728 x 90

با یاد مجاهد شهید سوسن میرزائی (آق بابا)

سوسن میرزایی
سوسن میرزایی

محل تولد: تهران
شغل: دبیر رشته تربیت معلم
سن: 25
تحصیلات: -
محل شهادت: تهران
تاریخ شهادت: 12-2-1361
محل زندان: -

زندگینامه شهید


مجاهد شهید سوسن میرزایی یکی از خواهران مجاهدی بود که با برخورداری از ویژگیهای برجسته انقلابی و با تلاش و کوشش خستگی‌ناپذیر پروسه رشد قابل تحسینی را پشت سر گذاشت و نامش به‌عنوان یکی از خواهران برجسته مسئول در کارنامه پرافتخار زنان قهرمان مجاهد خلق ثبت گردید.

آنچه که زندگی خواهر مجاهد سوسن میرزایی را بیش از‌ پیش برجسته و ممتاز می‌سازد، اراده استوار و عزم خلل‌ناپذیرش در برداشتن موانع و مشکلات متعددی بود که طی دوران زندگی پرتلاطمش با آنها مواجه شد.

مشکلاتی که هر یک به تنهایی می‌توانست مانعی جدی در ادامه زندگی مبارزاتی وی بشمارآید، اما سوسن در مقابل آنها ایستاد و حرکت انقلابی خود را مصممانه ادامه داد.

آنچه پشتوانه سوسن در برخورد با این مشکلات به حساب می‌آمد، انگیزه قوی، درک و صداقت انقلابی او بود.

مجاهد شهید سوسن میرزایی در سال۱۳۳۶ در یکی از محلات جنوب شهر تهران بدنیا آمد. با فوت پدرش، دوران سختی برای خانواده‌ی او آغاز شد.

سوسن خیلی زود پس از شناخت علت اصلی همه نابسامانیها و تیره‌روزیهای مردم، فعالیت سیاسی خود را برعلیه رژیم شاه از دوران دبیرستان آغاز کرد.

در مسیر این فعالیت‌ها بود که او توانست با خانواده‌های شهدا و زندانیان مجاهد خلق ارتباط برقرار کند و از آن پس به‌طور فعال در فعالیت‌های خانواده‌های مجاهد شرکت نمود.

مجاهد شهید سوسن میرزایی در سال۵۴ تحصیلات متوسطه به پایان رساند و در همان سال با مجاهد شهید امیر آق‌بابا ازدواج کرد.

او در غالب جلسات و محافل سیاسی مترقی و هم‌چنین فعالیت‌های جمعی دانشجویی و… شرکت می‌نمود، سوسن تلاش می‌کرد تا بتواند از طریقی با سازمان مجاهدین خلق رابطه برقرار کند.

با آزادی تعدادی از زندانیان مجاهد در اواخر سال۵۶، سوسن به دیدار آنها شتافت و سرانجام توانست از این طریق در ارتباط با مجاهدین خلق قرارگیرد.

تکثیر جزوات درونی و پخش اعلامیه‌های سازمان، تهیه‌ی امکانات گوناگون و… از جمله کارهای سوسن در این دوران بود.

پس از پیروزی قیام، مجاهد شهید سوسن میرزایی بلافاصله در ستاد سازمان در تهران مشغول فعالیت شد. ابتدا مدتی در قسمت تهیه بولتن خبری و پس از آن در نهاد دانش آموزی کار می‌کرد، او مسئولیت آموزش و سازماندهی قسمتی از مدارس تهران را به‌عهده داشت.

در سال۵۹ سوسن فعالیت خود را در نهاد کارگری و در قسمت نشریه «بازوی انقلاب» آغاز کرد، او عضو شورای نهاد کارگری و یکی از اعضای هیأت تحریریه‌ی نشریه‌ی بازوی انقلاب بود.

پس از ۳۰خرداد۶۰ مجاهد شهید سوسن میرزایی مرحله جدید و درخشانی از زندگی انقلابی و تشکیلاتی خود را آغاز کرد.

او در دورانی که مسئولیت انجمن خواهران منطقه جنوب تهران را به‌عهده داشت و پس از انتقال به پایگاه مجاهد شهید والامقام محمد ضابطی و به عهده گرفتن مسئولیتهای مختلف در رابطه با آن، تواناییها و کارآییهای بسیاری در زمینه‌های مختلف از خود نشان داد.

سوسن سه بار از چنگ دشمن گریخت که در هر سه مورد قدرت تصمیم‌گیری و جسارت انقلابی، عوامل موفقیت وی بشمار می‌رفت.

آخرین فرار او از تور دادستانی ضدانقلاب آن‌چنان مزدوران دشمن را خشمگین ساخته بود که تا چند روز پس از آن، هنوز مزدوران دشمن در خیابان‌ها به‌دنبال «زنی که پالتوی سیاه پوشیده و بچه‌ای همراه دارد» بودند!

حماسه‌ی ۱۲/اردیبهشت۶۱ آخرین آزمایشی بود که سوسن آن را نیز پیروزمندانه پشت سرگذاشت و سرفراز به عهد خونین خود با خدا و خلق وفا کرد. در آن روز مجاهد شهید سوسن میرزایی همراه با همسرش مجاهد شهید امیر آق بابا پس از نبردی دلاورانه با مزدوران خمینی بشهادت رسید.

یادش گرامی باد

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/db5fc613-74c4-465a-9b6e-e7650343eb05"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات