728 x 90

با یاد مجاهد شهید امیر معین فر

مجاهد شهید امیر معین فر
مجاهد شهید امیر معین فر

محل تولد: -
شغل: دانشجو
سن: 22
تحصیلات: -
محل شهادت: تهران
تاریخ شهادت: 25-6-1360
محل زندان: -

زندگینامه شهید

مجاهد شهید امیرمعین فر در تاریخ ۱۴ آذر ۱۳۳۹ در تهران متولد شد، او در دوران دبیرستان به‌دلیل مخالفت با سیاستهای شاه خائن و افشاگری در مورد آن چندین بار از مدرسه اخراج شد.

وی تحت تأثیر برادر بزرگترش کتابهای سازمان را مطالعه کرد و در آرزوی پیوستن به سازمان بود. در سال۵۵-۵۶ با دوستانش اقدام به تأسیس یک کتابخانه بزرگ با کتابهایی از مجاهدین و... . در مسجد دارالسلام کردند.

سال۵۷ این کتابخانه مرکز پخش جزوات مجاهدین ونیز اعلامیه‌های خمینی در آنموقع بود، وامیر اقدام به تشکیل هسته‌های مطالعاتی و عملیاتی برای اعضاءکرد.

در سال۵۶ وارد دانشگاه پلی‌تکنیک شد، محیط دانشگاه به او امکان بیشتر برای فعالیتش می‌داد، و امیر در جریان راهپیمایی عید فطر و۱۷ شهریور و در برپایی تظاهرات و نمایشگاههای افشاگری علیه رژیم شاه نقش به‌سزایی داشت.

بعد از پیروزی انقلاب با دانش‌آموزان اقدام به تأسیس سازمان دانش‌آموزان مسلمان کرد، بعد از انحلال آن در فروردین ۵۸ به انجمن دانشجویان پلی‌تکنیک پیوست.

امیر در دیماه ۵۸ به‌مدت ۱۵روز به همراه ۲۲نفر دیگر دستگیر شد، و به مدت یک هفته در اوین در اعتصاب غذا بودند، اواخر تیر ۶۰ دستگیر و در ۲۵شهریور سال۶۰تیر باران گردید

وصیتنامه مجاهد شهید امیر معین فر

بسم الله الرحمن الرحیم

پدر و مادر عزیزم، خواهر و برادر کوچک ومهربانم، هم‌اکنون خبر اعدام را به من رساندند و تا چند لحظه دیگر به پای چوبه اعدام می‌روم.

فکر کردم بهترین سخن که می‌توانم به شما بگویم فراز کوچکی از نهج‌البلاغه است که در طول مدتی که در زندان بودم شدیداً مرا به خود مجذوب کرده بود.

این فراز بخش کوچکی از دستورالعمل و هشداری است که علی (ع) آنگاه که مالک اشتر را برای خدمت در مصر به سوی آن خطه می‌فرستد به وی فرموده است.

البته مالک در راه شهید شد ولی این دستورالعمل باقی ماند و گذشت زمان هر چه بیشتر حقانیت آنرا به اثبات می‌رساند.

در این فراز علی (ع) شدیداً مالک را نسبت به ریختن خون بی‌گناهان و خون نا حق بر حذر داشت و نسبت به عواقب آن به وی هشدار می‌دهد: ایاک و الدماء... . وتو را پرهیز و بر حذر می‌دارم از خون و ریختن خون ناحق بیگناهان چرا که هیچ عملی به اندازه ریختن خون مظلومین و بیگناهان شایسته (نفقه) انتقام نیست و هیچ چیز به اندازه ریختن خون بیگناهان و خون ناحق عوارض و رنج به‌دنبال آن میسرنیست.

برای هیچ حکومتی به اندازه ریختن خون مظلومین هیچ چیز باعث از بین رفتن نعمت وجود نیست، و هیچ چیز به اندازه ریختن خون بیگناهان و مظلومین باعث پایان عمر تاریخی و سقوط حکومتی که بدین عمل دست یازیده نمی‌گردد...

پدرومادر، خواهر و برادرم، ترا بخدا این جمله را صدها بار بخوانید و به گوش همه هم برسانید، که هرگز پایه‌های حکومت و سلطه واقتدارت را با ریختن خون بیگناهان تحکیم مبخش، چرا که این خونریزیهاست که باعث تضعیف حکومت می‌شود و بلکه زوال آن و انتقام آن به نسلی دیگر. آری عزیزانم بخوانید و بگوش همه هم برسانید این است عاقبت ریختن خون بیگناهان.

پدر و مادر عزیزم، خواهر و برادر کوچک و مهربانم، من نیز از آنجا که خونم بنا حق ریخته می‌شود، به خود اجازه می‌دهم که عواقبی را که علی (ع) حکومتهای به‌نام اسلام را از آن بر حذر داشته با آگاهی تمام اعلام کنم.

پدر و مادر... فکر کنم در همین جمله علی (ع) تمام حرفها را زده‌ام و از قول من به تمام اقوام و آشنایان سلام برسانید. واز آنها بخواهید که اگر اذیت و آزاری از من دیده‌اند حتماً ”حلالم کنند.

آخرین سخن این‌که برای شادی روحم و برای عاقبت خیری خودتان جملات فوق و در حقیقت پیام و مضمون آنرا تا عمر دارید برای دیگران بگویید. این تنها وصیت من نیست بلکه وضعیت بسیاری دیگر از خواهران و برادران می‌باشد. خوب خداحافظ می‌روم تا وصیتنامه فوق را با خون امضاء کنم.

همه شما را به خدا می‌سپارم - امیر معین فر

 

 


 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9fb84428-41af-44e7-b759-957fabd99c45"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات