728 x 90

با یاد مجاهد شهید فاطمه (تاجی) مهدوی کرمانی

مجاهد شهید فاطمه (تاجی) مهدوی کرمانی
مجاهد شهید فاطمه (تاجی) مهدوی کرمانی

محل تولد: کرمان
شغل: دانشجو
سن: 26
تحصیلات: -
محل شهادت: تهران
تاریخ شهادت: 12-2-1361
محل زندان: -

زندگینامه شهید


مجاهد شهید (تاجی) مهدوی در سال۱۳۳۶ در تهران به دنیا آمد، او چند سالی از دوران تحصیلات خود را در مدرسه‌ی رفاه که در آن زمان تحت‌نظر تنی چند از هواداران سازمان اداره می‌شد، گذراند و همزمان با مسائل سیاسی و با سازمان مجاهدین خلق آشنا شد. تاجی هم‌چنین ارتباط فعالی با خانواده‌های مجاهدین داشت و در غالب فعالیت‌های آنها شرکت می‌کرد.

فاطمه مهدوی پس از ورود به دانشگاه در سال۱۳۵۴، فعالیت‌های مبارزاتی خود را در کنار دیگر دانشجویان انقلابی و هوادار سازمان در دانشگاه صنعتی شریف ادامه داد و از جمله دانشجویانی بود که بلافاصله پس از پیروزی قیام، انجمن دانشجویان مسلمان دانشگاه صنعتی شریف را تشکیل دادند.

هنوز یک‌سال از فعالیتش در انجمن نگذشته بود که صلاحیت ورود به روابط درونی سازمان را کسب کرده و در بخش کارگری به فعالیت پرداخت.

در پرتو خطوط انقلابی سازمان و با استفاده از رهنمودهای مسئولانش و اتکاء به روحیات مردمی، شور انقلابی وجدیت، به‌خوبی توانست از عهده مسئولیتهایش برآمده و در کنار دیگر خواهران و برادران مجاهدش در نهاد کارگری، به‌ویژه در جهت ارتقاء آگاهیهای سیاسی زنان کارگر در کارخانجات تهران تلاش نماید.

فاطمه خواهری پرشور بود و از اتکاء به نفس، جسارت و روحیه انقلابی بالایی برخوردار بود، در پائیز۶۰ که پایگاه محل اقامت او و تعدادی دیگر از همرزمانش واقع در خیابان میرداماد مورد هجوم مزدوران واقع شد، تاجی جسارت و شجاعت قابل تحسینی از خود نشان داد. او با وجود این‌که پایش به‌شدت آسیب دیده بود، توانست مسافت زیادی بدود و سرانجام با دیگر همرزمانش از منطقه‌ی درگیری دور شود. در این درگیری «صنم» دختر چندماهه تاجی به چنگ مزدوران افتاد.

پس از این درگیری، تاجی دیگر قادر نبود به‌راحتی روی پایش راه برود و تا روز شهادتش هم‌چنان از ضرب دیدگی پا رنج می‌برد، اما مثل همیشه با روحیه‌ای قوی و شور و نشاطی انقلابی در پایگاهها به انجام وظایفش مشغول بود و هر لحظه آماده‌ی رویارویی با دشمن بود.

سرانجام روز ۱۲اردیبهشت۶۰ در کنار همسر و دیگر همرزمانش قهرمانانه به‌شهادت رسید.

یادش گرامی باد

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c8273811-efad-45ea-9e70-bd5f10133269"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات