728 x 90

مجاهد شهید محمد معینی

مجاهد شهید محمد معینی
مجاهد شهید محمد معینی

محل تولد: تهران
شغل: دبیر
سن: 24
تحصیلات: -
محل شهادت: تهران
تاریخ شهادت: 19-11-1360
محل زندان: -

زندگینامه شهید


مجاهد شهید محمد معینی در سال۱۳۳۶ در تهران متولد شد پس از طی تحصیلات ابتدایی و متوسطه در سال۵۵ وارد دانشکده اقتصادی دانشگاه تهران شد. همزمان با ورود به دانشگاه وارد فعالیتهایی سیاسی و مبارزاتی شد و از سنگر دانشگاه به‌عنوان میدان فعالیت سیاسی و انقلابی استفاده فراوان کرد.

او مسئولیت‌های مختلفی در شورای دانشجویی دانشکده به عهده گرفت، و در اوایل سال۵۷ توانست با سازمان مجاهدین خلق ارتباط برقرار نماید، و در کیفیتی نوین، به مبارزه‌اش ادامه و استمرار بخشید.

ارتباط محمد با سازمان همزمان با اوجگیری قیام انقلاب ضدسلطنتی بود و محمد با سایر همرزمان مجاهدش در جهت شناسایی سازمان به مردم در تظاهرات مردمی کوشا بودند.

پس از انقلاب و بازگشایی دانشگاهها به دانشگاه بازگشت و همراه با چند نفر دیگر انجمن دانشجویان مسلمان دانشکدهٔ اقتصاد را پایه‌ریزی نمود.

در سال۵۸ به‌خاطر سوابق انقلابی و برخورد فعال با مسئولیتهایی که به عهده‌اش گذاشته شده بود، به بخش انتظامات ساختمان ستاد سازمان در تهران منتقل شد، و پس از شکل‌گیری میلیشیای سازمان به‌عنوان یکی از فرماندهان آن برگزیده شد.

او در جریان میتینگ‌های متعدد سازمان از جمله در ترمینال خزانه، بهشت زهرا، امجدیه که میلیشیا حفاظت از آنها را به عهده داشت، صلاحیت توانایی فرماندهی خود را در عمل به‌خوبی نشان داد.

محمد به‌علت جسارت قاطعیت و شجاعتی که در این‌گونه مسئولیتها از خود نشان داد به بخش حفاظت سازمان منتقل گردید.

در اولین روزهای شروع جنگ ایران و عراق فرماندهی بخشی از نیروهای اعزامی به جبهه‌ها از سوی سازمان به او واگذار شد.

محمد در رأس نیروهای تحت فرماندهیش در جبهه نبرد خرمشهر قهرمانانه دفاع می‌کرد و جزو آخرین کسانی بود که عقب‌نشینی نمود، آن هم در حالی که چند روز قبل از آن پاسداران خمینی پا به فرار گذاشته بودند.

محمد در آبادان نیز فرماندهی بخشی از نیروهای سازمان را که در برابر تهاجم عراق و در دفاع برخاسته بودند، به عهده داشت. تا این‌که رژیم ضدخلقی خمینی خائنانه دستور اخراج مجاهدین و… را از جبهه‌ها صادر کرد و عملاً نیز بلافاصله اقدام به دستگیری و شکنجهٔ اعضاء و هواداران سازمان در جبهه‌ها نمود.

در چنین شرایطی بود که مجاهد شهید محمد معینی موفق گردید که از چنگ مزدوران جنایتکار خمینی نجات یافته و به تهران باز گردد.

پس از اخراج از جبهه‌ها محمد مجدداً در بخش حفاظت سازمان به فعالیت پرداخت و از آن به بعد کار شبانه‌روزی و طاقت‌فرسای او آغاز گردید.

اما او با از خود گذشتگی و فداکاری و برخوردی خستگی‌ناپذیر با مسئولیتهایش، صلاحیت لیاقت و کاردانی خود را اثبات نمود و آنگاه به تیم حفاظت سردار کبیر موسی خیابانی منتقل گردید.

قاطعیت، جسارت و هوشیاری انقلابی و احساس مسئولیت از ویژگیهای او بود و از او فرمانده و عضوی لایق برای سازمان ساخته بود.

سرانجام نیز در رکاب اشرف شهیدان شهید اشرف رجوی و سردار خیابانی و به همراه سایر همرزمانش در عاشورای مجاهدین، جان خود را فدا کرد و برعهده و پیمانی که با خدا و خلق بسته بود، وفا نمود و آنرا به اعتبار خون خویش گواهی کرد.

یادش گرامی و راهش جاودان باد

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e22733f6-8646-45c3-9763-2eeaf1ed1241"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات