728 x 90

با یاد مجاهد شهید هاشم مددی الموسوی

مجاهد شهید هاشم مددی الموسوی
مجاهد شهید هاشم مددی الموسوی

محل تولد: مشهد
شغل: استادیار دانشگاه
سن: 33
تحصیلات: فوق لیسانس ریاضیات
محل شهادت: مشهد
تاریخ شهادت: 9-7-1360
محل زندان: -

زندگینامه شهید


 زندانی زمان شاه:  شش ماه در سال ۵۴

نحوه شهادت: تیرباران

هاشم مددی در سال۱۳۲۷ در مشهد به دنیا آمد. وی پس از طی دوران دبستان و دبیرستان وارد دانشکده علوم دانشگاه فردوسی (مشهد) در رشته ریاضی شد. هاشم از همان دوران دبیرستان با مطالعات گسترده‌یی که داشت و فضای خانواده، با مسایل سیاسی و مبارزاتی آشنا شد. در سال۵۰ که دوران فوق‌لیسانس رشته ریاضی را می‌گذراند با سازمان آشنا شد و پس از آن در تکثیر و توزیع اطلاعیه‌ها و دفاعیات مجاهدین در بیدادگاههای شاه خائن در دانشگاه و در اعتراضات دانشجویی نقش فعالی داشت. وی پس از اخذ فوق‌لیسانس به سربازی رفت. وی همزمان با سربازی فعالیت‌هایش را تعطیل نکرد تا آن که بعد از دستگیری برادر مجاهدش در سال۵۴ که در ارتباط با گروه والعصر هواداران سازمان مجاهدین بود وی را نیز دستگیر کردند. او به‌مدت یک‌سال و نیم در زندان وکیل‌آباد مشهد بود. دوران زندان در کنار مجاهدین برای او بسیار ارزشمند بود. آن‌چنان‌که حاضر نبود از آنها جدا شود وب هنگام جدا شدن بسیار اظهار ناراحتی کرده بود و به کرات گفته بود که اصلاً تمایلی به رفتن ندارم. و این فرصت را نمی‌خواهم از دست بدهم.

او پس از آزادی از زندان به دانشگاه برگشت و این بار در نقش استادیار دانشگاه به تدریس پرداخت و در همین موضع نیز در هواداری از سازمان به فعالیت‌های تبلیغی‌اش ادامه داد.

در تظاهرات و قیام مردم علیه نظام شاه خائن در مشهد فعال بود و بعد از پیروزی انقلاب در موضع استادیاری دانشگاه در ارتباط نزدیک با انجمن دانشجویان مسلمان هوادار مجاهدین قرار داشت و با تمام توان در خدمت آرمانهای سازمان به تلاشش ادامه داد.

هاشم به‌دلیل خصایل انقلابی که داشت در میان دانشجویان چهره بسیار شناخته شده و محبوبی بود.

وی چند روز پس از سی خرداد و شروع مبارزه مسلحانه انقلابی همراه با فعالان دانشگاه مشهد دستگیر شد و به‌دلیل فعالیت‌های گسترده‌اش و نیز ایستادن بر مواضع مجاهدی خود در سال۱۳۶۰ به جوخه تیرباران سپرده شد و به‌شهادت رسید

خواهر هاشم قهرمان، خواهر مجاهد حشمت مددی از مسئولان بخش دانش آموزی در تهران بود و در سال۱۳۶۰ در جریان یک مأموریت و در یک نبرد قهرمانانه با پاسداران در تهران به‌شهادت رسید.

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7227dac0-553a-482c-a103-c135b5f7e773"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات