728 x 90

با یاد مجاهد شهید فاطمه مریانچیان

مجاهد شهید فاطمه مریانچیان
مجاهد شهید فاطمه مریانچیان

محل تولد: تهران
شغل:
سن: 25
تحصیلات: دیپلم
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


فاطمه مریانچیان

  تاریخ تولد: ۱۳۴۲

محل تولد: تهران

تحصیلات: دیپلم

سابقه مبارزاتی: ۹سال

زندانی سیاسی: ۵سال

فاطمه مریانچیان از سال۵۸ فعالیت خود را در رابطه با انجمن محلات و دانش‌آموزی تهران آغاز‌کرد. میلیشیای پرشوری بود که از مواضع سازمان در برابر چماقداریهای مرتجعان و فالانژها دفاع می‌کرد. در خرداد سال۶۰ دستگیر شد و تا خرداد۶۵ در شکنجه‌گاههای اوین و قزلحصار زندانی بود، ۵سال اسارت و تحمل شکنجه‌های وحشیانه عزم او را در مبارزه علیه خمینی جلاد جزمتر کرد.

پس از زندان درصدد وصل به سازمان برآمد و آبانماه۶۶ راهی منطقه شد، در تقاضانامه‌اش نوشت: «… در اوج آگاهی و اختیار کامل نسبت به طریقی که برای مبارزه اتخاذ نموده‌ام، درخواست رفتن به منطقه و پیوستن به صفوف مستحکم ارتش آزادیبخش ملی ایران را دارم، تا بتوانم همدوش و همگام و همصدا با خواهران و برادران مجاهدم سلاح را که همانا سمبل کینه و مبارزه علیه رژیم خونخوار خمینی جلاد است به دوش کشیده، و با مزدوران و خائنان حیوان‌صفتش بجنگم .

  در این راه از فدا کردن جان و هستیم هیچ‌گونه مضایقه ندارم، زیرا اعتقاد کامل به این امر دارم که با فدا کردن جانم می‌توان آزادی و آبادی میهنم را به صاحبان اصلیش بازگردانم، و به این ترتیب دینم را به خدا و خلق خدا و انقلابم ادا کنم…».

پس از اعلام عملیات فروغ جاویدان، فاطمه یکپارچه شور بود، بارها می‌گفت این همان روزی است که سالها در انتظارش بودم. با یاد همه شهیدان و همه زندانیان مجاهد می‌خواهم انتقام آنها را از مزدوران بگیرم…

مجاهد شهید فاطمه مریانچیان در صحنه نبرد فروغ دلاورانه جنگید و با شهادت قهرمانانه خود به کهکشان جاودانه‌فروغها پیوست.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ea8ffafa-5968-4c0d-b176-8f3bad7e2043"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات