728 x 90

با یاد مجاهد شهید حسین (کاوه) معیری

مجاهد شهید حسین (کاوه) معیری
مجاهد شهید حسین (کاوه) معیری

محل تولد: -
شغل: افسر ارتش
سن: 25
تحصیلات: -
محل شهادت: دوشان
تاریخ شهادت: 24-1-1361
محل زندان: -

زندگینامه شهید


اینک که فصل بهار است و فصل رویش گل

مردان رزم را

در بند می‌کشند

بر دار می‌کشند

اینک، دگر بهار فصل حماسه و رزم سرخ است

فصل رها شدن

فصل شکستن دیوارهای جهل

فصل نبرد با دشمن خلق

اینک دگر بار بهار

پیوند دیگری است با توده‌های خلق

قطعه شعری از پیشمرگه‌ٔ شهید مجاهد خلق،

ستوان دوم معیری

ستوان دوم محمدحسین معیری از سال۵۹ در پلیس راه سنندج ــ کرمانشاه مشغول بکار بود، در این منصب به‌رغم جو شدید خفقان و سرکوب، او هیچگاه خود را تسلیم فرماندهان مزدور رژیم و جلادان خلق کرد نکرد.

وی در جمع همکارانش به افشای خیانتها و سیاستهای ارتجاعی رژیم حاکم پرداخت و با تعدادی از همکاران خود، جمع کوچکی از هواداران سازمان را تشکیل داد.

او فعالانه به روستائیانی که در محاصره اقتصادی بودند و پاسداران مانع از رسیدن سوخت و خواربار به آنها می‌شدند، کمک می‌کرد و در این رابطه چندین بار با مزدوران خمینی درگیری پیدا کرد.

او از احترام و محبوبیت خاصی در نزد روستاییان برخوردار بود، پس از ۳۰خرداد۶۰ حسین با تلاش فراوان و تقبل مخاطرات بسیار توانست مقداری تدارکات به برادران مجاهدش برساند.

سرانجام خود نیز در مهرماه ۶۰ با اجرای یک طرح دقیق و متهورانه محل خدمتش را ترک کرد و به صفوف پیشمرگان قهرمان مجاهد خلق پیوست.

پس از آن «کاوه» با شهامت و قاطعیت بی‌نظیری که داشت در مأموریت انقلابی شرکت کرد، و سرانجام در حماسه «دوشان» در روز ۲۴فروردین۶۱ پس از نبرد و مقاومتی قهرمانانه در کنار برادرش، پیشمرگه مجاهد خلق کاظم معیری به‌شهادت رسید.

او در دفترش نوشته بود: «در این جنگ که ما شروع کرده‌ایم، به‌خاطر صلح مبارزه می‌کنیم، ما با تبسمی بر لب خواهیم مرد، زیرا این مرگ در راه زیباترین هدف‌ها است».

سرانجام خود نیز با قلبی مالامال از عشق به مردم و کینه و نفرت به دشمنان بهروزی و سعادت تودن‌ها، به امید برپایی ایرانی مستقل، آزاد و آباد جان باخت.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fef20d4b-22fa-48c0-85b7-de4a652cbf76"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات