728 x 90

با یاد مجاهد شهید احمد معبودی

مجاهد شهید احمد معبودی
مجاهد شهید احمد معبودی

محل تولد: زنجان
شغل: دانشجو دندانپزشکی
سن: 28
تحصیلات: -
محل شهادت: تهران
تاریخ شهادت: 22-9-1360
محل زندان: -

زندگینامه شهید


مجاهد شهید احمد معبودی در سال۱۳۳۲ در زنجان متولد شد، پس از اتمام تحصیلات دبیرستان و قبولی در کنکور سراسری در رشته دندانپزشکی وارد دانشکده دندانپزشکی دانشگاه تهران شد.

در حالی که احمد می‌دانست پس از اتمام تحصیلات و گرفتن دکترا می‌تواند در خدمت به مردم مؤثر باشد و زندگی نسبتاً مرفهی هم داشته باشد، اما زندگی‌اش را وقف مردم در مبارزه با رژیم ستم‌شاهی کرد.

لذا پس از ورود به دانشگاه در سال۵۱ به جرگه دانشجویان هوادار سازمان مجاهدین خلق ایران پیوست و در راستای ترویج و تبلیغ آرمانها و خطوط سیاسی سازمان مجاهدین فعالیتش را آغاز کرد.

احمد در سال۵۳ توسط ساواک دستگیر شد و او را زیرشکنجه بردند، پس از اتمام بازجویی‌ها به زندان قصر منتقل شد و در آنجا در ارتباط مستقیم با سازمان قرار گرفت.

در سال۵۷ از زندان آزاد شد و در کوران مبارزه انقلابی با رژیم خمینی دجال به‌عنوان یکی از کادرهای مسئول سازمان خدمات شایانی را انجام داد.

این گرد سرفراز مجاهد خلق سرانجام در ۲۲آذر۶۰در جریان یک تردد به کمین پاسداران افتاد، و در درگیری با این مزدوران جنایتکار خمینی در تهران به‌شهادت رسید.

یادش همواره گرامی و راهش پررهروباد.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bbe23c8a-b534-40c1-976e-31f3fcd08540"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات