728 x 90

با یاد مجاهد شهید مسعود محمودی توانا

مجاهد شهید مسعود محمودی توانا
مجاهد شهید مسعود محمودی توانا

محل تولد: تهران
شغل: فوق دیپلم
سن: 20
تحصیلات: دانشجو
محل شهادت: تهران
تاریخ شهادت: 12-10-1360
محل زندان: اوین

زندگینامه شهید


مسعود در تابستان ۱۳۴۰ در یک خانوادهٔ کارگری در جنوب غربی تهران (محله‌هاشمی) بدنیا آمد. در سال ۱۳۵۸دیپلم خود را از دبیرستان خوارزمی گرفت و همان سال وارد دانشگاه صنعتی شریف شد.
 
فعالیت‌های سیاسی و انقلابی مسعود از سال ۱۳۵۵ در ارتباط با یک محفل سیاسی آغاز شد. این گرایشات سیاسی کم کم در قالب پخش اعلامیه علیه دیکتاتوری شاه تکامل یافت. او که در جریان انقلاب ضد‌سلطنتی یکی از گردانندگان اصلی حرکت‌های اعتراضی دانش‌آموزان در دبیرستان خوارزمی در مرکز تهران بود، توسط پلیس امنیت دوبار بازداشت شد که هر دوبار به‌دلیل این‌که مدرکی علیه او نداشتند آزاد گردید. در روزهای ۲۱ و ۲۲بهمن در تسخیر مراکز سرکوب و پادگانهای رژیم شرکت داشت و یکی از دوستان و همرزمانش به‌نام داود صراف که در همکاری با هم در تسخیر مراکز سرکوب شرکت داشتند در اثر اصابت گلوله به‌شهادت رسید. این امر عزم او را در ادامه مبارزه جزم‌تر کرد.
 
همزمان با اوجگیری انقلاب ضدسلطنتی و در خلال این فعالیت‌ها و با خواندن زندگینامه رضائیهای شهید و دفاعیات مجاهدین به‌خصوص دفاعیات مسعود رجوی در بیدادگاهها شاه با سازمان مجاهدین آشنا شد؛ اما هنوز مرزهای جنبش و ضد جنبش و ماهیت خمینی نه تنها برای او بلکه برای نسل جوان روشن نبود به همین دلیل خالصانه در اولین روزهای پس از پیروزی انقلاب ضدسلطنتی در حالی که مسعود هدفی جز خدمت کردن به مردم محروم نداشت به «جهاد سازندگی» ارگان دست‌ساز خمینی دجال پیوست و به کرمان منتقل شد در کرمان او از نزدیک شاهد دزدی، چپاول و غارت مردم محروم بود دیری نپایید که به تهران بازگشت تصمیم گرفت که به‌عنوان یک کادر حرفه‌یی فعالیت‌هایش را با سازمان ادامه دهد، به این ترتیب با مرزبندی قاطع صف خود را از ارتجاع جدا کرد چرا که تنها راه تحقق آرمانهای مردمی و توحیدی را در سازمان مجاهدین خلق ایران یافت.
 
در پاییز ۱۳۵۸ فعالیت‌هایش را با انجمن دانشجویان مسلمان دانشگاه صنعتی شریف آغاز کرد بعد از کودتای ارتجاع فرهنگی که دانشگاهها به تعطیلی کشیده شد به انجمن محلات شرق تهران منتقل شد.
 
مسعود در۲۰آذر۱۳۶۰ بر سر یک قرار دستگیر و به زندان اوین منتقل و تحت شکنجه‌های وحشیانه‌یی قرار گرفت اما او که سازمان و گمشده خویش را یافته بود با پایداری بر مواضعش بر عهد خود با خدا و خلق پایدار ماند.
او در بیدادگاه خمینی به اعدام محکوم شد و در مدت بسیار کوتاهی (۲۰روز پس از دستگیری) در شب۱۲دی ۱۳۶۰ به همراه دهها تن از خواهران و برادران مجاهدش تیرباران و به‌شهادت رسید... !
 
درود، درود، درود
مزار این شهیدان قهرمان در قطعه ۹۲ بهشت زهرا می‌باشد.
 
 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1e8d8aae-6b56-457e-9603-756e63655c82"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات