728 x 90

با یاد مجاهد شهید اسماعیل مهرآئین

مجاهد شهید اسماعیل مهرآئین
مجاهد شهید اسماعیل مهرآئین

محل تولد: قائمشهر
شغل: معلم
سن: 31
تحصیلات: فوق دیپلم
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


اسماعیل مهرآئین

تاریخ تولد: ۱۳۳۶

محل تولد: جویبار ـ قائمشهر

تحصیلات: فوق‌دیپلم زبان انگلیسی

شغل: معلم راهنمایی

سابقه مبارزاتی: ۱۲سال

اسماعیل مهرآیین، در جویبار متولد شد و در قائمشهر معلم راهنمایی بود، در سال۵۵  وقتی وارد دانشسرای ساری شد، با مجاهدین و آرمانهای آن آشنایی پیدا کرد، و در شناساندن آن به شاگردانش تلاش می‌کرد.

از ابتدای سال۵۸ فعالیت حرفه‌ییش را آغاز کرد، ابتدا در انجمن دانشجویان مسلمان ساری، سپس در نهاد دانش‌آموزی ستاد قائمشهر، و بعد در تبلیغات به فعالیت ادامه داد.

پس از مدتی مسئول انجمن جوانان مسلمان در جویبار و قادیکلای بزرگ شد،  بعد از تعطیلی ستادهای سازمان  ابتدا در نهاد روستاها و سپس در نهاد دانش‌آموزی فعالیت کرد.

پس از آن در قائمشهر مسئولیت نشریه طلاونگ را به‌عهده گرفت و عضو تیم خبرنگاری سازمان در مازندران بود.

پس از ۳۰خرداد سال  مسئولیت یک تیم نظامی و معاونت سه تیم دیگر عملیاتی را در بابل به‌عهده گرفت، سپس به تهران منتقل شد و از بهار سال۶۱ تا سال۶۴ با تشکیل هسته‌های مقاومت به فعالیت ادامه داد.

  بهار ۶۴ به منطقه رفت و مسئولیتهای جدیدی به‌عهده گرفت.، با تشکیل ارتش آزادیبخش وارد یکانهای رزمی شد.

در فروغ جاویدان و در آخرین نبرد زندگیش، دلیرانه بر مزدوران دشمن تاخت و پس از شرکت در چند نبرد حماسی، به‌شهادت رسید و به جاودان فروغهای آزادی پیوست.

او طی نامه‌‌ای به پدر و مادرش نوشت:«‌پدر و مادر خوب و مهربانم، …ما مجاهد خلقیم، ما عمیقاً به زندگی معتقدیم… ما خود را برای زندگی کسانی فدا می‌کنیم .

مجاهدین تا مغز استخوان به این ارزشها  معتقدند و  پرچم مبارزه را یک لحظه رها نخواهند کرد…

آری بعد از من سلاحم را نسل بیشماران مجاهد خلق بر‌ دوش خواهند کشید، و در چشم‌اندازی شورانگیز در اولین گام  خمینی و خمینی‌صفتان را به زباله‌دان تاریخ روانه خواهند کرد…». وصیت‌نامه ‌ـ‌ ۱۰تیر۶۴ 

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/59bafc1d-6798-48e9-934a-faaf1f1076a1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات