728 x 90

با یاد مجاهد شهید علی معماریان‌فرد

مجاهد شهید علی معماریان فرد
مجاهد شهید علی معماریان فرد

محل تولد: -
شغل: -
سن: 0
تحصیلات: -
محل شهادت: تهران
تاریخ شهادت: 20-7-1360
محل زندان: -

زندگینامه شهید


مجاهد شهید علی معماریان فرد از دانشجویان مبارزی بود که در جریان انقلاب ضدسلطنتی فعال بود، و پس از انقلاب از طریق اتحادیه انجمن دانشجویان مسلمان (هوادار مجاهدین) فعالیت خود را با سازمان مجاهدین خلق ایران آغاز کرد.

او پس از انقلاب در انجام فعالیتهایی نظیر پخش نشریه و توزیع اعلامیه‌های سازمان در غرب تهران و میدان انقلاب بسیار کوشا بود.

او و هم تیم مجاهدش که با یکدیگر نشریه مجاهد را بین مردم توزیع می‌کردند، بارها توسط مزدوران خمینی که در آن زمان هواداران سازمان به آنها فالانژمی‌گفتند، مورد ضرب‌وشتم آنها قرار گرفت.

همرزم علی در زمینه روحیه رزمنده او در مقابل مزدوران خمینی نقل می‌کند: «یک روز وقتی علی و من مشغول فروش نشریه بودیم فالانژها سر رسیدند و با علی که مشغول فروش نشریه بود درگیر شدند. آنها وقتی به صحنه رسیدند علی با صدای بلند فریاد زد: مجاهد (نشریه مجاهد) ارگان سازمان پرافتخار مجاهدین خلق ایران.

یکی از مزدوران تعدادی نشریه را از چنگ علی ربود اما مقداری از آن در دست او ماند، و او دوبار با صدای بلندتر فریاد زد: مجاهد ارگان سازمان پرافتخار مجاهدین خلق ایران مردم وقتی این صحنه را دیدند بقیه نشریه‌ها را از ما خریدند».

علی اضافه بر فروش نشریه و توزیع اعلامیه‌های سازمان در تمامی میتینگها و سخنرانی‌ها و مراسم‌هایی که از طرف سازمان برگزار می‌شد شرکت فعال داشت.

وی پس از ۳۰خرداد ۶۰ نیز فعالیت انقلابی‌اش با سازمان را ادامه داد، اما در جریان یکی از این فعالیت‌ها در روز ۲۰مهر سال۶۰ توسط مزدوران خمینی به‌شهادت رسید.

 

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/952c1d5f-52e9-48ee-a923-cf3d57662473"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات