728 x 90

با یاد مجاهد شهید محمد محمدعلیزاده‌نیکو

مجاهد شهید محمد محمد علیزاده نیکو
مجاهد شهید محمد محمد علیزاده نیکو

محل تولد: تبريز
شغل: دیپلم
سن: 23
تحصیلات: -
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


محمد محمدعلیزاده نیکو

تاریخ تولد: ۱۳۴۴
محل تولد: تبریز
تحصیلات: دیپلم
سابقهٌ مبارزاتی: ۸سال
زندانی سیاسی : ۳سال
محمد محمدعلیزاده‌نیکو در سال۵۹ توسط برادرش با مجاهدین آشنا شد و فعالیتش را آغاز کرد. برادرش شهید مقدس  مجید نیکو بود که طی عملیات قهرمانانه انتحاری، آخوند مدنی نماینده جنایتکار خمینی را در تبریز مجازات نمود.

محمد در گزارشی نوشت : « در ۲۰شهریور۶۰ بعد از به هلاکت رسیدن مدنی جنایتکار توسط برادرم مجید ، به اتفاق پدرم ، کاظم و برادر دیگرم مسعود  دستگیر شدیم.

در زندان آخوند موسوی تبریزی مسئول رسیدگی به پرونده خانواده ما بود، او با شلاق و شکنجه از ما می خواست تا مصاحبه تلویزیونی کنیم اما ما حاضر نشدیم.

در زیر شکنجه دستهای پدرم را شکستند و گوشت پای برادرم رابریدند،  پاسدار حسین بقالی پای من را سوزاند و با آب و روغن داغ شکنجه‌ام کرد.

از من خواستند   گوشت برادرم را بخورم و عاقبت پدر و برادرم را به اتفاق ۱۴مجاهد قهرمان دیگر در جلو چشمان خودم تیرباران کردند.

  من پس از نزدیک به سه سال زندان و تحمل شکنجه توانستم با استفاده از یک فرصت فرار کرده و خودم را به سازمان برسانم...

امیدوارم همچون قطرهٌ کوچکی از دریای بیکران خلق بتوانم وظایفم را در به ثمر رساندن اهداف انقلاب و جامعهٌ بی‌طبقهٌ توحیدی ادا کنم.

به خون شهدا و رنج اسیران سوگند می‌خورم تا آخرین قطره خونم با مزدوران خمینی دجال بجنگم و انتقام خون شهدا را از آنها بگیرم.

  انتقام خون پاک آنان و تمامی مجاهدان راه خلق و آزادی را خواهم گرفت، مرگ برخمینی دجال درود بر رجوی( مسعود و مریم) ۶۷/۲/۲۴ »

محمد قهرمان بلافاصله پس از پیوستن به ارتش آزادیبخش در یکانهای رزمی سازماندهی شد، و همانگونه که عهد بسته بود در سلسله نبردهای فروغ جاویدان، پرشور و رزمنده شرکت داشت، و در جریان یکی از نبردها به‌شهادت رسید و خون پاکش را فدیه راه آزادی خلق ومیهن کرد.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/838d039b-bf73-4abb-9396-b3896e409e5f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات