728 x 90

با یاد مجاهد شهید زهرا مزروعی سبدانی

مجاهد شهید زهرا مزروعی سبدانی
مجاهد شهید زهرا مزروعی سبدانی

محل تولد: اهواز
شغل: -
سن: 24
تحصیلات: متوسطه
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


زهرا مزروعی‌سبدانی

  تاریخ تولد: ۱۳۴۳

محل تولد: اهواز

تحصیلات: متوسطه

سابقه مبارزاتی: ۹‌

سال زهرا مزروعی‌سبدانی از میلیشیاهای پرشور مجاهدین در اهواز بود، در فعالیتهای تبلیغی مربوط به کاندیداتوری برادر مجاهد مسعود رجوی در انتخابات ریاست‌جمهوری با مجاهدین آشنا شد و از آن پس بی‌وقفه با سازمان فعالیت کرد.

در مراحلی از مسئولیتهایش در اصفهان و شیراز بود و در قسمتهای دانش‌آموزی و محلات و اجتماعی فعالیت می‌کرد.

پس از ۳۰خرداد۶۰ نیز در چند عملیات در اصفهان شرکت داشت، و در پاییز سال۶۰ به تهران منتقل شد و در پایگاههای عملیاتی سازمان، مسئولیتهای انقلابی خویش را انجام می‌داد.

در بهمن۶۱ به منطقه اعزام شد و در بخشهای مختلف سازمان به انجام مسئولیت پرداخت، در عملیات چلچراغ مسئولیت حفاظت از اسیران که تعدادشان بالغ بر ۱۵۰۰نفر بود،  را به‌عهده داشت.

در عملیات فروغ جاویدان شرکت کرد و قهرمانانه جنگید، و  به گفتهٌ یکی از همرزمانش «… وقتی به اسلام‌آباد رسیدیم  زهرا از پشت بلندگو شروع کرد به شعار دادن و می‌گفت: مردم قهرمان‌پرور اسلام‌آباد ما فرزندان مجاهد شما هستیم و برای آزادی شما آمده‌ایم.

برای گرفتن انتقام خون فرزندان خود به‌پا خیزید و به ارتش آزادیبخش بپیوندید. وقتی مردم نام مجاهدین و ارتش آزادیبخش را با صدای یک خواهر مجاهد می‌شنیدند، بلافاصله به کمک ما می‌آمدند. در ادامه عملیات و در جریان درگیریها با آن‌که به‌لحاظ جسمی ضعیف بود، اما با شجاعت و بی‌باکی یالها را درمی‌نوردید و با مزدوران درگیر می‌شد. سرانجام  در یک درگیری هدف گلوله مزدوران قرار گرفت و به‌شهادت رسید…»، خون پاک مجاهد دلیر زهرا مزروعی تا ابد در آرم خونرنگ مجاهدین جاودانه خواهد ماند. 

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7b19d6b1-bb4f-4c13-a703-6f1c9c877ce8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات