728 x 90

به یاد مجاهد شهید زهرا معزی

مجاهد شهید زهرا معزی
مجاهد شهید زهرا معزی

محل تولد: خوی
شغل: دانشجوی رشته تندرستی
سن: 31
تحصیلات: -
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


زهرا معزی

تاریخ تولد: ۱۳۳۶

محل تولد: خوی

تحصیلات: دانشجوی تندرستی

سابقهٌ مبارزاتی:۱۰سال

زهرا معزی ششمین شهید از خانواده معزی است، اشرف، حسن، علی و محمد معزی خواهران و برادران مجاهد زهرا و مجاهد شهید زینال روشنی همسر او به‌دست دژخیمان خمینی به‌شهادت رسیده‌اند.

از خانواده بسیار محبوب و مورد احترام مردم خوی بود،  میلیشیای پرشوری بود که پس از انقلاب ضدسلطنتی،‌ به جرگه هواداران مجاهدین پیوست.

از خواهران عضو شورای مجاهدین در شهر خوی بود و پس از ۳۰خرداد۶۰ به پایگاههای مقاومت منتقل شد.

اردیبهشت۶۴ به منطقه مرزی رفت و به مبارزه‌اش با رژیم ضدبشری در فراز جدیدی ادامه داد، او مسئولیتهای متعددی را در بخشهای مختلف سازمان عهده‌دار بود.

در پرتو انقلاب ایدئولوژیک  شخصیت انقلابیش در مسئولیت‌پذیری هرچه بیشتر شکوفا می‌شد،یکبار طی گزارشی نوشت: «احساس مسئولیتم در قبال خون شهیدان و رنج اسیران که در رهبری متجلی است، هر روز بیشتر می‌شود، می‌خواهم مسئولیتهای بیشتری را به‌عهده بگیرم».

شکوهمندترین فراز زندگیش را در رزم قهرمانانه‌اش در عملیات کبیر فروغ جاویدان رقم زد، و  به قول همرزمانش بر فراز یالهای چهارزبر چون شیر می‌غرید و با جسارت و قاطعیت تمام بر مزدوران دشمن حمله می‌کرد.

سرانجام در یکی از درگیریها قهرمانانه به‌شهادت رسید و نام این شیرزن قهرمان مجاهد خلق در تاریخ رهایی خلق ایران برای همیشه به‌ثبت رسید. 

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4939c0fd-85eb-4bdb-bce9-23e1fb558c7c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات