728 x 90

با یاد مجاهد شهید زهرا مداح

مجاهد شهید زهرا مداح
مجاهد شهید زهرا مداح

محل تولد: تهران
شغل: معلم آموزش و پرورش
سن: 37
تحصیلات: فوق لیسانس
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


زهرا مداح 

تاریخ تولد‌: ۱۳۳۰

محل تولد‌: تهران

تحصیلات‌: لیسانس هنرهای زیبا و دانشجوی فوق‌لیسانس تعلیم و تربیت ـ آمریکا

سابقهٌ مبارزاتی‌: ۱۰سال

زهرا مداح حین تحصیل در کانادا با سازمان مجاهدین آشنا شد،  پس از پیروزی انقلاب به ایران بازگشت و در ارتباط با جنبش ملی مجاهدین به فعالیت پرداخت.

 سال۵۸ به آمریکا رفت و با انجمن دانشجویان مسلمان آمریکا فعالیت خود را ادامه داد، ابتدا مسئول انجمن در منطقه جنوب آمریکا بود،پس از آن به واشینگتن رفت و مسئولیتهای دیگری را برعهده گرفت.

  پاییز سال۶۵ پیرو درخواستهای مکررش به منطقه اعزام شد و پس از مدتی وارد یکانهای ارتش آزادیبخش گردید.

زهرای دلیر از کنار گذاشتن زندگی آرام و بی‌دغدغه در کنار دو کودک دلبندش در آمریکا، تا پوشیدن لباس مقدس رزمندگان ارتش آزادی  راهی بس طولانی طی کرد و تضادهای زیادی را حل کرد.

این زن انقلابی مجاهدخلق همواره برسختی و در عین حال درستی این «انتخاب» قاطع خود انگشت می‌گذاشت و تداوم و شکوفایی حیات انقلابیش را ناشی از همین تصمیم می‌دانست.

او سرانجام در عملیات کبیر فروغ جاویدان به میدان رزم شتافت  قهرمانانه جنگید، و خون پاکش را فدیه آزادی خلق و میهنش کرد. «…‌در کمال آگاهی و افتخار، ایدئولوژی اسلام ناب توحیدی را در مسیر زندگیم برگزیدم ،و با تمام وجودم معتقدم که  تنها سازمان پرافتخار مجاهدین خلق ایران و در رأس آن مسعود و مریم پاسخگوی تحقق آرمان این ایدئولوژی تا رسیدن به جامعهٌ بی‌طبقهٌ توحیدی، جامعه‌یی عاری از ظلم و ستم می‌باشد.

به همین دلیل آمادگی کامل خود را تا نثار آخرین قطره خون ناچیز خود در این راه و علیه خمینی خون‌آشام و ضدبشر در کمال هوشیاری و اختیار کامل اعلام می‌دارم». وصیتنامه 

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c8c02b3d-2dca-4582-8ed0-e2abb0fb9933"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات