728 x 90

با یاد مجاهد شهید حمیده محمدپور

مجاهد شهید حمیده محمدپور
مجاهد شهید حمیده محمدپور

محل تولد: ساری
شغل: خیاط
سن: 25
تحصیلات: متوسطه
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

 

زندگینامه شهید


حمیده محمدپور

  تاریخ تولد: ۱۳۴۲

محل تولد: ساری

تحصیلات: متوسطه

سابقهٌ مبارزاتی:۱۰‌سال

زندانی سیاسی: ۳سال

حمیده محمدپور هنگامی که دانش‌آموز بود با مطالعه زندگینامهٌ فاطمه امینی شعله‌یی در وجودش افروخته شد و آرمان مجاهدین را برگزید.

در تظاهرات مردم در جریان قیام ضدسلطنتی شرکت داشت، و در دبیرستان فاطمه امینی در ساری فعالیت می‌کرد.

پس از آغاز مبارزه مسلحانه  فعالانه وارد دور جدید مبارزه شد، و در چند عملیات علیه مراکز سرکوب رژیم شرکت کرد.

 دیماه۶۱ توسط پاسداران دستگیر شد و سه سال در اسارت دژخیمان بود، انقلاب ایدئولوژیک درونی مجاهدین  عشق و ایمان را در وجود او فروزان‌تر و عزمش را در پیمودن مسیر انقلاب جزمتر کرد. قاطعانه تصمیم گرفت بر تضادها و موانعی که در پیش رو داشت غلبه کند و خود را به صفوف مقدم نبرد در قرارگاههای مجاهدین برساند.‌ «…‌مجاهدین فدا کردن را از رهبران عقیدتیشان مسعود و مریم آموخته‌اند. خدایا شکر که به من این آگاهی و مسئولیت را دادی تا بتوانم پای در راه مجاهدین گذاشته و امیدوارم که بتوانم تا آخر در این راه باقی بمانم و از این آزمایش الهی سرفراز بیرون بیایم». وصیت‌نامه ‌ـ‌ ۲۵خرداد۶۷

این سرفرازی را مجاهد دلیر حمیده محمدپور در عملیات بزرگ فروغ جاویدان، با رزم دلاورانه‌اش به اوج رساند و خود نیز به جاودانه‌فروغها پیوست.

در آستانه حرکت کاروان فروغ  خطاب به فرزند خردسالش نوشت: «…هر‌چه بیشتر تو را دوست دارم و به دوستی تو فکر می‌کنم بیشتر به این نتیجه می‌رسم که باید مبارزه کرد تا این خون‌آشام دوران را از بین برد تا گلهایی مثل تو بتوانند در فضایی سالم برویند…».

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/182b6b62-7e2c-4dd9-b668-6fba56109596"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات