728 x 90

با یاد مجاهد شهید افخم‌السادات میرزایی

مجاهد شهید افخم‌السادات میرزایی
مجاهد شهید افخم‌السادات میرزایی

محل تولد: تهران
شغل: --
سن: 33
تحصیلات: لیسانس
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


افخم السادات میرزایی

تاریخ تولد: ۱۳۳۴
محل تولد: تهران
تحصیلات: لیسانس جغرافیا
سابقهٌ مبارزاتی:۱۳سال
افخم‌السادات میرزایی مبارزه‌را با شرکت در جنبش دانشجویی در زمان شاه آغاز کرد، و  از سال۵۶ در ارتباط با مجاهدین قرار گرفت.

پس از انقلاب  در شکل‌گیری انجمن دانشجویان مسلمان دانشکدهتربیت معلم نقش عمده‌یی داشت، و از کادرهای بخش اجتماعی و سپس بخش روابط خارجی سازمان بود.

پس از 30خرداد عضو بخش عملیات ویژه بود، سپس در نشریه و رادیو مجاهد عهده‌دار مسئولیت گردید.

انقلاب ایدئولوژیک و پیام رهایی مریم او را به مدار جدیدی از مسئولیت‌پذیری انقلابی جهش داد. در درنامه‌یی به راهبر عقیدتیش درباره منشأ این آتش شعله‌ور نوشت: «…‌تو و مریم در مرکز آتشفشانی قرار دارید که هر لحظه گداخته‌تر می‌شود، صدها‌بار می‌سوزید و مشتعل می‌شوید تا این شعله را صدچندان فروزانتر نمایید. عنصر ناب ایدئولوژیک که در قاطعیت و صلابت شما نهفته است، یعنی فدای حداکثر…‌».

افخم که از کادرهای ارزشمند سازمان بود  در عملیات چلچراغ در شمار شیرزنان قهرمانی بود که برای فتح مهران به میدان شتافتند.

  سرانجام در فروغ جاویدان بود که  رزم او به اوج رسید، و پس از سالها مبارزه با دو دیکتاتوری  در آخرین نبرد، شماری از پاسداران دشمن را به خاک افکند و در اوج سرفرازی به‌شهادت رسید. ستاره‌یی فروزان در کهکشان شهیدان، با پیام «بهار» و «آفتاب» برای مردم و میهنش ایران:«سخنی با راهبر عقیدتیم مسعود،مسعود، ای آفتاب سرزمین من،‌ای تجلی و تبلور تمامی ارزشها و آرمانهایم… ‌ای مرادم، می‌دانم که به‌زودی اعماق تاریکیها را با درخشش ایدئولوژی انقلابی توحیدی مجاهد خلق درمی‌نوردی، تا آفتاب و روشنایی را در سرزمین زخم‌خورده‌ات ایران بتابانی و از چنگال دیوان و ددان و وحوش و دجالانی چون خمینی رهایش سازی. بهار منتظر توست…».وصیت‌نامه ‌ـ‌اسفند۶۶

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/23cbad01-f93f-4c10-a67f-935cf6a8e5a8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات