728 x 90

با یاد مجاهد شهید لیدا منصوری

مجاهد شهید لیدا منصوری
مجاهد شهید لیدا منصوری

محل تولد: تبريز
شغل:
سن: 24
تحصیلات: دیپلم
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


لیدا منصوری 

تاریخ تولد: ۱۳۴۳

محل تولد: تبریز

تحصیلات: دیپلم

سابقه مبارزاتی: ۸سال لیدا منصوری در سال۵۹ در ارتباط با مجاهدین به فعالیت پرداخت، ویکی از اعضای فعال انجمن دانش‌آموزان مسلمان تبریز بود.

در اغلب کارهای تبلیغی شرکت داشت، و مدتی در بخش محلات فعالیت می‌کرد، از میلیشیاهای پرشوری بود که همواره در دفاع از مراکز سازمان در برابر حملات چماقداران و اوباش ارتجاع، فعالانه حضور داشت.

پس از شروع مقاومت مسلحانه دستگیر و روانه زندان شد، در اوایل بهمن‌ماه سال۶۵ از کشور خارج شد و به سازمان وصل گردید.

سپس در تشکیلات خارج کشور مجاهدین،، به کار پرداخت و  چندی بعد به درخواست خودش به منطقه رفت و در یکانهای رزمی سازماندهی شد.

لیدا از آن پس با سخت‌کوشی و صلابت بسیار در کسب آمادگیهای هرچه بیشتر برای شرکت در صحنه نبرد رویاروی با دژخیمان خمینی تلاش کرد.

او برای شرکت در صحنه عملیات روزشماری می‌کرد و همیشه می‌گفت باید جای خالی تمام یاران شهیدم، همان قاصدکهای خونین‌بال میلیشیا  را در صحنه نبرد رودررو پر کنم.

و به یاد و نام همه آنها آتش قهر انقلابی مجاهد خلق را بر سر و روی مزدوران دشمن بریزم، سرانجام با فرارسیدن زمان عملیات فروغ جاویدان، با چنین عزم و شوری به میدان شتافت.

پس از چند روز رزم و حماسه  در یکی ازصحنه‌ها به خاک افتاد، و خون پاکش را فدیه رهایی خلق و میهنش کرد. 

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5c60665d-81c0-410f-af99-5fffc4804ba9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات