728 x 90

با یاد مجاهد شهید سیدمحمود مصباح

مجاهد شهید محمود مصباح
مجاهد شهید محمود مصباح

محل تولد: تهران
شغل: دانش آموز
سن: 19
تحصیلات: متوسطه
محل شهادت: تهران
تاریخ شهادت: 0-5-1360
محل زندان: -

زندگینامه شهید


۱۳اسفند سال۶۰ مجاهدین خلق محمد مصباح و رقیه مسیح (مصباح) پدر و مادر خانواده کبیر مصباح در یک درگیری قهرمانانه با پاسداران خمینی جلاد به‌شهادت رسیدند.

خانواده گرانقدری که تمامی هستی خود را در راه خدا و خلق فدا کرد، و با تقدیم ۸شهید سرفراز، مشعلی فروزان برافروخت و نام خود را بر تارک افتخارات خانواده‌های قهرمان مجاهد خلق ثبت نمود.

۴تن از افراد این خانواده سرفراز، مجاهدین شهید عزت مصباح در مرداد۶۰، اصغر و محمود مصباح در تابستان۶۰، فاطمه مصباح ۱۳ساله در ۲۵شهریور ۶۰ به دست مزدوران پلید خمینی به‌شهادت رسیدند.

مجاهدین شهید محمد و رقیه مصباح نیز به‌دنبال شهادت ۴فرزند خود، پس از مقاومت قهرمانانه‌ای که در جریان تهاجم مزدوران خمینی به یکی از پایگاههای مقاومت به‌عمل آوردند، همراه با مجاهد قهرمان فرمانده عباس عطاپور، به‌شهادت رسیدند و به عهد خونین خود با خدا و خلق وفا کردند.

۲ماه بعد نیز آخرین فرزند این خانواده، مجاهد شهید اکبر مصباح در بهار۶۱ و همسر مجاهدش، خدیجه مسیح مصباح در ۱۲اردیبهشت۶۱، خون پاکشان را فدیه رهایی خلق در زنجیر ایران نمودند. یاد شهدای سرفراز خانواده‌ٔ کبیر مصباح گرامی و راه سرخشان تا جامعه‌ٔ بی‌طبقه توحیدی گرامی باد.

مجاهد شهید محمود مصباح در سال۱۳۴۱ در خانواده مجاهد پرور مصباح به دنیا آمد ۷ساله بود که پدرش مجاهد شهید محمد مصباح در سال۵۰ و در ارتباط با سازمان مجاهدین خلق ایران دستگیر شد و در دو نوبت بیش از ۵سال را در زندان گذاراند.

محمود نیز مانند برادران دیگرش اکبر و اصغر از کودکی به‌طور مستقیم طعم تلخ سرکوب و اختناق ستم‌شاهی را چشید.

زمانی که بزرگتر شد در جریان انقلاب ضدسلطنتی با این‌که ۱۴سال بیشتر نداشت همراه با سایر اعضای خانواده‌اش در تظاهرات علیه رژیم شاه خائن شرکت کرد.

او تحت تأثیر فعالیت پدر مجاهد و بزرگترین برادرش اکبر و هم‌چنین مادر قهرمانش رقیه مسیح به کاروان پرافتخار مجاهدین خلق پیوست،

پس از انقلاب یکی از میلیشاهای فعال مجاهد خلق بود که نشریات، کتابها و اعلامیه‌های سازمان را در مدرسه و خیابان توزیع و اهداف مجاهدین را ترویج و تبلیغ می‌کرد.

وی در فاز سیاسی و بعد از ۳۰خرداد۶۰ پرشور و پرتوان در راه تحقق آرمان مجاهدین از هیچ تلاشی دریغ نکرد و با تمام توان خود در این راه کوشا بود.

محمود در جریان یک تردد برای مأموریت انقلابی مورد شناسایی مزدوران خمینی قرار گرفت و دستگیر شد.

بلافاصله پس از دستگیری زیر شکنجه‌های وحشیانه قرار گرفت و از آنجایی که مزدوران نتوانستند روحیه استوار و عزم خلل‌ناپذیر او برای مقاومت و پایداری در زیر شکنجه را بشکنند، سرانجام او را در ۱۶بهمن۶۰ سربدار کردند.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/545a0b9e-2221-47c0-b1d4-bbb9074191ec"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات