728 x 90

به یاد مجاهد شهید رضا ملکی سرولات

مجاهد شهید رضا ملکی سرولات
مجاهد شهید رضا ملکی سرولات

محل تولد: چابکسر
شغل: دبیر
سن: 33
تحصیلات: لیسانس
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


رضا ملکی‌سرولات

  تاریخ تولد: ۱۳۳۴

محل تولد: روستای سرولات ـ چابکسر

تحصیلات: لیسانس ریاضیات

سابقه مبارزاتی: ۱۲سال

رضا ملکی‌سرولات از سالهای قبل از انقلاب ضدسلطنتی به مبارزه سیاسی روی آورد ، و  همراه با دیگر دانشجویان هوادار سازمان در برنامه کوهپیمایی و مطالعه جمعی زندگی بنیانگذاران و شهیدان سازمان شرکت می‌کرد و انگیزه‌های انقلابی خود را ارتقا می‌بخشید.

در تظاهرات و اعتراضات علیه دیکتاتوری شاه نقش فعالی داشت، پس از انقلاب، با جنبش ملی مجاهدین شاخه گیلان ارتباط برقرار کرد و با انجمن جوانان مسلمان رامسر به فعالیت پرداخت.

 سال۶۲ از کشور خارج شد و به تشکیلات سازمان وصل گردید، و د  سال۶۳ وارد منطقه شد و دوره جدیدی را در زندگی مبارزاتی خود با رژیم خمینی شروع کرد.

  پس از تشکیل ارتش آزادیبخش  وارد یکانهای رزمی شد و به فراگیری آموزشهای نظامی پرداخت، و در چندین رشته عملیات شرکت کرد.

در سلسله نبردهای فروغ جاویدان، پس از چند روز نبرد بی‌امان  قهرمانانه به‌شهادت رسید، و به عهد خود با خدا و خلق وفا کرد. «…‌به پدر و مادر و برادر و خواهرانم که زحمت زیادی برایم کشیدند و حق بزرگی به گردنم دارند سلام می‌رسانم… در بهار آزادی مرا در حضور هزاران هزار خواهر و برادر مجاهدم باز بجوئید و آنها را در آغوش بگیرید و دست یاری در دست آنها بگذارید.

  مهمتر از همه به کمک و پیروی از مسعود و مریم بشتابید که خون همه شهیدان و رنج همه اسیران در آنها گره خورده و به‌ثمر می‌نشیند…». 

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2d50a4d8-8691-4042-9dda-564b0566e788"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات