728 x 90

با یاد مجاهد شهید نبی الله مجرلو

مجاهد شهید نبی الله مجرلو
مجاهد شهید نبی الله مجرلو

محل تولد: ساری
شغل: تکنسین
سن: 26
تحصیلات: -
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

 

زندگینامه شهید


نبی‌الله مجرلو 

تاریخ تولد: ۱۳۴۱

محل تولد: گلوگاه 

تحصیلات: متوسطه

سابقه مبارزاتی: ۸سال

زندانی سیاسی: ۲سال

نبی‌الله مجرلو  فعالیت مبارزاتی خود را از سال۵۹ در ارتباط با کانون هواداران سازمان در گلوگاه مازندران، شروع کرد.

 سال۶۰ دستگیر شد و طی مدت اسارتش در ارتباط با تشکیلات زندان بود و به فعالیت خود ادامه داد. پس از آزادی از زندان در اسفند۶۰‌ به تشکیل هسته‌های مقاومت همت گماشت، در آبان ماه سال۶۱ دوباره دستگیر شد و تا سال۶۳ در زندان به سر برد.

 سال۶۷ خود را به قرارگاههای ارتش آزادیبخش ملی رساند، و  در نبرد فروغ جاویدان  درحالی‌که فرماندهی یک قبضه توپ ۱۰۶میلیمتری را به‌عهده داشت در تنگه چهارزبر دلاورانه جنگید.

نبی‌الله طی چند تهاجم، پس از این‌که  چندتن از مزدوران دشمن را از پای درآورد، قهرمانانه به‌شهادت رسید و خون پاکش را فدیه آزادی خلق و میهن کرد. «…‌پدر  باور کن خیلی شما را دوست داشتم و خیلی دوست داشتم که در دوران پیری در کنارتان بودم و به شما کمک می‌کردم.

اما چکار می‌شد کرد  که آخر رژیم ددمنش خمینی چیزی برایمان باقی نگذاشت،  غیر از شما هزاران پدر و مادری چون شما هم پیر و هم از وضع زندگی شما بدتر بودند که احتیاج به کمک داشتند.

همان‌طور که قبلاً گفتم  من متعلق به همهٌ آنها بودم، باید کمکشان می‌کردم، برای کمک به آنها تنها چاره را پیوستن به ارتش آزادیبخش ملی و جنگیدن با پیرکفتار جماران می‌دیدم ×تا آنها را هرچه زودتر از زیر حاکمیت خمینی ددمنش رها سازیم.

من در این جهان دنبال کلمه‌یی می‌گشتم تا به زندگیم معنا و مفهوم بدهد و حالا بعد از چند سال دوری مسیرم ، راه رهبر عقیدتیم را پیدا کردم و درواقع جایگاه اصلی خودم را در این دنیای پهناور یافتم». نامه به خانواده ‌ـ‌ ۱۶تیر۶۷

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1d2ed225-eb55-4b2b-9dbf-6ac4db589b37"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات