728 x 90

با یاد مجاهد شهید هما مهرشاهی

مجاهد شهید هما مهرشاهی
مجاهد شهید هما مهرشاهی

محل تولد: تهران
شغل: دانشجوی شیمی
سن: 28
تحصیلات: -
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


هما مهرشاهی

تاریخ تولد‌: ۱۳۳۹

محل تولد‌:تهران

تحصیلات‌: دانشجوی‌زیست‌شناسی‌و‌شیمی ـ آمریکا

سابقه مبارزاتی‌: ۱۰سال

هما مهرشاهی در یک خانوادهٌ زرتشتی درتهران به‌دنیا آمد، و  در جریان انقلاب ضدسلطنتی با مجاهدین آشنا شد و بعد از سالها گمشده‌اش را یافت، و در همین ایام برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت.

  سال۶۰ در ارتباط با انجمن دانشجویان مسلمان   فعالیت کرد، و  در مرداد سال۶۴ به منطقه اعزام شد.

مدتی مربی آموزشگاه مجاهدین بود، انقلاب ایدئولوژیک سال۶۴، عمیق‌ترین دگرگونی را در او به‌وجود آورد.

در گزارشی نوشت: «من ایدئولوژی را در خنده‌های همان کودکان و در رهایی و آسایش آنها می‌بینم۷ و به همین دلیل هم عمیقاً به مبارزه مسلحانه علیه استثمارگران معتقدم.

من به سازمان، به مسعود و مریم، به تمام خواهران و برادران مجاهدم، به دانش‌آموزانی که نسل فردا و امید آینده و آینده‌سازان ایران هستند عشق می‌ورزم.

برای من واقعاً  چیزی در خارج از سازمان وجود ندارد، و  برای من ایدئولوژی، انتخاب آگاهانه یک راه مقدس است، فدا تا آخرین حد  نیزبرای رسیدن به آن هدف مقدس است.

ایدئولوژی برای من مجاهد شدن، مجاهد ماندن و شهادت مجاهدگونه است. ایدئولوژی برای من لبخند کمرنگ عاطفه دختر مجاهد شهید حسین نوبری است وقتی که دوان‌دوان به آغوشم می‌آید. ایدئولوژی برای من دریای خونی است که رویش قدم می‌گذارم، و امیدوارم آن سعادت را داشته باشم که من هم با خون خودم درخت تنومند انقلاب نوینمان را در باروری یاری کنم».

هما با این  انگیزه عمیق انقلابی و عواطف سرشارش، در فروغ جاویدان به میدان نبرد شتافت، و با شهادت قهرمانانه‌اش به کهکشان شهیدان پیوست. پیکر پاک او در کربلا در خاکپای سرور آزادگان حسین‌بن‌علی(ع) به‌خاک سپرده شد. 

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ca82fd07-b80b-4c21-89f7-e87d41aa2570"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات