728 x 90

به یاد مجاهد شهید فردین محمدی

مجاهد شهید فردین محمدی
مجاهد شهید فردین محمدی

محل تولد: سنندج
شغل: مکانیک
سن: 22
تحصیلات: متوسطه
محل شهادت: اهواز
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


فردین محمدی

تاریخ تولد: ۱۳۴۵

محل تولد: سنندج

تحصیلات: راهنمایی

فردین محمدی از سالهای ۶۰‌ ـ‌۶۱ زمانی که پاسداران خمینی تهاجمشان را به مجاهدین و میلیشیای قهرمان شروع کردند، آنها را می‌شناخت و مجذوب صداقت و پشتکار و فداکاری آنان گردید.

در اردیبهشت  توسط پاسداران به زور به جبهه‌های جنگ ضد‌میهنی فرستاده شده بود و به‌همین نسبت به آخوندهای حاکم و مزدورانشان تنفر داشت.

 هنگام تهاجم ارتش آزادیبخش در ابوغریب ـ پیچ‌انگیزه در آذرماه سال۶۶، خود را به رزمندگان تسلیم کرد.

پس از مدت کوتاهی که نزد مجاهدین بود درخواست پیوستن به ارتش آزادیبخش را نمود و سرانجام در تیرماه۶۷ به واحدهای رزمی ارتش منتقل شد و در عملیات فروغ جاویدان شرکت نمود.

در این عملیات  قهرمانانه جنگید و بسیاری از مزدوران رژیم را از پای درآورد،سرانجام در داخل تنگه چهارزبر زخمی شد و هنگامی که توسط دشمن محاصره شده بود، نارنجک کشید و با انفجار آن  دشمن را از دستیابی به جسدش نیز محروم کرد.

همرزمانش می‌گویند فردین عاشق‌ سلاحش، تیربار بی.کی.سی بود و در هیچ شرایطی از آن جدا نمی‌شد، چرا که می‌خواست به کمک آن انتقام خون شهیدان را از جلادان بگیرد.او همواره برای رفتن به صحنه نبرد با دشمن ضدبشری بی‌قرار بود. 

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a897a57d-5e79-437e-bf67-d83678e24029"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات