728 x 90

با یاد مجاهد شهید حمیدرضا ملک

مجاهد شهید حمیدرضا ملک
مجاهد شهید حمیدرضا ملک

محل تولد: تهران
شغل: مهندس
سن: 37
تحصیلات: لیسانس
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


حمیدرضا ملک

تاریخ تولد: ۱۳۳۰
محل تولد: تهران
تحصیلات: لیسانس نقشه‌برداری ـ آمریکا
سابقه مبارزاتی: 9سال
حمیدرضا ملک در اواسط سال57 برای ادامه تحصیل راهی آمریکا شد، در آنجا به کتابها و جزوات مجاهدین دسترسی پیدا کرد و با مطالعه آنها  با آرمانها و اندیشه‌های مجاهدین آشناشد.

   بهار58 به امید برقراری آزادی به ایران بازگشت، اما دریافت که ارتجاع حاکم دشمن آزادی است،در همین زمان  به ستاد مجاهدین در تهران رفت و در میتینگها و تظاهرات آنها شرکت کرد.

 پاییز همان سال به آمریکا بازگشت و با هواداران مجاهدین پیوند بیشتری برقرار کرد،عزیمت رهبر مقاومت در سال65 به جوار خاک میهن و طنین صدایش در قتلگاه امام حسین(ع) در دلش توفان به‌پا کرد.

توفانی که جز با رفتن به منطقه فروکش نمی‌کرد و خودش در  این رابطه نوشت : « بعد از شنیدن "هل من ناصر ینصرنی" مسعود،‌دیگر جای درنگ نبود».

پاییز65 بنا به درخواست خودش راهی منطقه شد، آموزشها را فراگرفت و در چندین رشته عملیات شرکت کرد.

هر روز اراده‌ حمید رضا  استوارتر و انگیزه‌اش قویتر می‌شد و سرانجام در فروغ جاویدان به اوج رسید.

او  با تمام شور و عشق و قهرمانیهایش جنگید و سبکبال به‌سوی جاودانه‌فروغها پرکشید،حمیدرضا در یکی از یادداشتهایش نوشت:«…برای ما وداع از دوستان و یاران پایان هیچ چیز نیست، از آن‌جا که هر جدایی ما  آغاز فصل جدیدی است در زندگی مبارزاتی‌مان، حتی مرگ هم کوچکتر از  آن  است که ما را از هم جدا کند،هم‌چنان‌که برادران شهیدمان همیشه در ما زنده‌اند و در ما زنده خواهند بود».

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ea42a7ad-6513-460c-87e0-b28e96e03832"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات