728 x 90

با یاد مجاهد شهید فاضل مصلحتی

مجاهد شهید فاضل مصلحتی
مجاهد شهید فاضل مصلحتی

محل تولد: -
شغل: دانشجو
سن: 30
تحصیلات: -
محل شهادت: تهران
تاریخ شهادت: 19-2-1361
محل زندان: -

زندگینامه شهید


در میان آخرین دسته از زندانیان سیاسی رژیم شاه خائن که در غروب روز ۲۶دیماه سال۵۷ از زندان آزاد شدند، چهره مصمم و شاداب فاضل نیز به چشم می‌خورد.

مجاهدی محکوم به حبس ابد که اینک به همت خلق قهرمان از زندان آزاد گشته بود و با عزمی استوار می‌رفت تا پذیرای مسئولیتهای جدیدش در مقطعی نوین از حرکت سازمان مجاهدین خلق و سرفصلی درخشان از زندگی مبارزاتی خود گردد.

مجاهد شهید فاضل مصلحتی در اردیبهشت سال۵۲ توسط مزدوران ساواک دستگیر شد و شدیداً تحت شکنجه قرار گرفت. چرا که ساواک از طریق عنصر خائن و خودفروخته، احمدرضا کریمی، در مورد فعالیت‌های گسترده فاضل به اطلاعاتی دست یافته بود.

پس از طی دوران بازجوئی، او به زندان عمومی قصر انتقال یافت، دوران زندان برای مجاهد شهید فاصل مصلحتی این امکان را فراهم آورد تا پس از ۲سال تلاش در جهت بر قراری ارتباط با مجاهدین، با آنها رابطه برقرار نماید.

او که سرشار از شوری انقلابی و انگیزه‌ی قوی مبارزاتی بود از این فرصت زندان در جهت فراگیری تعلیمات و کسب صلاحیتهای لازم استفاده نمود.

فاضل پس از پشت سرگذاشتن دوره‌ها و مراحل مختلف تعلیماتی مجاهدین و ابراز شایستگیهای لازم، به کادری مسؤل تبدیل گردید. کادری که با تسلط مکفی به آموزش‌ها و دیدگاههای سیاسی ــ ایدئولوژیک و تشکیلاتی مجاهدین، توان انتقال و آموزش آنها را یافته بود. از اینرو پس از آزادی از زندان طی دوران فعالیت در نهاد دانش آموزی، او توانست با اتکاء به چنین پشتوانه‌ی تئوریکی غنی، در جاری کردن آموزشهای مجاهدین در میان نیروهای گسترده‌ی دانش‌آموز هوادار و به‌ویژه میلیشیای دانش‌آموز، کارآیی بسیاری از خود نشان دهد.

او در آموزش اعضای نهادهای اجتماعی سازمان نقش ارزنده‌ای داشت و تمامی مطالب آموزشی نیروها ی دانش آموزی، تحت‌نظر مستقیم او تهیه و تنظیم شد

او به‌عنوان یکی از مسئولان نهاد دانش آموزی در بسیج هزاران پرستوی انقلاب در جهت انجام وظایف گوناگون میلیشیا از قبیل تبلیغات انقلابی، توزیع نشریه‌ی مجاهد شرکت در مراسم و راهپیمایی چون رژه‌ی میلیشیا، مراسم امجدیه و… نقش ارزنده‌ای داشت.

پس از ۳۰خرداد۶۰ نیز فاضل به‌عنوان یکی از مسؤلان نهادهای دانش آموزی در امر سازماندهی نیروهای این نهاد متناسب با شرایط جدید مبارزه علیه رژیم خمینی نقش برجسته‌یی ایفا کرد، و از از عهده انجام مسئولیتهای خود در این رابطه برآمد.

پس از حماسه ۱۲اردیبهشت و به‌شهادت رسیدن تعدادی از مسئولان و فرماندهان بخش اجتماعی سازمان و در رأس آنها شهید والامقام محمد ضابطی، مجاهد شهید فاضل مصلحتی هفته سخت و پرکاری را گذراند. سرانجام در روز ۱۹اردیبهشت۶۱ همراه با همسر مجاهدش مهری خانبانی و تنی چند از دیگر همرزمانش پس از ساعتها نبرد با مزدوران دشمن قهرمانانه به‌شهادت رسید.

یادش گرامی باد

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5af3f1bd-992b-4764-8f65-f0b0d62345fa"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات