728 x 90

با یاد مجاهد شهید کریم مسچی

مجاهد شهید کریم مسچی
مجاهد شهید کریم مسچی

محل تولد: اراک
شغل:
سن: 27
تحصیلات: دیپلم
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


کریم مسچی

تاریخ تولد‌: ۱۳۴۰

محل تولد‌: اراک

تحصیلات‌: دیپلم

سابقه مبارزاتی‌: ۷سال

زندانی سیاسی: ۲سال

کریم مسچی فعالیت خود را از سال۶۰ آغاز کرد، و در همین سال دستگیر شد و تا ‌پاییز۶۲ در زندان اراک بود.

در زندان ارتباط او با سازمان بیشتر شد و به تشکیلات هواداران مجاهدین در زندان پیوست، پس از آزادی از زندان در سال۶۲ در یکی از هسته‌های مقاومت فعالیت کرد.

  فروردین۶۴ موفق شد خود را به منطقه مرزی برساند، کریم از ابتدای جنگ آزادیبخش در گردانهای رزمی فعالیت کرد.

در یک عملیات در منطقه مریوان زخمی شد، در عملیات فروغ جاویدان فرماندهی یک دسته آتشبار خمپاره را به‌عهده داشت، و با تمام خشم و کین انقلابیش بر دشمن آتش ریخت و در اوج شرف و افتخار به شهادت رسید. «… من کریم مسچی (ایوب)… اعلام می‌دارم در انجام مسئولیتهای انقلابی و در جهت ‌پیروزی انقلاب نوین مردم ایران از بذل آخرین قطره خونم در زیر چتر رهبری (مسعود و مریم) دریغ نکنم.

پس از انقلاب ایدئولوژیک (انفجار رهایی) توانستم دریچه‌های تاریک ذهنم را بر روی واقعیات بگشایم. هر چند که خورشید سوزان رهبری آن‌چنان بر زنگارهای طبقاتی و جاهلیت (شاه و خمینی) تابید، که ریشهٌ آنها را سوزاند و از بین برد، اما عظمت برکات آن، آن‌قدر عظیم و پرشکوه است که فکر می‌کنم در جریان مداوم تعمیق این انقلاب هر روز دریچه‌های نوینی از نور و روشنایی به رویم باز می‌شود.

  با درک عمیقتر مسعود و مریم عشق و علاقه‌ام، ایمان و خلوصم و در نتیجه افتخارم در تبعیت از این رهبری صدچندان بیشتر می‌شود…». وصیت‌نامه ‌ـ‌ ۵اردیبهشت۶۵

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/81fc0384-2d05-4bc4-bb13-2cf73a6eb1d3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات