728 x 90

با یاد مجاهد شهید حمید محمدی

 مجاهد شهید حمید محمدی
مجاهد شهید حمید محمدی

محل تولد: تهران
شغل: دانش آموز
سن: 18
تحصیلات: متوسطه
محل شهادت: تهران
تاریخ شهادت: 13-7-1360
محل زندان: -

زندگینامه شهید


مجاهد شهید حمید محمدی در ۲۶اردیبهشت ۱۳۴۲ در تهران متولد شد، وی مدتی پس از انقلاب از طریق انجمن دانش‌آموزان مسلمان در مدرسه‌ای که در آن تحصیل می‌کرد با هواداران سازمان ارتباط برقرار کرد، و پس از تشکیل میلیشیای مجاهد خلق در سال۵۸ فعالیتش را در ارتباط با آن شروع کرد.

حمید به‌عنوان یک میلیشیای مجاهد خلق و پرشور در دوران فعالیت سیاسی سازمان در راه ترویج و تبلیغ آرمان انقلابی و مواضع سیاسی آن دمی از فعالیت باز نایستاد، و به‌قول خودش از همان روزی که با سازمان ارتباط برقرار کرد سر چهارراه‌ها ایستاد و نشریه و اعلامیه‌های سازمان را پخش کرد.

پس از ۳۰خرداد نیز حمید یکی از میلیشیاهای قهرمانی بود که چند فعالیت انقلابی انجام داد و سرانجام در جریان یکی از این فعالیت‌ها دستگیر و به زیر شکنجه برده شد.

دژخیمان خمینی در اوین او را به‌شدت شکنجه کردند تا شاید روحیه مقاوم و انقلابی او را درهم شکنند، اما حمید قهرمان با مقاومت قهرمانانه خود نقشه شوم آنها را درهم شکست و این آرزو را در دل آنها گذاشت که از موضع مجاهدی‌اش کوتاه بیاید.

سرانجام حمید قهرمان در ۱۳مهر ۱۳۶۰ همراه با شماری از همبندی‌های مجاهد و مبارزش در زندان اوین و به دست جلادان خمینی به‌شهادت رسید و به کهکشان پر فروغ شهدای مجاهد خلق پیوست.

حمید قهرمان در دهم مهر ۱۳۶۰ و سه روز قبل از شهادت در وصیتنامه‌اش چنین نوشت:

« بسم الله الرحمن الرحیم/ من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوالله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا.

ما از همان روز اول که در این راه گام برداشتیم آگاهانه می‌دانستیم که سر انجام راهمان خون است و شهادت، بله از همان روزهایی که در دستمان نشریه گرفتیم و بر سر چهارراه‌ها ایستادیم تا وقتی که... با دشمنان خدا و خلق جنگیدیم اینچنین روزهایی را پیش‌بینی می‌کردیم.

چرا که می‌دانستیم برای پیروزی انقلاب بایستی خون داد و باید کتاب انقلاب را با خون نوشت …از روز اول مانند شمعی سوختیم و راه را برای مردم‌مان روشن ساختیم.

بله، رژیمهای پوسیده و ارتجاعی مانند کفی هستند که از روی آب کنار رفته و آب زلال نمایان می‌شود.

من را هم همچون دیگر یاران پس از مدتها زجر و شکنجه به جوخهٔ اعدام می‌سپرد، باز هم به این خیال که با این کار سدی فراراه تکامل ایجاد کند، و بی‌خبر از آن‌که خون ما تمام سدهای پوسیده آنها را خراب خواهد کرد.

بله تاریخ ثابت کرده است که حق پیروز است و در این مدت ۳سال هم به‌خوبی ثابت شده است که حق کیست و باطل کیست، و توده‌های مردم به‌خوبی می‌دانند که تنها راه نجات آنها راه سازمان مجاهدین خلق است.

مجاهدین هم به حق نشان داده‌اند که تنها و تنها کسانی هستند که می‌توانند رهبری جامعه را برای رسیدن به جامعه بی‌طبقه توحیدی به‌دست گیرند. پیامی که برای توده‌های مردم و به‌خصوص نیروهای مجاهدین خلق دارم این‌که با امید به پیروزی راهمان به مبارزه علیه ارتجاع…ادامه داده و تا رسیدن به جامعه بی‌طبقه توحیدی از پای ننشینند.

یک پیام هم برای پدر و مادر خود و البته تمام پدر و مادرهای جامعه دارم این‌که در مرگ فرزندتان ناراحت نباشید، و سعی کنید خوشحالی کنید چرا که فرزند شما دقیقاً در راه حق و پیروی از امام حسین (ع) کشته شده‌، و همیشه سعی کنید که به ادامه‌دهندگان راه پسرتان کمک کنید و آنها را در پیروزی راهشان یاری کنید.

من در آخرین لحظات عمرم از خداوند پیروزی اسلامِ واقعی و توده‌های مردم را به رهبری مجاهدین خلق خواستارم، و امیدوارم از گناهان ما که در طول زندگی کرده‌ایم بگذرد و ما را مورد بخشش خود قرار داده، و جزو شهدا و بندگان صالح قرارمان بدهد. «حمید محمدی- زندان اوین-دهم مهر۶۰»

وصیت‌نامهٔ مجاهد شهید حمید محمدی در هواکش یکی از سلولهای اوین توسط یکی از همرزمان زندانی‌اش پیدا شد.

 

 

 


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

 

خاطرات

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c0d1569e-9ed2-4ca9-8911-b200f9dd837f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات