728 x 90

با یاد مجاهد شهید امیر منصوری ازناوه

مجاهد شهید امیر منصوری ازناوه
مجاهد شهید امیر منصوری ازناوه

محل تولد: تهران
شغل:
سن: 24
تحصیلات: متوسطه
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


امیر منصوری‌ازناوه

 تاریخ تولد: ۱۳۴۳

محل تولد: تهران

تحصیلات: متوسطه

سابقه مبارزاتی: ۱۰سال

امیر منصوری‌ازناوه  در خانواده‌یی متوسط در تهران به دنیا آمد، تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در تهران گذراند.

با آغاز انقلاب ضدسلطنتی در تظاهرات و اعتراضات فعالانه شرکت کرد، و پس از انقلاب به صفوف هواداران مجاهدین پیوست و شروع به فعالیت کرد.

در سال۶۴ پاسداران به منزل مسکونیش مراجعه کرده و از او خواستند که خود را برای سربازی معرفی کند.

  در سال۶۵ او توانست با طرح قبلی از سربازی بگریزد و خود را به منطقهٌ مرزی برساند، پس از چندی وارد قرارگاههای ارتش آزادیبخش شد و در یکانهای رزمی سازماندهی گردید.

امیر به‌سرعت آموزشها را فراگرفت و در چندین رشته عملیات از‌جمله مریوان، پیرانشهر و آفتاب شرکت کرد.

او آرمانهای والایش را در وصیت‌نامه‌اش چنین بیان کرده است: «…‌اگر در راه نجات و سربلندی و گرفتن حقوق همه انسانها جان بدهیم و به‌سوی پروردگار خویش برویم، درواقع زندگی را تا سرحد امکان و تلاش خودمان به‌وجود آورده‌ایم و در نابودی دژخیمان کمک کرده‌ایم.

آخر چگونه می‌توان به قول مسعود به موی سپید پدر و مادرهای شهیدان و اسیران نگاه کرد؟ آخر چگونه می‌توانم شاهد فقر کودکان یتیم و انسانهایی باشم که در نبودن امکانات و حقوق اولیه هر فرد برای زیستن در این دنیا رنجی مضاعف می‌کشند… ‌

واقعاً اگر راه سعادت جز از راه خون و شکنجه نمی‌گذرد، پس ما حاضریم هزارها بار در این راه شکنجه بشویم و خود را در اختیار مرگ قرار دهیم، تا جامعه‌یی عاری از ظلم و رنج و ستم حاکم بشود، چرا که ما حلقه‌یی هستیم از گذشته به آینده، حلقه‌یی سرشار از تجربه و رنجها و مقاومتها و اعدامها…».

او با ایمان به چنین چشم‌انداز پرشکوهی، راهی میدان رزم در فروغ جاویدان شد و آخرین برگ سفرنامه زرین خود را با خون پاکش مهر کرد. 

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5d95525e-aed3-42dd-b894-ef113bc0da10"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات