728 x 90

با یاد مجاهد شهید فاطمه مصباح

مجاهد شهید فاطمه مصباح
مجاهد شهید فاطمه مصباح

محل تولد: تهران
شغل: دانش آموز
سن: 13
تحصیلات: متوسطه
محل شهادت: تهران
تاریخ شهادت: 27-6-1360
محل زندان: -

زندگینامه شهید


فاطمه مصباح دانش‌آموز ۱۳ساله در تظاهرات بیست و پنج شهریور سال۶۰ دستگیر شد و یک روز بعد در تاریخ ۲۶شهریور سال۶۰ به‌دست مزدوران پلید خمینی به‌شهادت رسید.

جلادان خمینی، فاطمه مصباح را به‌مثابه‌جوانه‌ای از درخت تنومند مبارزه و مقاومت در مقابل ارتجاع و عقب‌ماندگی، ناشکفته پرپر کردند، غافل از آن که این شجره طیب و طاهر ریشه‌ها در اعماق روح و قلب مردم دارد و هر روز بیشتر سر به‌فلک تاریخ این میهن می‌کشد. فاطمه یکی از ۸ شهید خانواده مصباح بود. مجاهدین خلق، محمد مصباح و رقیه مسیح (مصباح) پدر و مادر خانواده کبیر مصباح می‌باشد. خانواده گرانقدری که تمامی هستی خود را در راه خدا و خلق فدا کرد و با تقدیم ۸شهید سرفراز، مشعلی فروزان برافروخت و نام خود را بر تارک افتخارات خانواده‌های قهرمان مجاهد خلق ثبت نمود. ۴تن از فرزندان این خانواده سرفراز، مجاهدان شهید فاطمه مصباح (۱۳ساله)، عزت مصباح (۱۵ ساله)، اصغر مصباح (۱۷ ساله) و محمود مصباح (۱۹ ساله) در تابستان سال۶۰ توسط دژخیمان خمینی به‌شهادت رسیدند.

مجاهدین شهید محمد و رقیه مصباح نیز، به‌دنبال شهادت ۴فرزند خود، پس از مقاومت قهرمانانه‌ای که در جریان تهاجم مزدوران خمینی به‌محل استقرار آنها در یکی از پایگاههای مقاومت به‌عمل آوردند، همراه با مجاهد قهرمان فرمانده عباس عطاپور به‌شهادت رسیدند و به‌عهد خونین خود با خدا و خلق وفا کردند. ۲ماه بعد نیز آخرین فرزند این خانواده؛ مجاهد شهید اکبر مصباح در بهار ۶۱ و همسر مجاهدش نسرین مسیح (مصباح) در دوازدهم اردیبهشت ۶۱، خون پاکشان را فدیه رهایی خلق در زنجیر ایران نمودند. یاد شهدای سرفراز خانواده کبیر مصباح گرامی و راه سرخشان پررهروباد.

 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

نفر سمت راست نسرین مسیح ونفر سمت چپ فاطمه مصباح

نفر سمت راست نسرین مسیح ونفر سمت چپ فاطمه مصباح

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0c5ff483-f647-4831-b7f5-4de1298155f4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات