728 x 90

با یاد مجاهد شهید بهنام مهرانی‌پور

مجاهد شهید بهنام مهرانی پور
مجاهد شهید بهنام مهرانی پور

محل تولد: آستارا
شغل: دانشجوی مهندسی
سن: 23
تحصیلات: -
محل شهادت: آستارا
تاریخ شهادت: 20-6-1361
محل زندان: -

زندگینامه شهید


مجاهد شهد بهنام مهرانی‌پور در سال۱۳۳۷ در یک خانواده زحمتکش کشاورز در یکی از روستاهای آستارا به‌نام چلوند چشم به جهان گشود.

او از کودکی آن‌چنان با مفاهیم درد و رنج و محرومین آشنا شد که خودش اظهار می‌داشت: «من در ۱۲ سالگی تمامی دردهای یک فرد محروم را کشیده و تجربه یک فرد ۵۰ساله را کسب کرده بودم». 

در دوران انقلاب بهنام که در کلاس چهارم نظری مشغول تحصیل بود، فعالانه در مبارزات مردم شرکت کردد. پس از سقوط دیکتاتوری کتاب‌های سازمان را مطالعه کرد و با آرمانهای مجاهدین آشنا شد.

ورود او به دانشگاه نقطه عطفی در زندگی او محسوب می‌شد، و مبارزات وی در رابطه با انجمن دانشجویان مسلمان وارد کیفیت نوینی گشت.

از ویژگیهای مجاهد شهید بهنام جدیت و دقت فوق‌العاده وی در انجام مسئولیتهای محول شده بود. وی پس از مدتی بنا به یک مأموریت سازمانی به آستارا بازگشت و در پی انجام چند فعالیت انقلابی به‌وسیله مزدوران پیرکفتار ارتجاع خمینی خون‌آشام مورد شناسایی قرار گرفته و در یک درگیری دستگیر و در زیر شکنجه‌های جانیان خون‌آشام قرار گرفت.

بهنام هم‌چنانکه شایسته یک مجاهد خلق است، لب به سخن نگشود و اسرار خلقش را از مزدوران خمینی پنهان داشت. سرانجام مزدوران خمینی خائن در تاریخ ۲۱آذر۱۳۶۰ خون پاکش را بر زمین ریختند.

وصیتنامه مجاهد شهید بهنام مهرانی پور

بسم الله الرحمن الرحیم

”يَا أَيُّهَا الْإِنْسَانُ إِنَّكَ كَادِحٌ إِلَىٰ رَبِّكَ كَدْحًا فَمُلَاقِيهِ“

”ای انسان همانا تو در این مسیر پر رنج و مشقت و عذاب بسوی خدای خودت در حرکتی و در نهایت با او ملاقات خواهی کرد. “

من بهنام مهرانی‌پور یکی از هواداران سازمان پرافتخار مجاهدین خلق هستم، قبلاً می‌خواهم اعلام بکنم که این طرفداری و حمایت و پیوستن به صفوف خونبار هواداران این رهروان اصیل تشیع علوی و پیامبر اکرم را، نه بر اساس احساس و عواطف بی‌پایه و بنیه بلکه بر اساس مطالعه و شناختن کافی و عمیق انتخاب کرده‌ام.

با تمام وجود و با تک‌تک سلولهایم به آن ایمان دارم و رهبران این سازمان را دست پروردگان و ساختگان مکتب توحید و اسلام اصیل یافته‌ام.

من تنها راه خدمت به اسلام و زدودن زنگارهای قرنها حاکمیت تزویریان را در پیوستن و حرکت کردن در خط این رهروان راستین مکتب توحید یافته‌ام.

تا پای جان از آرمانها و خواستهای آنان دفاع خواهم کرد، چرا که این تراز مکتبان خواست و آرمانی جز اعتلا و درخشش توحید و ساختن انسانهای خداگونه ندارند.

آرزو دارم که مرگ در بستر نصیبم نشود و افتخار شهادت (که نقطه کمال هر انسان است) در راه خدا که همانا راه مجاهدین خلق ایران است نصیبم شود.

این وصیتنامه را نیز به این علت نوشتم که مبادا پس از مرگم مظاهر عینی قدرتمندان تزویر و ریا، مرگ با شهادت مرا نیز به خود پست و منحط خویش منتسب کنند، و آن را وسیله تحکیم قدرت فرعونی خویش قرار دهند.

چرا که تاکنون چندین بار به خونهای پاکی که خود ریخته‌اند وقیحانه دزدیدند و به خود منتسب نموده، و خون این مظلومان تاریخ ایران را پایمال نموده و آن را به‌نام نفرت بار خویش ملوث کرده‌اند.

در خاتمه پیامی به خواهران و برادران میلیشیایم دارم:

خواهر و برادر میلیشیا تو با این انتخاب بزرگت در راه بزرگی گام نهاده‌ای و آیا عظمت این راه را برای کودکان و مرتجعین تاریخ یارای دیدن هست؟

تو در صف مقدم جبهه پشت سر راهبران مجاهد خلقت از رهگشایان تاریخ و تکامل، تو دست پرتوان احیا کنندگان مکتب نجات بخش و تکامل بخش محمدی.

خواهر برادر میلیشیا، چریک دلاور خلق و دوست صمیمی و با وفای آگاهی توده‌ها، به خلقت آگاهی بخش و با خون خویش سد های راه نجات آنان را بشکن.

خیانتهای مرتجعین به مکتب رهایی بخش‌ات را افشا کن، تو مسئولی، مسئولیتی به سنگینی کوه‌ها داری، نگذار که کلمات را از محتوایشان خالی کنند.

نگذار که ارزشهای مکتب تو را مصادیق عینی قدرتمندان تزویر لوث کنند، نگذار که علی سر به چاه کرده و فریاد گریه سر دهد، نگذار که علی به الحاد متهم شود و نگذار که حسین خارجی و مرتد نمایانده شود.

میلیشیا، چریک دلاور خلق نگذار که مجاهد خلق شهید زنده شود و با تهمت ها و افترائات بی‌شرمانه مرتجعین هر روز و هر لحظه صدها بار شهید شود.

بذر آگاهی بیفشان میلیشیا، ترا دیگر نمی‌تواند ملحد بنامند و مرتد معرفی‌ات کنند چرا که در ارتباط مستقیم با توده‌ها هستی.

بنابراین لازمه جلوگیری از تابش خورشید حقیقت، نابودی تو به‌دست چماقدارها و ششلول بندهای رسمی تأیید شده است.

چنین است که هر روز شهیدی از کاروان بی‌انتهای تو بخاک و خون می‌افتد، تا با خون گرم خویش درخت آگاهی و آزادی توده‌ها را در زمستان سرد و یخبندان استعمار آبیاری کند.

آخر حیات سدکنندگان راه تکامل مرتجعین تاریخ همیشه با وجود قاصدان و پیک‌های آزادی و پرستوهای انقلاب متعارض است... بذر آگاهی بیفشان میلیشیا. تاریخ از تو به‌عنوان زمینه‌ساز انقلاب مهدی یاد خواهد کرد.

جاودان باد راهت که راه پرافتخار مجاهدین خلق ایران است

برقرار باد جامعه بی‌طبقه توحیدی

سوم مهر ماه ۱۳۵۹

بهنام مهرانی پور

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c4344004-0735-4cb2-aaf7-bfef04f8d41f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات