728 x 90

مریم رجوی و جنبش دادخواهی

مریم رجوی - ادای احترام به شهدای قتل‌عام ۶۷
مریم رجوی - ادای احترام به شهدای قتل‌عام ۶۷

«او (خمینی) می‌خواست برای حفظ حکومت خود جنبش مقاومت را ریشه‌کن کند، می‌خواست کاری کند که دیگر هیچ‌کس فکر تغییر و آرزوی آزادی را به‌ذهن خود هم راه ندهد و تمام این هدف‌ها را در نابودی هر چه سریع‌تر مجاهدین و همه کسانی یافته بود که بر سر آرمان آزادی استوار بودند.

اما در مقابل این شقاوت بی‌سابقه، مجاهدین، هزار هزار سر دارها را از خود بلند کردند، در وجدان تاریخی ملت ایران سوگند مجسم وفاداری به‌ آزادی شدند و تاریخ ایران را با اسطوره تسلیم‌ناپذیری خود روشنایی و امید بخشیدند.

بله خون‌های مجاهدین و مبارزین آرمان‌خواه هرگز از جوشش بازنمی‌ماند و در تمام این سالیان، روح عصیان و اعتراض جامعه ایران در پیکار با رژیم ولایت فقیه بوده است.

درود‌های بی‌پایان به‌ همه زندانیان قتل‌عام‌ شده سال ۶۷ که از لحظه‌ای که در اتاق‌های بازجویی گفتند بر سر موضع خود علیه ولایت فقیه و برای آزادی ایستاده‌اند تا همین امروز نبرد و پیکارشان رژیم آخوندی را درهم‌‌می‌کوبد.

نام‌های آنها را خمینی پنهان کرد اما نام‌آورترین زنان و مردان تاریخ معاصر ایران‌اند؛

مزارهایشان را مخفی کرده‌اند اما حاضرترین و آشکارترین وجود رزمنده ملت ایران‌اند؛

و سال‌هاست بر سر دار رفته‌اند اما سرود سرخ آزادی بر زبان آنها جاری است».

«قسمتی از پیام مریم رجوی به‌مناسبت سالگرد قتل‌عام ۶۷ـ مرداد۹۶»

 

۳۰سال از قتل‌عام زندانیان سیاسی و جنبش دادخواهی قتل‌عام‌ شدگان گذشت.
جنبشی که در برابر تهدید و توفان مماشات ایستاد و بعد از فراخوان مجدد مریم رجوی در تیر و مرداد ۱۳۹۵ گل داد.

آیا آن جان‌های شیفته و آن خون‌های عزیز به محاق رفت؟

آیا خمینی و سلسله مخوف طناب دار به دستان و بازجویان او توانستند با افراشتن قامت مجاهدان بر دار، صدای آنان را خفه سازند؟

آیا کلمه ممنوع «مجاهد خلق» برای همیشه از یاد رفت؟

۳۰سال گذشت.

قرار بود با آن قتل‌عام، مجاهدین ریشه‌کن شوند و امپراتوری ولایت فقیه برای یک دوران تاریخی، در ایران ماندگار و پایدار شود. خمینی بر آن بود با این کشتار به هر گونه اعتراض و مقاومت در برابر سلطه خود پایان دهد و آزادی و آزادی‌خواهی را مانع شود.

اما آن سرهای پرشور از یاد نرفت و مانند جرقه‌هایی گداخته از پس خاکستر ایام درخشید، سرخی خود را نهفت تا سرانجام در فراخوان مریم رجوی خود را در قامت یک جنبش فراگیر نمایش دهد.

 

نقش اخص مریم رجوی در پیشبرد جنبش دادخواهی قتل‌عام شدگان تابستان ۶۷

آری، گلبوته‌های گدازان این آتش، در خاکستر انتظار می‌کشید،‌ مریم رجوی الوهای آن را برافروخت. او خون شهیدان را به‌صورت توفانی بینان‌کن در قامت یک جنبش به جوش آورد و آن را بر پیکره جلادان و قاتلان نشانه رفت.

به این ترتیب خون شهیدان «گل داد و مژده داد که زمستان کتمان و انکار خون شهیدان شکست و رفت».

وقتی از جنبش دادخواهی قتل‌عام شدگان تابستان داغ ۶۷ سخن می‌گوییم بی‌اختیار فراخوان مریم رجوی برای این جنبش فراگیر و سراسری در ذهنمان تداعی می‌شود. بدون پرداختن به کارنامه فعالیت‌های مریم رجوی و نقش خارق‌العادهٔ او در پیشبرد این جنبش نمی‌توان تصویر درستی از سراسری شدن این جنبش به‌دست آورد.

آتش جنبش دادخواهی از ۳شهریور ۶۷ و با نامه مسعود رجوی به دبیرکل وقت سازمان ملل روشن شد و از فردای قتل‌عام بر تارک موضع‌گیری‌های مقاومت ایران جای داشت و به‌عنوان یک موضوع ثابت مورد پیگیری قرار می‌گرفت اما تبدیل آن به یک سلاح کارآمد و تعیین‌کننده، موضوعی است که ما در این مقاله به‌صورت کرونولوژیک به آن خواهیم پرداخت.

البته برجسته کردن تمام تلاش‌ها و اقدامات مجال خاص خود را می‌طلبد و در حوصله و گنجایش این اندک نیست، ما تنها قله‌های مهم این رشته را در ۲سال گذشته برجسته می‌کنیم. زمانی که مریم رجوی در همایش بزرگ ایرانیان در ۱۹تیر ۱۳۹۵ به پایداری جوانان و مادران و نقش رزم‌آوران آزادی در پیکار با اژدهای ولایت فقیه اشاره کرد و گفت:

«مادران ما به زندان می‌روند، انواع فشارها را تحمل می‌کنند اما از دادخواهی دست برنمی‌دارند. و مجاهدان آزادی در لیبرتی، موشک‌باران می‌شوند و در سختی و محاصره زجرکش می‌شوند، اما ذره‌یی کوتاه نمی‌آیند و الگوی مبارزه با رژیم ولایت فقیه شده‌اند. بله، این است قدرت لایزال مقاومت؛ این است جان ناآرام خلق ما که آزادی را در کام اژدها هم که باشد، به‌دست خواهد آورد».

 

مریم رجوی ـ اعدام زندانیان اهل سنت و دادخواهی زندانیان 

مریم رجوی در تاریخ ۱۲مرداد ۹۵ ضمن محکوم کردن اعدام زندانیان اهل سنت در زندان گوهردشت آن را یک جنایت انزجار‌آور علیه بشریت توصیف کرد.

مریم رجوی همچنین در این موضع‌گیری به قتل‌عام زندانیان سیاسی در تابستان ۶۷ پرداخت و گفت:

«این یک آزمایش بزرگ جامعه جهانی است که در مقابل بزرگترین قتل‌عام زندانیان‌ سیاسی بعد از جنگ جهانی دوم در سال ۱۳۶۷ و جنایت‌هایی که این رژیم در ۳۷سال گذشته به‌طور مستمر مرتکب شده و مصداق بارز جنایت علیه بشریت، جنایت جنگی و نسل‌کشی محسوب می‌شود چه عکس‌العملی نشان خواهد داد»؟

مریم رجوی همچنین گفت:

«زمان آن فرارسیده که شورای حقوق‌بشر و شورای امنیت ملل‌متحد به سکوت پایان داده و پرونده جنایت‌های این رژیم را به یک دادگاه بین‌المللی جنایی ارائه دهد تا خامنه‌ای و دیگر سردمداران این رژیم و مسئولان این جنایات در مقابل عدالت قرار گیرند».

 

مریم رجوی ـ فراخوان به جنبش دادخواهی 

مرداد ۱۳۹۵ مریم رجوی طی سخنانی شورانگیز به عموم هموطنان ایرانی برای پیوستن به جنبش دادخواهی خون شهیدان قتل‌عام ۶۷ فراخوان داد. در این فراخوان آمده است:

«هموطنان عزیز!
در بیست‌وهشتمین سال قتل ‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی، به‌ روان‌های پاک تمام‌ آن سربداران و شعله‌های آزادی و مقاومت ایران درود می‌فرستیم.

آنها در اوج افتخار، به‌ دفاع از نام و آرمان رهایی‌بخش خود برخاستند و منش و راه ‌و رسم این جنبش را با تسلیم‌ناپذیری سرشتند. آن‌ قهرمانان، به‌‌‌ویژه دختران مجاهد، مسئولان قتل‌عام را، مطابق اعتراف خودشان، به‌عجز و التماس کشاندند.
خمینی می‌خواست برای بقای نظام خود نسل مجاهدین را نابود کند اما از رژیم او جز موجود لعنت‌شده‌یی باقی نمانده که سراپا در فساد و خونریزی غرق شده و نکبت تاریخ ایران است. حال آن‌که نسل مجاهدین و آرمان و اندیشه آنها اعتلا یافت و شهیدان قتل‌عام ۶۷، وجدان تباهی‌ناپذیر مردم ایران شدند».
مریم رجوی با اشاره به این جمله مسعود رجوی در سال‌های دهه ۶۰[بشریت در شورانگیزترین اسطوره‌ها و حماسه‌هایش راز خود را آشکار می‌کند] گفت: «پایداری مجاهدان و مبارزان قتل‌عام شده در زمره‌ همین حماسه‌هاست».
مریم رجوی گفت: «صدای قتل‌عام شدگان امروز در پرسش‌های بی‌پایان دانشجویان و جوانانی شنیده می‌شود که بر سر مسأله «کشتار ۶۷»، حکومت قتل‌عام را به‌چالش می‌کشند».
مریم رجوی با اشاره به پایداری و اعتصاب‌غذای اشرف‌نشانان برای احقاق حقوق قتل‌عام شدگان گفت:
«شما نشان دادید که قهرمانان سربه‌دار، به‌رغم گذشت نزدیک به‌ ۳دهه از ‌شهادت‌شان، هم‌چنان خروش آزادی و انقلاب در آسمان ایران‌اند و نام‌هایشان، شرح مظلومیت‌شان و شکوه پایداری و تسلیم‌ناپذیری‌ آن‌ها، رژیم ولایت فقیه را به‌لرزه درمی‌آورد و به‌ آزادی و رهایی ملت اسیر فرامی‌خواند».

مریم رجوی جنبش دادخواهی را مؤاخذه رژیم ولایت فقیه بر سر تمامی اسرار مخفی‌‌‌ دانست و گفت: «جنبش دادخواهی قتل‌عام شدگان، در عین‌حال، کارزار افشای هویت یک‌به‌یک تصمیم‌گیرندگان و مجریان این کشتار است».

مریم رجوی جنبش دادخواهی را کوشش بی‌امان هموطنان و یاران مقاومت در خارج ایران برای محاکمه بین‌المللی خامنه‌ای و سایر سران رژیم به‌جرم نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت تعریف کرد و خواست ملل‌متحد و شورای امنیت باید ترتیبات سیاسی و حقوقی محاکمه بین‌المللی سران این رژیم به‌اتهام جنایت علیه بشریت را فراهم کنند.

 

مریم رجوی خواستار قطعنامه سازمان ملل در مورد قتل‌عام ۶۷ شد 

در مراسمی که سوم شهریور ۹۵ برای بزرگداشت سالگرد آزاد‌سازی پاریس از اشغال فاشیسم هیتلری در شهرداری منطقه ۲ پاریس برگزار شد، مقاومت ایران اقدام به دایر کردن نمایشگاه قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال ۶۷ کرد.

مریم رجوی در بیانیه‌یی به‌مناسبت برگزاری نمایشگاه یادبود خاطره شهیدان سال ۶۷ در شهرداری منطقه ۲ پاریس، که با حضور بسیاری از منتخبان فرانسوی برگزار شد، از سازمان ملل‌متحد خواستار یک قطعنامه در مورد قتل‌عام هزاران مخالف سیاسی در ایران در سال ۱۹۸۸ شد.

مریم رجوی گفت: «در سالگرد کشتار جمعی هولناکی که توسط دیکتاتوری مذهبی حاکم بر ایران انجام شد، ما خاطره قتل‌عام ۳۰۰۰۰زندانی سیاسی قتل‌عام شده را بار دیگر به‌یاد می‌آوریم».

 

مریم رجوی ـ نمایشگاه قتل‌عام زندانیان سیاسی در پاریس ـ سوم شهریور

مریم رجوی ـ نمایشگاه قتل‌عام زندانیان سیاسی در پاریس ـ ۳شهریور ۹۵

 

مریم رجوی همچنین گفت: «سازمان ملل از موضع‌گیری در مورد این موضوع سر باز زده است. این است سیاست مماشات. این است قربانی کردن حقوق‌بشر در مسلخ تجارت».

در بخشی از این بیانیه مریم رجوی ضمن تأکید بر فراخوان مقاومت ایران گفت: «امروز زمان آن فرارسیده که سازمان ملل‌متحد یک قطعنامه در مورد این قتل‌عام صادر کند. جامعه بین‌المللی باید آخوندهای حاکم بر ایران را به محاکمه بکشد».

 

مریم رجوی ـ بیانیهٔ خبرگان آخوندی اثبات مشارکت سران رژیم در قتل‌عام زندانیان 

مریم رجوی در تاریخ ۸شهریور ۹۵، بیانیهٔ «مجلس خبرگان رهبری» آخوندها را یک سند صریح، قطعی و رسمی مبنی بر موافقت و مشارکت سردمداران کنونی رژیم در کشتار ۳۰هزار زندانی‌ سیاسی و ارتکاب جنایت علیه بشریت دانست.
خبرگان آخوندی در بیانیه خود این قتل‌عام را «تصمیم تاریخی و انقلابی حضرت امام خمینی، یک تصمیم به موقع، برخورد جدی و بدون مسامحه با منافقین و نشانه فهم عمیق و دوراندیشانه» خمینی توصیف کرده بود.

مریم رجوی از روحانیان و مراجع دینی در جهان اسلام خواست این حکم جنایتکارانه و ریختن خون ۳۰هزار زندانی‌ سیاسی را محکوم نمایند و اجازه ندهند این جنایت بزرگ که در تاریخ معاصر نمونه ندارد به حساب اسلام و مسلمانان نوشته شود.

 

فراخوان مریم رجوی به سمینار نمایندگان جوامع ایرانی در پاریس برای محاکمه مسئولان قتل‌عام شدگان ۶۷ 

 

مریم رجوی ـ سمینار جوامع ایرانی در پاریس ـ ۱۳شهریور ۹۵

مریم رجوی ـ سمینار جوامع ایرانی در پاریس ـ ۱۳شهریور ۹۵

 

روز شنبه ۱۳شهریور ۹۵(۳سپتامبر) مریم رجوی در اولین روز از سمینار جوامع ایرانی در اروپا جامعه بین‌المللی و دولتهای غربی را فراخواند که سران نظام ولایت فقیه را به‌خاطر جنایت علیه بشریت در ایران به‌ویژه قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی در سال ۶۷ در مراجع بین‌المللی در مقابل عدالت قرار دهند.

مریم رجوی همچنین خواستار شد که هر گونه رابطه با این رژیم مشروط به توقف اعدام شود.
اولین روز این سمینار ۲روزه با شرکت و سخنرانی شماری از شخصیت‌های بین‌المللی از جمله اد رندل، رئیس کنوانسیون حزب دموکرات در ژوییه ۲۰۱۶ و فرماندار سابق پنسیلوانیا و برنارد کوشنر، وزیر امور خارجه سابق فرانسه و بنیانگذار پزشکان بدون مرز، استروان استیونسون، رئیس بنیاد اروپایی آزادی عراق و دکتر طاهر بومدرا، رئیس سابق حقوق‌بشر ملل ‌متحد در عراق و مسئول پرونده اشرف در ملل ‌متحد برگزار شد.

 

مریم رجوی ـ پیام به تظاهرات ایرانیان علیه حضور آخوند روحانی در سازمان ملل 

مریم رجوی ۳۰شهریور ۹۵ طی پیامی به گردهمایی و تظاهرات ایرانیان علیه حضور رئیس‌جمهور رژیم آخوندی در مجمع عمومی ملل‌متحد گفت:

«هموطنان، دوستان و یاران مقاومت!

تظاهرات و گردهم‌آیی شما علیه پذیرش رئیس‌جمهور استبداد مذهبی در ملل‌متحد، مایه سرفرازی ملت ایران است که زیر سلطه سنگین اختناق و اعدام، با صدای بلند اعتراض خود را ابراز می‌کند. نماینده رژیمی به ملل‌متحد می‌آید که ۱۲۰هزار زندانی سیاسی را اعدام کرده است. رژیمی که ۳۰هزار زندانی سیاسی را با یک حکم جنایتکارانه در تابستان ۱۳۶۷ اعدام کرده است. خمینی دستور داده بود که هر کس که به سازمان مجاهدین وفادار است، باید اعدام شود و روحانی در آن زمان از بالاترین تصمیم‌گیرندگان در رژیم ایران بود».

مریم رجوی با تأکید بر گسترش جنبش دادخواهی گفت: «بالاترین سران رژیم، به‌صورت علنی از ارتکاب این کشتار دفاع کرده‌اند. وزیر دادگستری دولت روحانی گفته‌ است به‌ این قتل‌عام افتخار می‌کند. این اعتراف‌ها به‌مثابه اسناد غیرقابل‌انکار درباره شرکت در جنایت علیه بشریت، مسئولیت ملل‌متحد را برای به‌محاکمه کشاندن سران این رژیم، مضاعف کرده است».

مریم رجوی همچنین جامعه جهانی به‌ویژه شورای امنیت و مجمع عمومی ملل‌متحد را به تحقیق پیرامون جنایات رژیم ایران به‌خصوص قتل‌عام ۶۷ و قرار دادن مسئولان این جنایت بزرگ علیه بشریت در مقابل عدالت فرامی‌خواند و گفت: «این جدی‌ترین شاخص احترام به حقوق‌بشر در تاریخ معاصر است».

 

مریم رجوی ـ کارزار دادخواهی در آغاز سال تحصیلی ۹۶-۹۵

۳۱شهریور ۱۳۹۵ مریم رجوی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید گفت:

«خمینی گمان می‌کرد که با موج اعدامهای دهه ۶۰ و قتل‌عام ۶۷ می‌تواند بقای رژیمش را تضمین کند، ولی شگفتا که در شروع سال تحصیلی، شاهد جوشش خون‌های پاک آنها و کارزار دادخواهی هستیم که به‌خصوص بعد از انتشار فایل صوتی آقای منتظری، جامعه ایران را تکان داده و اکنون باز هم صدا و پیام آنها را می‌شنویم که: درس اول در هر کلاس و در هر مدرسه و دانشکده، درس آزادی است».

مریم رجوی افزود: «دانش‌آموزان و دانشجویان شجاعی که از ۳۰ خرداد ۶۰ تا امروز در برابر رژیم حاکم به‌ مقاومت برخاسته و جان خود را فدا کرده‌اند، پیشتازان و طلایه‌داران همین مبارزه‌اند. دانشجویانی که بخش عمده قتل‌عام‌ شدگان سال ۶۷ را تشکیل می‌دهند، برای همین چشم‌انداز پرشکوه یعنی آزادی ایران و برپایی یک جامعه دموکراتیک بپا خاسته بودند.

هم‌چنان که اشاره کردم، یاد و راه آن شهیدان، امروز بیش از هر زمان دیگری، جامعه ما را برای کارزار دادخواهی و برهم‌زدن بساط اعدام‌ها برانگیخته است؛ از اعدام ریحانه‌ها و کشتن نداها و ستارها و بهنودها تا شهدای قیام ۳۰خرداد و ۵مهر و ۳۰هزار گل سرخ سربه‌دار در قتل‌عام ۶۷...

این موجی است که از خون شهیدان و از خاک پاک خاوران برمی‌خیزد تا فریاد دادخواهی و «نه به اعدام و ارعاب آخوندی» را در ایران و جهان طنین‌انداز کند، جلادان را به پای میز عدالت بکشاند، جام‌زهر حقوق‌بشر را به‌ حلقوم ولایت فقیه بریزد و مشعل‌های آزادی‌خواهی را هر چه فروزان‌تر کند...».

 

مریم رجوی و کنفرانس بزرگ پارلمانی در پارلمان انگلستان 

در ۲۷آبان ۹۵ - ۱۷نوامبر ۲۰۱۶ یک کنفرانس بزرگ پارلمانی با حضور اسقف‌ها و نمایندگان هر دو مجلس و حقوقدانان انگلیسی در پارلمان انگلستان برگزار شد. در این کنفرانس بیانیهٔ بیش از ۲۰۰نماینده هر دو مجلس از تمامی احزاب پارلمان انگلستان در حمایت از جنبش دادخواهی شهیدان قتل‌عام ۶۷ اعلام شد؛ همچنین بیش از ۲۰۰نماینده مجلسین انگلستان به دولت این کشور برای محکوم‌ کردن قتل‌عام ۶۷ به‌عنوان جنایت علیه بشریت فراخوان داده و از ملل‌متحد و شورای امنیت خواستار تحقیقات و سپردن عاملان این قتل‌عام به‌دست عدالت شدند.

در این برنامه مریم رجوی با یک پیام ویدئویی برای کنفرانس سخنرانی کرد.

مریم رجوی در اظهاراتش خطاب به این کنفرانس گفت: «در حالی که اعتراضات ضدحکومتی در سراسر کشور گسترش می‌یابد، رژیم آخوندها... قدرت خود را (با این جنایت‌ها) حفظ می‌کند».

مریم رجوی با اشاره به اعدام‌های جمعی در زندان‌های ایران در سال ۶۷ که سر جفری رابرتسون، قاضی پیشین دادگاه سازمان ملل در مورد سیرالئون، آن‌را به‌عنوان یکی از بدترین جنایات علیه بشریت بعد از جنگ جهانی دوم توصیف کرد، افزود: «در نقطه مقابل، مردم و مقاومت ما در تلاش‌های آزادی‌خواهانه در حال پیشرفت بوده‌اند.

یک دستاورد مهم شکل‌گیری جنبش دادخواهی ۳۰هزار زندانی سیاسی قتل‌عام شده در تابستان سال ۶۷ است».

این کنفرانس و بیانیهٔ آن در رسانه‌ها از جمله در روزنامه‌ الشرق‌الأوسط به تاریخ ۲۸آبان ۹۵ انعکاس پیدا کرد.

 

مریم رجوی ـ فراخوان به عدالت، محاکمه عاملان جنایت علیه بشریت

 

مریم رجوی در کنفرانس بین‌المللی پاریس

مریم رجوی در کنفرانس بین‌المللی پاریس

 

روز شنبه ۶آذر ۹۵(۲۶نوامبر ۲۰۱۶)، کنفرانس بین‌المللی پاریس تحت عنوان «فراخوان به عدالت، محاکمه عاملان جنایت علیه بشریت در ایران و سوریه» با حضور مریم رجوی و با شرکت شخصیت‌های برجسته سیاسی بین‌المللی و عربی، منتخبان، حقوقدانان، مدافعان حقوق‌بشر و حقوق زنان از کشورهای مختلف و هیأتی از اپوزیسیون سوریه در سالن موتوآلیته برگزار شد.

مریم رجوی در این کنفرانس طی سخنانی گفت:‌

«همزمان با شدت‌گرفتن تنش‌های داخلی و بین‌المللی رژیم، جنبش دادخواهی زندانیان سیاسی قتل‌عام‌ شده آخوندها را در داخل و خارج ایران به‌‌چالش کشیده است.

در ماه‌های اخیر، مقاومت ایران، با اتکا به‌ تلاش اعضا و هوادارانش در داخل ایران به‌ اسامی تاکنون منتشر نشده شهیدان و نیز اطلاعاتی درباره هویت قاتلان دست پیدا کرده که بخشی از آن به‌اطلاع عموم رسیده است».

مریم رجوی همچنین افزود: «کمیته عدالت برای قربانیان قتل‌عام سال ۶۷» در ژنو، آغاز کار خودش را اعلام کرد. ثبت رسمی قطعنامه مشترک کنگره آمریکا در محکومیت قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال ۶۷ و همچنین فراخوان‌های گروه‌های پارلمانی متعدد در سراسر اروپا بله همه و همه گام‌های ارزشمندی است که امیدوارم با سرعت هر چه بیشتر ‌پیش برود و به نتیجه نهایی برسد».

مریم رجوی در قسمتی دیگر از سخنان خود گفت: «این دادخواهی، اساس استبداد مذهبی را هدف قرار داده است. به‌همین دلیل، رژیم ولایت فقیه در برابر آن بسیار شکننده است».

 

مریم رجوی در کنفرانس بروکسل ـ روز جهانی حقوق‌بشر 

 

مریم رجوی در پارلمان اروپا ـ روز جهانی حقوق‌‌بشر

مریم رجوی در پارلمان اروپا ـ روز جهانی حقوق‌بشر

 

به‌مناسبت روز جهانی حقوق‌بشر، روز چهارشنبه ۱۷آذر ۹۵ به دعوت گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا یک کنفرانس بین‌المللی در بروکسل تشکیل شد. این کنفرانس با حضور مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت، نمایندگان پارلمان اروپا و شخصیت‌های برجسته سیاسی از کشورهای مختلف در پارلمان اروپا برگزار گردید. شخصیت‌های شرکت‌‌کننده در کنفرانس به توقف اعدام‌ها و نقض حقوق‌بشر در ایران محاکمه عاملان نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت در قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال ۶۷ فراخوان دادند.

مریم رجوی در این کنفرانس سخنرانی کرد و در قسمتی از سخنان خویش گفت:
«تحت حاکمیت این رژیم، تمامی بندهای میثاق جهانی حقوق‌بشر پایمال شده است. از حق حیات و حق آزادی و امنیت تا حق مصونیت از شکنجه و دستگیری خودسرانه تا آزادی عقیده و مذهب. فجیع‌ترین برگ پرونده جنایت‌های این رژیم، قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی ظرف فقط چند ماه در سال ۱۳۶۷ است. این نسل‌کشی بر اساس حکم مکتوب خمینی صورت گرفت و مهم‌ترین عاملان آن هم‌اکنون، در زمره سران و مقام‌های ارشد همین رژیم‌اند...».

مریم رجوی با اشاره به جنبش رو به‌رشد دادخواهی اعلام کرد که مقاومت ایران اسامی ۱۱۰تن از تصمیم‌گیرندگان اعدام‌ها در تهران و استان‌های مختلف را منتشر ساخته و اطلاعاتی درباره ۲۱۳تن از مقامات دست‌اندرکار قتل‌عام در ۳۵شهر و نشانی شماری از گورهای جمعی پنهان در ۱۲استان را ارائه داده است.

 

استقبال مریم رجوی از تصویب شصت و سومین قطعنامه محکومیت نقض حقوق‌بشر در ایران توسط مجمع عمومی ملل‌متحد 

روز ۲۹آذر ۱۳۹۵ شصتوسومین قطعنامه مجمع عمومی ملل‌متحد در محکومیت نقض حقوق‌بشر در ایران به‌تصویب رسید.
مریم رجوی در این رابطه گفت: «شصت‌وسومین قطعنامه محکومیت نقض حقوق‌بشر در ایران که گوشه‌هایی از جنایت‌های رژیم ضدانسانی ولایت فقیه را بازتاب می‌کند، احاله پرونده نقض سیستماتیک و وخیم حقوق‌بشر توسط این رژیم به شورای امنیت ملل‌متحد و محاکمه سردمداران آن را ضروری‌تر می‌سازد.

مریم رجوی همچنین روی این واقعیت انگشت گذاشت که تصویب این قطعنامه سند گویایی بر نتایج فاجعه‌بار سیاست مماشات و بی‌عملی جامعه جهانی در قبال رژیمی است که ۱۲۰هزار اعدام سیاسی از جمله قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی را تنها طی چند ماه در تابستان ۱۳۶۷ در کارنامه خود دارد».

 

مریم رجوی ـ ریاست‌جمهوری مجدد روحانی و ارتباط آن با پرونده قتل‌عام ۶۷

مریم رجوی بعد از شکست خفت‌بار آخوند ابراهیم رئیسی در جریان نمایش انتخابات گفت:

«این بار نمایش انتخابات، از ابتدا تا انتها، با پرونده قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال ۱۳۶۷ گره خورده بود. نفرت و انزجار عمومی از رئیسی و ترس از دادخواهی به‌حدی بود که بسیاری از آخوندها و حتی مهره‌های قدرتمند باند خامنه‌ای حاضر به حمایت از رئیسی نشدند.
همچنین به اعتراف کاندیداهای دست‌چین شده‌، ثابت شد که این یک حکومت «۴درصدی» است که باندهای گوناگون آن، از جمله باند روحانی و شرکاء، در اختلاس و دزدی و چپاول با هم مسابقه گذاشته‌اند».

 

مریم رجوی و فراخوان به محکومیت اعدام‌های جنایتکارانه

۲۱تیر ۱۳۹۶ مریم رجوی روند فزاینده اعدام‌های جمعی که از ابتدای ژوییه(۱۰ تا ۲۱تیر) دست‌کم به ۵۷ فقره بالغ می‌شود را تلاش مذبوحانه رژیم آخوندی برای مقابله با بالا گرفتن موج نارضایتی عمومی و ایجاد جو رعب و وحشت برای جلوگیری از گسترش قیام‌های مردمی توصیف کرد. وی عموم مردم به‌ویژه جوانان را به اعتراض به این اعدام‌های خودسرانه و حمایت و همبستگی با خانواده‌های قربانیان فرا‌خواند.

 

پیام مریم رجوی به‌مناسبت بیست‌ونهمین سال قتل‌عام ۶۷

 

مریم رجوی در پارلمان اروپا ـ روز جهانی حقوق‌بشر

مریم رجوی در پارلمان اروپا ـ روز جهانی حقوق‌بشر

 

مریم رجوی در پیام خود با برجسته کردن این موضوع که جنبش دادخواهی نظام قتل‌عام را به‌لرزه درآورده است گفت: «خمینی می‌خواست برای حفظ حکومت خود جنبش مقاومت را ریشه‌کن کند، می‌خواست کاری کند که دیگر هیچ‌کس فکر تغییر و آرزوی آزادی را به‌ذهن خود هم راه ندهد و تمام این هدف‌ها را در نابودی هر چه سریع‌تر مجاهدین و همه کسانی یافته بود که بر سر آرمان آزادی استوار بودند.

اما در مقابل این شقاوت بی‌سابقه، مجاهدین، هزارهزار سر دارها را از خود بلند کردند، در وجدان تاریخی ملت ایران سوگند مجسم وفاداری به‌ آزادی شدند و تاریخ ایران را با اسطوره تسلیم‌ناپذیری خود روشنایی و امید بخشیدند.

بله خون‌های مجاهدین و مبارزین آرمان‌خواه هرگز از جوشش بازنمی‌ماند و در تمام این سالیان، روح عصیان و اعتراض جامعه ایران در پیکار با رژیم ولایت فقیه بوده است».

مریم رجوی همچنین گفت:

«جنبش دادخواهی طرح خامنه‌ای را که می‌خواست یک عضو هیأت مرگ را بر صندلی ریاست‌جمهوری رژیم‌اش بنشاند، بر سر او خراب کرد، کل رژیم را در خیمه‌شب‌بازی انتخابات به شکست کشانید، شعار نه شیاد نه جلاد را اجتماعی کرد، پرونده‌ این کشتار را که بر اثر سیاست مماشات دولت‌های غرب مسکوت مانده بود، در سطح بین‌المللی مطرح ساخت و همین تلاش‌ها باعث شد که دبیرکل ملل‌متحد قتل‌عام سال ۶۷ را در گزارش‌ امسال خود مورد توجه قرار دهد».

مریم رجوی همچنین ‌پارلمان‌ها، احزاب سیاسی، سازمان‌های مدافع حقوق‌بشر، رهبران مذهبی و شخصیت‌های سیاسی و اجتماعی در کشورهای مختلف را فرا خواند که برای همبستگی با مردم ایران قتل‌عام زندانیان سیاسی ایران را قاطعانه محکوم کرده و از دولت‌های خود بخواهند ادامه روابط سیاسی و تجاری با استبداد مذهبی را به توقف اعدام و شکنجه در ایران مشروط کنند.

مریم رجوی در پیام بیست ونهمین سالگرد قتل‌عام از کمیسر عالی حقوق‌بشر خواست که سریعاً یک کمیسیون مستقل برای تحقیق در مورد قتل‌عام سال ۶۷ و متعاقباً قرار دادن مسئولان آن در مقابل عدالت، تشکیل دهد و از شورای امنیت ملل‌متحد نیز خواست که ترتیبات محاکمه سران این رژیم به‌اتهام جنایت علیه بشریت را فراهم کند.

 

مریم رجوی و فراخوان به اعتراض علیه اعدام‌های وحشیانه و محاکمه سران رژیم

اعتراض علیه اعدام‌های وحشیانه، جلوه‌یی دیگر از گسترش جنبش دادخواهی است. در این رابطه، در تاریخ ۱۱مرداد ۹۶ مریم رجوی طی فراخوانی به جامعه بین‌المللی گفت:‌

«بربریت افسارگسیخته در قرن بیست‌و‌یکم، جامعه جهانی را در برابر یک آزمایش بزرگ قرار داده است که آیا به ارزش‌های جهان‌شمول حقوق‌بشری وفادار است یا آن را قربانی ملاحظات اقتصادی و سیاسی می‌کند. نظام ولایت فقیه ننگ بشریت معاصر است، باید از جامعه جهانی طرد شود و شورای امنیت ملل‌متحد تصمیمات ضروری برای محاکمه سران آن به‌خاطر جنایت علیه بشریت از جمله اعدام ۱۲۰هزار زندانی سیاسی اتخاذ نماید».

 

پیام مریم رجوی به کنفرانس «اقدامات بین‌المللی برای اجرای عدالت در مورد قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال ۶۷» 

روز ۱۷مرداد ۹۶ در یک کنفرانس پارلمانی در مجلس عوام انگلستان شماری از نمایندگان هر دو مجلس از احزاب اصلی این کشور و وکلای برجسته از کمیته حقوق‌بشر و کانون وکلای انگلستان و ولز، قتل‌عام ۳۰۰۰۰زندانی سیاسی در سال ۶۷ با حکم خمینی را محکوم کردند و ضمن فراخواندن دولت انگلستان به اعلام این قتل‌عام به‌عنوان جنایت علیه بشریت، از کمیساریای عالی حقوق‌بشر سازمان و گزارشگر ویژه سازمان ملل‌متحد در مورد ایران خواستار تشکیل یک کمیته تحقیق بین‌المللی برای رسیدگی به این جنایت و کشاندن مسئولان این قتل‌عام به پای میز عدالت شدند.

مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت در یک پیام ویدئویی به کنفرانس، ضمن قدردانی از تلاش‌های نمایندگان و شخصیت‌های سیاسی به‌خاطر حمایت از مردم و مقاومت ایران گفت: «تغییر در ایران و رسیدن به یک ایران آزاد و پایان دادن به تروریسم و بنیادگرایی ناشی از این رژیم در دسترس است».

مریم رجوی درباره کارزار دادخواهی خون شهیدان قتل‌عام ۶۷ گفت:

«کشتار ۶۷، دیگر موضوعی محدود به خانواده‌های قربانیان نیست، این یک زخم عمیق در قلب جامعه ایران است و دیگر نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

فشار افکار عمومی برای حسابرسی، آخوندها را در بن‌بست قرار داده و هر دو جناح به‌طور ناموفق تلاش می‌کنند که این جنبش را سرکوب یا مهار کنند».

مریم رجوی در این پیام، دولت انگلستان را فرا‌خواند که از مقامات رژیم ایران، به‌خاطر جنایت علیه بشریت، حسابرسی کرده و اقدامات لازم برای قرار دادن عاملان قتل‌عام ۶۷ در مقابل عدالت، انجام دهند.

 

مریم رجوی و دیدار با هیأت عالیرتبه سنای آمریکا در تیرانا 

 

مریم رجوی ـ دیدار هیأت عالیرتبه سنای آمریکا ـ ۲۱مرداد ۱۳۹۶

مریم رجوی ـ دیدار هیأت عالیرتبه سنای آمریکا ـ ۲۱مرداد ۱۳۹۶

 

۲۱مرداد ۹۶ مریم رجوی در ملاقات با هیأت عالیرتبه سنای آمریکا در تیرانا، بر ضرورت اخراج سپاه پاسداران و شبه‌‌نظامیان مزدور آن از سوریه،‌ عراق و سایر کشورهای منطقه، اتخاذ تدابیر فوری برای حسابرسی از این رژیم به‌خاطر اعدام‌های گسترده به‌ویژه قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی در سال ۶۷ و تحقیقات مستقل در‌باره این جنایت بزرگ علیه بشریت و سپردن مسئولان آن به عدالت، تأکید کرد.

 

استقبال مریم رجوی از تصویب قطعنامه محکومیت نقض حقوق‌بشر در ایران 

مریم رجوی، ضمن استقبال از تصویب شصت‌وچهارمین قطعنامه محکومیت نقض حقوق‌بشر در ایران که توسط کمیته سوم ملل‌متحد به‌تصویب رسید، گفت:

«اکنون زمان آن است که جامعه بین‌المللی و به‌ویژه شورای امنیت ملل‌متحد به اقدام‌های مؤثر و عملی علیه فاشیسم دینی حاکم بر ایران به‌خاطر نقض وحشیانه و سیستماتیک حقوق‌بشر در ایران به‌ویژه اعدام‌های وحشیانه، جمعی و خودسرانه دست بزند».
مریم رجوی، با اشاره به فراخوان قطعنامه «برای ایجاد روند حسابرسی موارد جدی نقض حقوق‌بشر از جمله مواردی که ارگان‌های قضایی و امنیتی در آنها نقش داشته‌اند» و «خاتمه‌دادن به مصونیت از مجازات برای عاملان این نقض‌ها» گفت:
«بالاترین مصداق نقض جدی حقوق‌بشر، قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال ۱۳۶۷ است که تمامی ارگان‌های رژیم آخوندی و سران آن از خامنه‌ای تا رئیس‌جمهور، دستگاه قضاییه و مجلس آخوندی و بالاترین مقامات دستگاه امنیتی و اطلاعاتی رژیم، در آن دست داشته و از آن دفاع می‌کنند و تاکنون از هر مجازاتی مصونیت داشته‌اند. از این رو تحقیق پیرامون این جنایت بزرگ علیه بشریت و محاکمه مسئولان آن یک آزمایش بزرگ در مقابل جامعه جهانی است».

 

پیام مریم رجوی به نمایشگاه یادبود شهیدان قتل‌عام ۶۷ در پاریس 

در تاریخ ۲۷مرداد ۹۶ نمایشگاهی به‌منظور یادبود قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی در سال ۶۷ در شهرداری منطقه ۱ پاریس برگزار شد.

شماری از شهرداران فرانسوی و شخصیت‌های سیاسی و همچنین گروه‌هایی از شهروندان فرانسوی از این نمایشگاه بازدید و دفتر یادبود شهیدان قتل‌عام ۶۷ را امضاء کردند.

سخنرانان در این نمایشگاه ضمن محکوم کردن این جنایت بزرگ، به‌مثابه جنایت علیه بشریت، خواستار تشکیل کمیته تحقیق بین‌المللی توسط سازمان ملل و محاکمه سران رژیم و عاملان این قتل‌عام شدند.

سخنرانان تأکید کردند که موضوع حقوق‌بشر باید در کانون سیاست غرب در رابطه با ایران قرار بگیرد. و از ملل متحد، اتحادیه اروپا و آمریکا خواستند نقض وحشیانه و سیستماتیک حقوق‌بشر در ایران و مجازات مسئولان این جنایات به‌ویژه قتل‌عام سال ۶۷ را در دستورکار خود قرار دهند.

رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت، مریم رجوی طی پیامی به شرکت‌کنندگان در نمایشگاه قتل‌عام ۶۷ در شهرداری منطقه ۱ پاریس، که توسط خانم سروناز چیت‌ساز، مسئول کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت ایران، قرائت شد با یادآوری چشم‌پوشی کشورهای غربی بر قتل‌عام ۳۰۰۰۰زندانی سیاسی و پیامدهای سیاست مماشات با رژیم آخوندی بر استمرار جنایات این رژیم در داخل و صدور تروریسم و بنیادگرایی به منطقه گفت:

«خوشبختانه از سال گذشته، جنبش دادخواهی قتل‌عام‌ شدگان در ایران، گسترش یافته. امروز حتی جوانانی در میهن ما به دادخواهی شهیدان برخاسته‌اند که بعد از قتل‌عام به‌دنیا آمده‌اند.

مردم ایران خواهان پاسخگویی و خاتمه‌دادن به مصونیت مسئولان قتل‌عام از مجازات هستند. این به اصلی‌ترین مطالبه سیاسی مردم ایران از رژیم آخوندی تبدیل شده است».

خانم مریم رجوی افزود: «جنبش دادخواهی توانست در داخل ایران آخوندها را در تنگنای سختی بگذارد. ما از کمیسر عالی حقوق‌بشر می‌خواهیم یک کمیسیون مستقل تحقیق در مورد این قتل‌عام تشکیل دهد. شورای امنیت ملل‌متحد باید با تشکیل یک دادگاه ویژه، یا ارجاع موضوع به دادگاه جنایی بین‌المللی، ترتیبات محاکمه مسئولان این جنایت بزرگ که هم‌چنان در مناصب کلیدی در رژیم ایران هستند را فراهم کند».

مریم رجوی همچنین تأکید کرد: «من از همه دولتها می‌خواهم که روابط و معاملات خود با استبداد مذهبی حاکم بر ایران را به‌ توقف اعدام و شکنجه مشروط کنند و از همه مدافعان آزادی و حقوق‌بشر در فرانسه و جهان می‌خواهم که برای پیشبرد این جنبش، به‌یاری مقاومت ایران بیایند و خواستار یک تحقیقات مستقل و قرار‌دادن مسئولان قتل‌عام در مقابل عدالت شوند».

 

مریم رجوی در مراسم بیست‌ونهمین سالگرد قتل‌عام ۶۷ در آلبانی

 

مریم رجوی ـ بیست ونهمین سالگرد قتل‌عام ۶۷در آلبانی

مریم رجوی ـ بیست ونهمین سالگرد قتل‌عام ۶۷ در آلبانی

 

۳۰مرداد ۱۳۹۶ به‌مناسبت بیست‌ونهمین سالگرد قتل‌عام بیش از ۳۰هزار شهید سربه‌دار که در برابر جلادان ولایت فقیه بر عقیده و ایمانشان به آزادی و سرنگونی رژیم ولایت فقیه قهرمانانه ایستادند و سرفرازانه به‌شهادت رسیدند، یک گردهمایی در آلبانی برگزار شد.

خانم مریم رجوی طی سخنانی در اجتماع مجاهدان آزادی به‌ نقل‌ از پروفسور آلن درشویتز، حقوقدان صاحب‌نام آمریکا، گفت:

اشرفی‌ها «متمرکزترین گروه شاهدان جنایت‌های رژیم ایران در دنیا هستند» و خواستار آن شد که جهان باید از این شاهدان حفاظت کند.

مریم رجوی افزود:‌

«حکم این کشتار هولناک را خمینی صادر کرد. همان روزها، او در پاسخ به اعتراض ‌جانشین وقت خود، منتظری، نوشت: «مسئولیت شرعی این حکم با من است» و آرزو کرد که مجاهدین نابود شوند. حالا او لعنت مجسم تاریخ است و مجاهدین شعله‌های امیدند و الهام‌بخش آزادی».

مریم رجوی با تأکید بر سنت ایستادگی شهیدان بر آرمان خود گفت:‌

«جنبش ما به‌ این دلیل ماندگار و رویان است که بر سر موضع آزادی مردم ایران ایستاده است.

ایستاده است، ایستاده است، ایستاده است.

آینده ایران و آزادی مردم ایران، از همین راه به‌دست می‌آید:‌ از راه سر موضع بودن.

یعنی پرچم سرنگونی خلافت ارتجاعی را در اهتزاز نگه‌داشتن و قیمت آن را پرداختن».

مریم رجوی در ادامه با یادآوری جملات کوتاه و آخرین پیام‌های شهیدان قتل‌عام گفت:

«این کارزار برای گسترش مقاومت و نبرد، برای به زیر کشیدن استبداد مذهبی و تحقق آزادی، دموکراسی و برابری است».

 

پیام مریم رجوی به گردهمایی و تظاهرات در میدان انولید پاریس 

۲۰شهریور ۹۶ به‌مناسبت آغاز هفتادمین سال تصویب اعلامیه جهانی حقوق‌بشر در مجمع عمومی ملل‌متحد و همزمان با برگزاری اجلاس بین‌المللی «تغییرات آب و هوا» در پاریس، هموطنان آزاده و اشرف‌نشان‌ها به‌نمایندگی از مردم در زنجیر ایران، یک گردهمایی و تظاهرات در پاریس برگزار کردند.

در تظاهرات پاریس، هموطنان آزاده، خروش حق‌طلبی مردم ایران برای تحقق آزادی‌های بنیادین و استقرار یک جمهوری آزاد و دموکراتیک بر پایه جدایی دین و دولت را به گوش جهانیان رساندند.

در این تظاهرات شماری از شخصیت‌های برجسته سیاسی اروپایی و فرانسوی و شهرداران و منتخبان مردم فرانسه و مدافعان حقوق‌بشر شرکت داشتند و درباره جنایات ضدانسانی دیکتاتوری آخوندی و حمایت از مقاومت مردم ایران برای آزادی سخنرانی کردند.

سخنرانان همچنین ضمن حمایت از جنبش دادخواهی قتل‌عام ۳۰۰۰۰زندانی سیاسی، بر تشکیل هیأت تحقیق بین‌المللی برای محاکمه آمران و عاملان جنایت علیه بشریت در جریان قتل‌عام ۶۷ تأکید کردند.

مریم رجوی طی پیامی به ایرانیان و یاران مقاومت درود فرستاد و عزم آنان را ستود. او همچنین گفت:‌

«خمینی و همدستان او،‌ حاکمیت خود را با کشتن آزادی‌ها آغاز کردند، حکومت خود را بر خون مجاهدان و مبارزان ایران و قتل‌عام شدگان سال ۶۷ نا کردند و پا به‌پای آن کشتار و تخریب را در همه عرصه‌ها گسترش دادند. انحطاط آموزش و فرهنگ و هنر، فروپاشی اقتصاد، تخریب محیط‌زیست و جنگ و تروریسم علیه همسایگان.

این تجربه ۳۸سال گذشته ایران است: ‌ولایت فقیه در تمامیت خود یعنی انهدام‌ و انحطاط فزاینده».

 

فراخوان مریم رجوی به تشکیل کمیسیون تحقیق پیرامون قتل‌عام

۲۷آذر ۹۶ مریم رجوی با اشاره به فراخوان قطعنامه مجمع عمومی ملل‌متحد «برای ایجاد روند حسابرسی جامع موارد جدی نقض حقوق‌بشر از جمله مواردی که ارگان‌های قضایی و امنیتی در آنها نقش داشته‌اند» و «خاتمه‌دادن به مصونیت از مجازات برای این نقض‌ها» گفت:

«مهم‌ترین مصداق نقض جدی حقوق‌بشر، قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال ۱۳۶۷ است که سران این رژیم و مشخصاً خامنه‌ای تا دستگاه قضاییه و بالاترین مقامات دستگاه امنیتی و اطلاعاتی در آن دست داشته و از آن دفاع می‌کنند و تاکنون آنها را از تحمل هر مجازاتی مصون نگه‌داشته‌اند. از این رو تحقیق پیرامون این جنایت بزرگ علیه بشریت و محاکمه مسئولان آن، یک آزمایش بزرگ در مقابل جامعه جهانی است».

 

بیانیه مریم رجوی در آغاز هفتادمین سال تصویب اعلامیه جهانی حقوق‌بشر

در آغاز هفتادمین سال تصویب اعلامیهٔ جهانی حقوق‌بشر، مریم رجوی طی بیانیه‌یی نوشت:
«جنبش دادخواهی قتل‌عام شدگان که در ۲سال اخیر رو به‌گسترش نهاد، از اراده ملت ایران برای دستیابی به‌آزادی و حقوق‌بشر جوشیده است. این جنبش، فراتر از خون‌های به‌ناحق ریخته سربداران سال ۶۷، بنیاد رژیم حاکم را هدف قرار داده که بر کشتار و انهدام و نیروی مخالف متکی است. هم‌ از این‌رو، اعتلای این جنبش جلوه دیگری از پایان کار رژیم ولایت فقیه و حتمیت سرنگونی آن است».

خانم مریم رجوی با یادآوری شمه‌یی از یورش فاجعه‌بار ولایت فقیه به تمام شئون حقوق‌بشر ایران بر تعهدات مقاومت ایران برای ورق زدن این صفحه تاریک تاریخ ایران پای فشرد و از جمله گفت:
«مردم ایران، گذشته از محرومیت از بسیاری حقوق خود، همچنین از حق مطلع شدن از اسامی فرزندان شهید خود در قتل‌عام سال ۶۷ و بسیاری از اعدام‌های دهه ۱۳۶۰ و از حق اطلاع یافتن از نشانی مزارهای جمعی آنها محروم‌اند.
از هنگام قتل‌عام، هر زمان که نشانه‌یی از یک مزار جمعی توسط خانواده‌های شهیدان کشف شده، رژیم ولایت فقیه به‌ تخریب یا پوشاندن آن با بتون‌ریزی یا احداث ساختمان دست‌ زده است».

خانم مریم رجوی اضافه کرد:‌
«مقاومت ایران که برای برقراری آزادی، برابری و دموکراسی در ایران و برپایی یک جمهوری بر اساس جدایی دین و دولت مبارزه می‌کند، بر تعهد خود مبنی بر احیای حقوق‌بشر ایران، لغو حکم اعدام پس از سرنگونی رژیم ولایت فقیه و پایبندی کامل به‌ «اعلامیه جهانی حقوق‌بشر»، «میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی»، «معاهده ضدشکنجه» و «معاهده حذف کلیه اشکال تبعیض علیه زنان» و همچنین ایجاد یک نظام قضایی مدرن، مبتنی بر احترام به‌ اصل برائت، حق دفاع، حق دادخواهی، حق برخورداری از محاکمه علنی و استقلال کامل قضات تأکید می‌کند».

 

مریم رجوی ـ بررسی جنبش دادخواهی در اجلاس میان‌دوره‌یی شورای ملی مقاومت ایران

روزهای ۲۳ و ۲۴دیماه ۹۶ اجلاس میان‌دوره‌یی شورای ملی مقاومت ایران برگزار شد. در بحث‌های شورا، سیاست‌ها وفعالیت‌های مقاومت سازمان‌یافته و نقش آن در سمت و سو دادن به خیزش‌های اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت؛ کارزارهایی چون جنبش دادخواهی قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال ۶۷، تحریم نمایش انتخابات با شعار «نه جلاد نه شیاد»، مقابله بی‌وقفه و افشای مستمر موج اعدام‌ها به‌مثابه ابزار ارعاب عمومی، افشای مستمر و مستند لشکرکشی‌های نظامی و گسیل شبه‌نظامیان ولی‌فقیه به کشورهای منطقه و به‌ویژه افشای عملکرد ضدایرانی و تبهکارانه سپاه پاسداران و تلاش برای لیست‌گذاری این اهرم اصلی حافظ نظام ولایت فقیه که بر اقتصاد کشور نیز چنگ انداخته است.

 

فراخوان مریم رجوی به اقدام فوری برای جلوگیری از تخریب مزار شهیدان قتل‌عام ۶۷

 

مریم رجوی ـ فراخوان به اقدام فوری برای جلوگیری از تخریب گورهای جمعی

مریم رجوی ـ فراخوان به اقدام فوری برای جلوگیری از تخریب گورهای جمعی

 

به‌دنبال اقدام رژیم ولایت فقیه برای محو هر گونه آثار قتل‌عام ۶۷ و پرده‌پوشی این جنایت فجیع، مریم رجوی، در تاریخ ۵مرداد۹۷ دبیرکل، شورای امنیت، کمیسر عالی حقوق‌بشر ملل‌متحد و عموم مراجع بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر را به اقدام فوری برای ممانعت از تخریب سیستماتیک مزار شهیدان قتل‌عام ۱۳۶۷ و نابودی آثار این قتل‌عام توسط فاشیسم دینی حاکم در سراسر کشور به‌ویژه در اهواز فراخواند.

طرح این فراخوان توسط مریم رجوی بار دیگر جنبش دادخواهی مردم ایران را در معرض توجه افکار عمومی و بین‌المللی قرار داد.

 

تخریب گورهای جمعی

 

پیام مریم رجوی به‌مناسبت سی‌امین سالگرد قتل‌عام زندانیان سیاسی

 

پیام مریم رجوی در سی‌امین سالگرد قتل‌عام ۳۰هزار گل سرخ آزادی

پیام مریم رجوی در سی‌امین سالگرد قتل‌عام ۳۰هزار گل سرخ آزادی

 

هشتم مرداد ۹۷ مریم رجوی در سی‌امین سال قتل‌عام سال ۶۷ جنبش دادخواهی را یکی از مهم‌ترین مطالبات سیاسی مردم ایران از رژیم آخوندی دانست و گفت:

«این جنبش ستم‌دیدگان است. این صدای سرکوب‌شدگان است. هرکس که در این رژیم طعم زندان و اسارت را چشیده است، هرکس که شلاق خورده است، هر زنی که مورد تعدی و تحقیر قرار گرفته و هرکس که داغ‌دار است، عضوی از این جنبش است. دادخواهی قتل‌عام‌ شدگان سال ۶۷ امروز، بخشی از قیام برای سرنگونی رژیم است».

مریم رجوی در پایان ضمن درود بر سربداران و شهیدان سرفراز قتل‌عام، دادخواهی قتل‌عام‌ شدگان سال ۶۷ را بخشی از قیام برای سرنگونی رژیم دانست و گفت:

«بی‌تردید، ملت ایران، در مبارزه برای سرنگونی رژیم به‌ پیروزی می‌رسد و سران این رژیم را به‌خاطر ارتکاب جنایت علیه بشریت به‌پای میز عدالت خواهد کشاند. آن روز به‌طور قطع و یقین فرامی‌رسد.

درود بر سربداران و قهرمانان قتل‌عام ۶۷ که به این رژیم نه گفتند و از همان روز بر تمامیت این رژیم فاسد و ضدبشر مهر سرنگونی حتمی زدند».

 

پیام مریم رجوی در سی‌امین سالگرد قتل‌عام سی هزار گل سرخ آزادی

 

 

پیام مریم رجوی به نمایشگاه قتل ‌عام ۶۷ در شهرداری منطقه ۱ پاریس

 

مریم رجوی ـ نمایشگاه قتل‌عام سال ۶۷در شهرداری منطقه ۱پاریس

مریم رجوی ـ نمایشگاه قتل‌عام سال ۶۷ در شهرداری منطقه ۱ پاریس

 

دوستان عزیز،

به‌ همه شما که برای ادای احترام به‌ زندانیان قتل‌عام شده ایران گرد‌آمده‌اید، درود می‌فرستم.

در سال ۱۳۶۷، درست چنین روز‌هایی در زندان‌های سراسر ایران، بحبوحه قتل‌عام زندانیان سیاسی بود.

این کشتار بر اساس فتوای خمینی، بنیانگذار رژیم آخوندها، صورت گرفت. سپس ظرف چند ماه، آخوندها ۳۰هزار زندانی سیاسی را بدار کشیدند. در حالی که آنها در حال گذراندن دوران محکومیت خود بودند.

‌حالا ۳۰سال گذشته است. اما با وجود گذشت این‌ همه سال، آنها از یادها نرفته‌اند بلکه در وجدان بیدار و رزمنده جامعه ایران‌، برانگیزاننده و تأثیرگذار‌ند. این تأثیر را در دو سطح می‌توان دید:

از یک طرف در مبارزه با رژیم و مشخصاً در جنبش دادخواهی. این جنبش در ۲سال اخیر، گسترش پیدا کرده و هواداران مجاهدین مدارک تازه‌یی درباره قتل‌عام به‌دست آورده‌اند. آنها آخوندها را به‌خاطر این جنایت به‌شدت در تنگنا قرار داده‌اند. به‌طوری که انگار قتل‌عام همین تازگی اتفاق افتاده است. زیر همین فشارها، دست‌کم ۲۰تن از مقام‌های ارشد رژیم از این جنایت دفاع کردند. خامنه‌ای، با اشاره به‌ قتل‌عام‌ شدگان با خشم گفت چرا دارند برای آنها فضای مظلومیت ایجاد می‌کنند. این اقرارها، اسناد تازه‌یی درباره جنایت علیه بشریت توسط آخوندهای حاکم است.

از طرف دیگر قتل‌عام شدگان، الهام‌بخش جامعه ایران به‌ویژه جوانان هستند. در قیام‌های ۸ماه اخیر، تظاهرکنندگان به یاد شهیدان قتل‌عام‌ شده و تحت تاثیر آنها هستند. به‌یاد می‌آورند که خواست آنها چه بود، چرا جان خود را فدا کردند و پیام‌‌ شهیدان برای امروز چیست.

در همین هفته، مردم شهرهای کرج و اصفهان و شیراز و بسیاری دیگر از شهرها به‌ تظاهرات خیابانی علیه آخوندها دست زده‌اند. این اعتراضات در ۸ماه گذشته در سراسر ایران ادامه یافته است.

این اعتراضات موقعیت آخوندها را به‌شدت به‌خطر انداخته است. آنها برای خروج از بحران می‌خواستند در یک سوءقصد تروریستی، گردهم‌آیی سالانه مقاومت در پاریس در ۹تیر را هدف قرار بدهند.

این عملیات شکست خورد. اما نشان داد که قاتلان ۳۰هزار زندانی سیاسی برای حذف فیزیکی اپوزیسیون خود به‌هر جنایتی دست می‌زنند.

در سال‌های گذشته غرب، نسبت به‌ تروریسم آخوندها و همچنین به‌ قتل‌عام زندانیان سیاسی ساکت بوده است. آخوندها خود را از عواقب بین‌المللی جنایت‌هایشان مصون دیده‌اند. زمان آن است که به‌ این مصونیت خاتمه داده شود.

امیدوارم فرانسه مبتکر تلاش تازه‌یی برای دفاع از حقوق‌بشر ایران و پیگیری پرونده قتل‌عام‌ شدگان سال ۶۷ شود. لازم است کمیساریای عالی حقوق‌بشر سریعاً تحقیقات مستقل در این زمینه را آغاز کند و شورای امنیت ملل‌متحد، ترتیبات محاکمه سران این رژیم و مسئولان این قتل‌عام را فراهم کند.

مایلم از جانب مقاومت مردم ایران از شهرداری یک پاریس و به‌ویژه شهردار لوگاره به‌خاطر تلاش ستودنی‌شان در دفاع از حقوق‌بشر در ایران عمیقاً تقدیر کنم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/eaacd635-30e5-4cc7-a415-3872a7c28994"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات