728 x 90

با یاد مجاهد شهید سید مجید فیوضی مظلومی

مجاهد شهید سید مجید فیوضی مظلومی
مجاهد شهید سید مجید فیوضی مظلومی

محل تولد: تهران
شغل: دانش آموز
سن: 18
تحصیلات: دبیرستان - سال آخر
محل شهادت: تهران
تاریخ شهادت: 20-6-1360
محل زندان: درگیری

زندگینامه شهید


مجاهد شهید سید مجید مظلومی در سال۱۳۴۲ در تهران به دنیا آمد، وی یکی از هزاران جوانی بود که در جریان قیام ضدسلطنتی به مبارزه سیاسی پیوست.

به‌رغم سن کم اما در عمده تظاهرات علیه شاه شرکت داشت، و در جریان قیام بهمن نیز در تسخیر پادگانهای رژیم ستم‌شاهی فعالانه شرکت کرد. پس از انقلاب ضدسلطنتی او به‌سرعت با آرمانهای مجاهدین آشنا شد و در ارتباط با مجاهدین فعالیت نمود.

عشق عمیق او به مردم و رهبری شایسته برادر مجاهد مسعود رجوی، هر روز در وجودش نمایان بود و سر از پا نمی‌شناخت.

مجید در جریان فعالیت‌های سیاسی از سال۵۸ تا ۶۰ بارها مورد هجوم پاسداران و فالانژهای خمینی قرار گرفت، اما در برابر تمام این حملات مقاوم و استوار بود.

در سال۱۳۶۰ که خمینی علناً علیه مجاهدین سخنرانی کرد او به‌رغم این‌که یکی از بهترین دانش‌آموزان مدرسه سپاس (وابسته به خوارزمی) بود، اما ترک‌تحصیل کرد تا بتواند تمام وقت برای آزادی و رهایی مردمش فعالیت کند. انگار که می‌دانست چه توفانی در پیش است، لذا با کوهنوردی و فراگیری آموزشهای رزمی خودش را برای یک نبرد سهمگین آماده می‌کرد.

در جریان تظاهرات ۳۰خرداد او به همراه شماری از میلیشیاهای دلیر جزو پیشتازان این تظاهرات بود. پس از ۳۰خرداد نیز او همگام با سایر تشکیلات مجاهدین وارد یک مقاومت سراسری علیه آخوندهای حاکم شد.

در زمانی که روزانه خمینی ضدبشر صدها تن را به جوخه اعدام می‌سپرد، مجید دلیر در اجرای مأموریتهای انقلابی علیه پاسداران ظلمت و تباهی سر از پا نمی‌شناخت.

به‌رغم این‌که در روزهای داغ تابستان سال۱۳۶۰ خیابانهای تهران مملو از پاسداران مسلح بود، اما مجید بی‌باکانه در پی مأموریتهای سازمانی برای مقابله با دیکتاتوری سیاه آخوندی بود.

سرانجام در روز ۲۰شهریور۶۰ در حالی که او از تظاهرات مردم به جان آمده تهران در خیابان حافظ حفاظت می‌کرد، به‌دست پاسداران تباهی به‌شهادت رسید و خون پاکش را فدیه آزادی مردم ایران کرد.

زمانیکه او را به پزشکی قانونی منتقل می‌کردند او با لبخندی بر لب و مشتی گره کرده این پیام را به مردمش می‌رساند که به عهدش با خدا وفا کرد و برای پیروزی بر این دیکتاتوری دینی باید مانندی مشتی گره کرده قوی و استوار بود.

یادش گرامی و راهش پررهرو.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

مجاهد شهید سید مجید فیوضی مظلومی

 

تصویر مزار شهید


لینک موقعیت مزار شهید در قطعه ۴۱ بهشت زهرا

مجاهد شهید سید مجید فیوضی مظلومی

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/35b06089-0869-465f-975e-a62d10767c1e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات