728 x 90

با یاد مجاهد شهید غلامرضا میرفندرسکی

مجاهد شهید غلامرضا میرفندرسکی
مجاهد شهید غلامرضا میرفندرسکی

محل تولد: گرگان
شغل: -
سن: 24
تحصیلات: متوسطه
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

 

زندگینامه شهید


غلامرضا میرفندرسکی

  تاریخ تولد: ۱۳۴۳

محل تولد: علی‌آباد ـ گرگان

تحصیلات: متوسطه

سابقه مبارزاتی: ۹سال

زندانی سیاسی: ۲سال

غلامرضا میرفندرسکی در سال۵۸ با مجاهدین آشنا   و هوادار سازمان شد، اواخر تابستان۵۹ وارد روابط و مناسبات انجمن دانش‌آموزی شد.

او در امور تبلیغی و فرهنگی به فعالیت پرداخت به دلیل این فعالیت  اوایل بهمن۵۸ به‌مدت ۱۵روز توسط مزدوران خمینی بازداشت شد.

او برای‌بار دوم در ۱۹خرداد۶۰ دستگیر شد و روانه زندان گردید، و مدتی از اسارتش را در زندانهای شهربانی گرگان، علی‌آباد گرگان و بهشهر به‌سر برد.

پس از آزادی از زندان سعی کرد به سازمان وصل شود، در آذر۶۴ با یک هسته مقاومت ارتباط برقرار کرد و در اسفند۶۴ راهی منطقه شد.

  او در یکانهای رزمی سازماندهی شد و در چند عملیات شرکت کرد، و  در عملیات  فروغ جاویدان، پس از رزمی حماسی به‌شهادت رسید و به کاروان جاودانه‌فروغهای آزادی پیوست. «…‌وظیفه اصلی خود را درآمدن در کسوت مجاهدین یافتم که در جوهره حرکتشان نفی استثمار و ساختن جامعه بی‌طبقه توحیدی است.

در این مقطع از شرایط، که خمینی می‌خواهد بگوید که من هستم، ما می‌گوییم نه، شرفمان، میهنمان، اسلام انقلابیمان را به دجالگریهای عوامفریبانه‌ات نخواهیم فروخت، و تو را در یک مبارزه سراسر خون و آتش به قعر تاریخ خواهیم فرستاد.

و این هدف  در فردای آزادی و در فردای آباد و درنتیجه  رنج و خون و شکنجه  فرزندان خلق، عینیت می‌یابد». وصیت‌نامه ‌ـ‌ ۳فروردین۶۵

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/00af6ecb-3a9d-41fc-b36b-45f4edd34dd3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات