728 x 90

با یاد مجاهد شهید ریحان محمدزاده

مجاهد شهید ریحان محمدزاده
مجاهد شهید ریحان محمدزاده

محل تولد: لارستان
شغل: -
سن: 28
تحصیلات: ابتدایی
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


ریحان محمدزاده

تاریخ تولد: ۱۳۳۹

محل تولد: لارستان ـ فارس

تحصیلات: ابتدایی

سابقه مبارزاتی:۹‌سال

ریحان محمدزاده از سال۵۸ در لار با مجاهدین آشنا شد و فعالیت خود را در «کتاب طالقانی» آغاز کرد.

او در تظاهرات ۳۰خرداد۶۰ در لار شرکت داشت و در اواسط مرداد همان سال توسط پاسداران خمینی دستگیر شد و مدتی در زندان بود.

ریحان که شور آزادی در سر داشت  پس از آزادی از زندان، زندگی در زندانی بزرگتر  برایش قابل تحمل نبود ، برای پیوستن به صف مقدم نبرد  درنگ را جایز نمی‌شمرد، و با تمام قوا تلاش می‌کرد تا خود را به یاران مجاهدش در منطقه مرزی برساند.

سرانجام موفق شد در دیماه۶۲ خود را به پایگاههای مجاهدین در منطقه برساند، او طی مدت حضور خود در ارتش آزادیبخش  در واحدهای نظامی و پشتیبانی مسئولیتهای مختلفی برعهده داشت. همواره به همرزمان خود تأکید می‌کرد : «بایستی کمربندها را محکم کنیم، در مرحله سرنوشت‌سازی هستیم، بنیان رژیم خمینی را باید از بن برکنیم».

مجاهد شهید ریحان محمدزاده با شور و عشق به مردم و با کینه نسبت به دشمن در آخرین نبرد خود با دژخیمان در عملیات کبیر فروغ جاویدان شرکت کرد.

اودر جنگی حماسی و نابرابر  در نزدیکی اسلام‌آباد  با رشادت بسیار به گله‌یی از پاسداران تهاجم کرد، و تعداد زیادی از آنان را از پای درآورد و در این درگیری قهرمانانه به‌شهادت رسید.او به عهد خود با خدا و خلق وفا کرد و به کهکشان جاودانه‌فروغهای آزادی پیوست. 

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b4112d62-a0d4-4ac1-bc7a-f5e8f7f76da4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات