728 x 90

با یاد مجاهد شهید محمد فریق معازی

مجاهد شهید محمد فریق معازی
مجاهد شهید محمد فریق معازی

محل تولد: پاوه
شغل: دبیر
سن: 31
تحصیلات: فوق دیپلم
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


محمد فریق معازی

تاریخ تولد‌: ۱۳۳۶
محل تولد‌: پاوه
تحصیلات‌: فوق‌دیپلم
سابقهٌ مبارزاتی‌: ۱۱سال
«… قصد دارم با تمام وجود در جنگ کبیر آزادیبخش شرکت کنم، و با قطعیت می‌گویم  راه نجات خلق و انقلاب از دست خمینی ضدبشر و راه رسیدن به صلح و آزادی، از جنگ کبیر آزادیبخش و به‌دست ارتش آزادیبخش به فرماندهی مسعود و مریم می‌گذرد…».وصیت‌نامه ـ 3فروردین67محمد فریق‌معاذی از چهره‌های محبوب مردم پاوه بود که در راه‌اندازی تظاهرات و اعتصابات علیه رژیم شاه در پاوه نقش فعالی داشت.

  آبان57 در درگیری با عناصر چماقدار ساواک مورد اصابت گلوله قرار گرفت و مجروح شد، پس از انقلاب، در قسمتهای مختلف تشکیلات مجاهدین در کرمانشاه فعالیت می‌کرد.

پس از 30خرداد سال60 مسئول تهیه تدارکات نظامی برای تشکیلات پاوه، کرمانشاه، سنندج و همدان بود.

سال63 به منطقه رفت و مسئولیتهای مختلفی را به‌عهده گرفت، پس از تشکیل ارتش آزادیبخش در چندین رشته عملیات شرکت کرد.

در عملیات فروغ جاویدان مسئولیتش مهمات‌رسانی به یکی از محورهای عملیاتی بود، به نقل از یکی از همرزمانش خستگی‌ناپذیر کار می‌کرد و با تمام قوا تلاش می‌کرد در اسرع وقت به رزمندگان مهمات برساند.

سرانجام در روز 6مرداد در حین انجام مأموریت انقلابیش به‌شهادت رسید،او که به گفته خودش «همانند همه مجاهدین با آگاهی کامل و در ادامه راه دههاهزار شهید مجاهد» قدم در این راه گذاشته بود، در اوج شرف و افتخار چهره در خون کشید و به کهکشان جاودانه‌فروغهای آزادی پیوست.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/72e43bb4-dd5e-466d-bf0a-32f4e70c215a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات