728 x 90

با یاد مجاهد شهید محسن مددی سنجانی

مجاهد شهید محسن مددی سنجانی
مجاهد شهید محسن مددی سنجانی

محل تولد: اراک
شغل: پزشک
سن: 32
تحصیلات: دکترا
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


محسن مددی سنجانی

تاریخ تولد: ۱۳۳۵

محل تولد: سنجان ـ اراک

تحصیلات: دکترای پزشکی

سابقهٌ مبارزاتی: ۱۰سال

محسن مددی پس از گرفتن دیپلم در رشته پزشکی دانشگاه آنکارا مشغول تحصیل شد× در جریان قیام ضدسلطنتی در جنبش دانشجویی شرکت داشت و با افکار مجاهدین آشنا شد.

سپس همراه با تعداد دیگری از یارانش انجمن دانشجویان مسلمان طرفدار مجاهدین را تشکیل دادند. محسن پس از اخذ دکترا از دانشگاه ترکیه به آلمان رفت و در آن‌جا ضمن ادامه تحصیلات تخصصی پزشکی با انجمن فارغ‌التحصیلان هوادار مجاهدین فعالیت می‌کرد.

  سال۶۴ شراره‌های انقلاب ایدئولوژیک درونی مجاهدین  قلب محسن را شعله ور ساخت، و او در انتخاب نهاییش، مبارزه تمام‌عیار برای سرنگونی رژیم ضدبشری خمینی را انتخاب کرد.

از آن پس زندگی و تحصیلات و تخصص خود را وقف مبارزه انقلابی نمود،در تیرماه۶۵ به منطقه مرزی رفت و در درمانگاههای مجاهدین شروع به کار ‌کرد. «…‌من نیز مانند تمام مجاهدین با قلبی مالامال از عشق به راهبران عقیدتیم مسعود و مریم، این مبشران رحمت و رهایی و منادیان صلح و آزادی، در این راه قدم می‌گذارم. به امید این‌که خون من فدیه‌یی باشد در راه رهایی خلق و رسیدن به جامعه بی‌طبقهٌ توحیدی». وصیتنامه ـ ۸‌مرداد۶۶

در عملیات فروغ جاویدان محسن نیز به میدان نبرد شتافت و  طی روزهای نبرد، برای رسیدگی به مجروحین از هیچ تلاش و فداکاری دریغ نکرد.

سرانجام در جنگی نابرابر در شرایطی که در اسلام‌آباد تحت محاصره مزدوران قرار گرفته بود، با نارنجک به میان مزدوران رفت و بعد از به‌هلاکت رساندن شماری از آنان قهرمانانه به‌شهادت رسید.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/92292863-056c-46c4-9c06-ba68aa50ebf3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات