728 x 90

با یاد مجاهد شهید حشمت (فخری) مددی الموسوی

مجاهد شهید حشمت (فخری) مددی الموسوی
مجاهد شهید حشمت (فخری) مددی الموسوی

محل تولد: نيشابور
شغل: -
سن: 28
تحصیلات: متوسطه
محل شهادت: تهران
تاریخ شهادت: 12-10-1360
محل زندان: -

زندگینامه شهید


مجاهد شهید حشمت مددی از مسئولان انجمنهای محلات تهران بود که در ۱۰ دیماه ۶۰ طی یک درگیری نابرابر‌، و پس از مقاومتی قهرمانانه به همراه همرزمش مجاهد شهید علی کریمی بشهادت رسید‌.

حشمت مجاهدی پرشور و پرتلاش بود او طی زندگیش با مشکلات و تضاد‌های بسیاری به‌ویژه در رابطه با شرایط خانوادگیش مواجه شده بود. اما با اتکاء به انگیزه و شور انقلابی این مشکلات را از پیش پا برداشته و توانسته بود راه رشد و حرکت خود را باز کند و به پیش رود‌.

او از سال۵۰ همزمان با آغاز فعالیت‌های مبارزاتی یکی از نزدیکانش با مسایل سیاسی آشنا شد و اولین مطالعات خود را با مطالعه دفاعیات شهدا و دیگر آثار سازمان آغاز کرد‌.

وی در آن سال‌ها در جلسات مترقی مذهبی شرکت می‌کرد و با تعدادی از خواهران همفکرش آشنا شد، که بعد‌ها نیز در ادامه فعالیت‌های سیاسی و مبارزاتی در سازمان همدوش یکدیگر بودند‌.

از سال۵۳ فعالیت‌های حشمت دامنه وسیعتری یافت و به‌طور فعال جزوات انقلابی را تکثیر می‌کرد. وی با برخوردهای عمیق و انقلابی خود‌، تاثیرات مهم و مثبتی بر روی سایر خواهران و برادران کوچکترش داشت و نقش مهمی در ایجاد فضای فعال سیاسی در محیط پیرامون خود ایفا نمود‌.

فعالیت‌های مجاهد شهید حشمت مددی از سال۵۴ وارد مرحله‌ٔ جدیدی شد، از آن سال تا اوجگیری قیام و باز شدن درهای زندانها‌، مسئولیت اصلی و بسیار حساس او برقراری ارتباط فعال با زندانیان مجاهد و رساندن اخبار و اطلاعات و رد و بدل کردن پیام‌ها بود‌.

در سال۵۶ به‌دنبال آزاد شدن تعدادی از اسرای مجاهد از جمله مجاهد شهید طه میرصادقی (از مسئولان واحد حفاظتی سردار شهید موسی خیابانی که در عاشورای مجاهدین به‌شهادت رسید) ارتباط او با سازمان به‌طور مستقیم از طریق طه برقرار شد و اولین آموزش‌های مستقیم سازمانی را از او فراگرفت.

پس از ارتباط مستقیم با سازمان‌، استعداد‌ها و توانائی‌های انقلابی‌اش بیش از‌ پیش شکوفا شد و آمادگی پذیرش مسئولیت‌های بیشتر شد.

پس از پیروزی قیام و تشکیل ستاد سازمان در مشهد‌، حشمت فعالیت خود را در این ستاد آغاز کرد، او مسئولیت‌های مختلفی به‌عهده داشت و یکی از مسئولان قسمت دانش آموزی ستاد سازمان در مشهد بود‌.

اواخر سال۵۸ به تهران منتقل شد و در قسمت محلات به فعالیت پرداخت، وی ابتدا مسئولیت انجمن خواهران مسلمان منطقه جنوب و سپس منطقه شرق تهران را به‌عهده داشت، و از ابتدای سال۶۰ مسئولیت کانون پذیرش نهاد محلات به او واگذار شد‌.

مجاهد شهید حشمت مددی در انجام این مسئولیتها هم‌چون مراحل قبلی فعالیت‌های انقلابی و تشکیلاتی خود با پیشکار و احساس مسئولیت چشمگیری برخورد کرد.

وی در آخرین لحظات حیات انقلابی‌اش همراه با برادر همرزمش مجاهد شهید علی کریمی در روز ۱۰دی سال۶۰ یک درگیری با مزدوران رژیم به‌شهادت رسید.

بدینسان مجاهد شهید حشمت مددی با قلبی آکنده از عشق به خدا و خلق و ایمان به پیروزی محتوم خلق بر تمامی موانع راه رشد و رهائئ‌، قهرمانانه در میدان نبرد جان باخت و به یاران شهیدش پیوست‌.

یادش گرامی باد.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/940b5035-6026-478b-a20d-ddb0c9165b7b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات