728 x 90

با یاد مجاهد شهید بهزاد مهرپور

مجاهد شهید بهزاد مهرپور
مجاهد شهید بهزاد مهرپور

محل تولد: رودسر
شغل: دانشجوی مهندسی
سن: 22
تحصیلات: -
محل شهادت: رامسر
تاریخ شهادت: 6-6-1361
محل زندان: -

زندگینامه شهید


سرمای سخت زمستانی، برف و بارانهای شدید، نبودن امکان تردد مشکلاتی ناشی از کمبود مواد غذایی و تدارکات، کمبود مواد دارویی، دسترسی نداشتن به پزشک، قطع ارتباطات پیاده‌روی‌های گاه ۳۰ساعته در یالها و قلل برف پوش و... تنها بخشی از مشکلات جنگل است.

با این همه رزمندگان مجاهد مستقر در جنگل نشان داده‌اند که در گستره نبرد با رژیم خمینی بسی سرسخت‌تر از صخر‌ه‌ها و پایدارتر از درختان کهنسال جنگل و سر بلندتر از قلل سرسخت و مغرورند. آنها تمامی این مشکلات را در زمستان حکومت خمینی، در پناه شعله‌های فروزان ایدئولوژی رهایی‌بخش مجاهدین و برافروختن آتش خشم انقلابی با خمینی ضدبشر، پشت سر نهادند.

داستان رزمندگان مجاهد شهید در جنگل و از جمله هفت مجاهدی که در شهریور ۶۱ به‌شهادت رسیدند گواه این حقیقت است. یکی از این شهدا مجاهد شهید بهزاد مهر پور است.

مجاهد شهید بهزاد مهرپور در سال۱۳۳۹ در روستای بی‌بالان رودسر متولد شد، او طی دوران انقلاب از جمله جوانان پرشور و مبارز روستا بود که در راه‌انداختن تظاهرات نقش مهم و مؤثری داشت.

بهزاد همزمان با شرکت در تظاهرات ضدسلطنتی کتاب‌ها و آثار سازمان به‌ویژه زندگی نامه‌ها و دفاعیات شهدای مجاهد خلق را مطالعه کرد، و با آرمانها و اهداف سازمان مجاهدین خلق ایران آشنا گردید، و پس از آن در جهت تبلیغ و اشاعه فرهنگ انقلابی مجاهدین تلاش می‌کرد.

پس از پیروزی انقلاب وی از طریق انجمنهای محلی و سایر تشکل‌های هوادار سازمان فعالیت خود را در رابطه با سازمان آغاز کرد و در صفوف میلیشیای مجاهد خلق به فعالیت پرداخت.

فروش نشریه، برگزاری مراسم، حفاظت از ستادها و مراکز فعالیت مجاهدین و میلیشیای دلیر، شرکت در فعالیت‌های انتخاباتی دوران کانداتوری برادر مجاهد مسعود رجوی در انتخابات ریاست‌جمهوری و... از فعالیتهایی بود که او همراه دیگر خواهران و برادران همرزمش در آن شرکت جست.

بهزاد در اواخر فاز سیاسی مسئولیت روستای بی‌بالان را بعهده داشت و پس از ۳۰خرداد۶۰ به‌عنوان مسئول روستای بی‌بالان نقش مهم و مؤثری در ادامه فعالیت‌های انقلابی در منطقه داشت و خود در چندین فعالیت شرکت داشت.

وی پس از چندی بهمراه ۶تن از همرزمانش به جنگل‌های رودسر و سپس رامسر رفت و به‌عنوان مسئول یک تیم از رزمندگان جنگل فعالیت‌های زیادی نمود.

طی یکی از این فعالیت‌های انقلابی رابطه‌اش با همرزمانش قطع گردید، و او برای وصل ارتباط با سازمان و رزمندگان جنگل با تحمل مشقات و مخاطرات فراوان به شهر آمد.

او ضمن تلاش برای برقراری ارتباط با سازمان، با تشکیل هسته مقاومت و انجام فعالیت‌های تبلیغی و تدارکاتی هم‌چنان به فعالیت‌های انقلابی خود ادامه داد.

پس از ۳ماه تلاش موفق به یافتن ردی از همرزمانش در جنگل رود سر گردید و در آنجا به یاران مجاهدش پیوست.

مجاهد شهید بهزاد مهرپور از توانمندی بالایی برخوردار بود، صبر و استقامت در برابر مشکلات و روحیه‌ٔ استوار و خلل‌ناپذیر از دیگر ویژگیهای برجسته انقلابی اوبود. شهادت قهرمانانه بهزاد طی حماسه خونین ۶شهریور۶۱ در جنگلهای رامسر آخرین برگ از دفتر حیات انقلابیش بود که با خون پاکش رقم خورد و بر تعهد و پایمردی او در پیمودن راه خدا و خلق گواهی داد.

در جریان این حماسه قهرمانانه اضافه بر بهزاد، مجاهدین خلق مرتضی خانبانی، عزیزالله چرخ انداز، سیروس حسن‌نژاد، ناصر درستگار، محمد زوار موسوی، و اسفندیار موسوی‌پور نیز به‌شهادت رسیدند.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ed815305-59bc-49ed-8b09-f05367a5751b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات