروض و تأمین هزینه‌های روزمره، کارد به استخوانشان رسیده است. این فشارها در آستانه نوروز طاقت‌فرساتر شده است. صدها تن از کارگران که از چهار سال پیش در سنین بازنشستگی هستند به‌خاطر پرداخت نشدن حق بیمه‌شان از حقوق بازنشستگی محرومند.

اعتراضات و اعتصابهای کارگران هر بار سرکوب می‌شود و کارگران تهدید به اخراج می‌شوند. در روز ۱۵بهمن، گارد ضدشورش، ضمن اشغال کارخانه و یورش وحشیانه به کارگران اعتصابی‌ شماری از آنها را بازداشت کرد.

نیشکر هفت‌تپه که با شش دهه سابقه فعالیت همواره از قطبهای اشتغال‌زایی و صنعت در خوزستان بوده بر اثر سیاستهای نظام فاسد و سرکوبگر آخوندی در معرض تعطیل و نابودی قرار گرفته است.

کمسیون کار شورای ملی مقاومت ضمن تسلیت به خانواده و همکاران علی نقدی و کارگران نیشکر هفت‌تپه، رژیم ضدکارگری آخوندی را مسئول قتل این کارگر شریف می‌داند. خواستهای حقه و مشروع کارگران و زحمتکشان و پایان دادن به بی‌عدالتی تنها با اتحاد و همبستگی و قیام علیه رژیم آخوندی و سرنگونی این رژیم امکان‌پذیر است. تا نظام ولایت فقیه بر سر کار است وضعیت کارگران و زحمتکشان و عموم مردم وخیم‌تر می‌شود.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت- کمیسیون کار

 ۱۰اسفند ۱۳۹۶(اول مارس ۲۰۱۱۸)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/34c5482d-ba21-4e29-bd68-1d4cebe60b00"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات