728 x 90

با یاد مجاهد شهید مینا (جمیله) محمدی

مجاهد شهید مینا (جمیله) محمدی
مجاهد شهید مینا (جمیله) محمدی

محل تولد: -
شغل: دانش آموز
سن: 20
تحصیلات: متوسطه
محل شهادت: تهران
تاریخ شهادت: 10-12-1365
محل زندان: -

زندگینامه شهید


در اسفندماه سال۶۵ دو اسیر قهرمان مجاهد و مبارز خلق در شکنجه‌گاه اوین آماج گلوله‌های جلادان خمینی دژخیم قرار گرفتند.

مجاهدین شهید مینا محمدی (جمیله) و رسول محمدزاده شهریاری (محمدرضا)، ۲تن از رزمندگان یکی از واحدهای مجاهد خلق بودند که پس از یازده ماه تحمل شکنجه‌های وحشیانه و طاقت‌فرسا در شکنجه‌گاه اوین تیرباران شدند.

این زوج قهرمان مجاهد خلق در اسفندماه ۶۴ در جریان یک فعالیت انقلابی دستگیر، و پس از دستگیری آماج کینه توزانه‌ترین و وحشیانه‌ترین شکنجه‌های دژخیمان قرار گرفتند.

دشمن زبون تمام توان اهریمنی خود را به‌کار گرفت تا مقاومت کوه‌وارشان را در هم بشکند و آنها را به مصاحبه و ندامت تلویزیونی بکشاند.

جلادان و شکنجه‌گران خمینی دژخیم، شیر زن قهرمان مجاهد خلق مینا محمدی را که تمامی ۱۱ماه دوران اسارتش را در سلول انفرادی بود و مستمراً شکنجه می‌شد، بیش از ۴۰بار مورد بازجویی و شکنجه قرار دادند.

اما مینای دلیر که به هنگام شهادت ۲۲سال داشت با مقاومت پولادین خود دژخیمان خمینی را به زانو درآورده بود و در همان حال نیز بر روی موکت سلول انفرادی خود با خطوط درشت شعار ”مرگ بر خمینی – درود بر رجوی“ را نوشته و زیر آنرا امضا کرده بود.

جسارت و انگیزه‌های والای انقلابی از ویژگیهای بارز مینا بود که در جریان تمامی مأموریتها ی انقلابی‌اش مشهود بود.

کینه مقدس او نسبت به خمینی و دژخیمان جلادش به او شجاعت، قاطعیت و جسارت بالایی داده بود، ایمان و اراده‌ای که در وصیتنامه شورانگیزش نیز به‌خوبی منعکس است.

او در وصیت نامه‌اش خطاب به پدر و مادرش با عاطفه‌ای زلال و انسانی که با الهام از آرمانهای والای مجاهدین اوج و درخششی شکوهمند یافته، می‌نویسد: ”پدر و مادر خوبم. دلم می‌خواست یکبار دیگر شما را می‌دیدم. اما وقت تنگ است و خلق در انتظار انقلاب.

در برابر خمینی دژخیم که در دریای خون مجاهد خلق ایستاده، نباید درنگ کنیم. اگر کوتاهی در حق شما کردم در پیشگاه خدا طلب آمرزش می‌کنم.

به همه دوستان و آشنایان سلام مرا برسانید، من این راه را با کمال آگاهی و با الهام از پیام حسین (ع) که می‌گوید: ”ان الحیاه عقیده و جهاد“ انتخاب کردم، و در این مسیر ترسی از شهادت در راه خدا ندارم.

از شما و به‌خصوص مادر مهربانم که زحمات زیادی برای من کشید، طلب بخشش می‌کنم، فقط از شما می‌خواهم چند قطعه طلایی را که پیشتان مانده به سازمان بدهید. »...

مینا در فرازی دیگر از وصیت نامه خود ضمن ابراز علائق و عواطف پاک و توحیدی نسبت به همسر مجاهدش، او را نیز به وفای به عهد و پیمان نسبت به خلق و انقلاب وصیت می‌کند: ”همسر خوبم و همرزمم، مطمئنم که من و تو تا به آخر در این راه خواهیم ماند. به‌هرحال در صورت شهادتم خودت را رنج مده و به انقلاب و خلق بیندیش و یک لحظه غافل مباش».

مینای قهرمان سرانجام با همان استواری و صلابتی که در وصیت نامه‌اش نوشته بود، بر چوبه تیرباران بوسه زد و با شعارهای مرگ بر خمینی – درود بر رجوی، همراه با همسر و همرزم قهرمانش مجاهد شهید رسول محمدزاده شهریاری در تاریخ دهم اسفندماه سال۶۵ شهادت سرخ و افتخار آمیز را پذیرا گشت.

 

 وصیتنامه مجاهد شهید مینا محمدی

به‌نام خدا و به‌نام خلق قهرمان ایران

و به‌نام مسعود و مریم

الحَمدُ لِلَّهِ الَّذي هَدانا لِهٰذا وَما كُنّا لِنَهتَدِيَ لَولا أَن هَدانَا اللَّهُ... "اعراف ـ ۴۳" سپاس خدای را که هدایت کرد ما را به این راه پرافتخار و اگر نبود هدایت و یاری خدا به چنین راهی هدایت نمی‌شدیم.

من فرزند نورالله متولد ۱۳۴۳ در چم‌پیر اصفهان با ایمان کامل به اسلام و ایدئولوژی ناب توحیدی و اعتقاد به تمامی اصول و عقاید آن، این وصیت‌نامه را در حال سلامتی و هوشیاری می‌نویسم.

بنام خلق و به‌نام مقاومت و به‌نام رزمندگان مجاهدی که در تدارک پیروزی خلق هر روز کوچه‌ها و خیابان‌ها را از خون خویش آذین می‌بندند، و مرگ محتوم خمینی دژخیم و دار و دسته‌ٔ او را برای همیشه و به‌طور تاریخی نوید می‌دهند.

بنام سازمان مجاهدین خلق ایران که برای برچیدن بساط ننگ و جهل خمینی و برپایی آرمان تاریخی توحید هر بهایی را پرداخته و بعد از این نیز خواهد پرداخت، و در این راه نسل مجاهد خلق از هیچ چیز و هیچ‌کس هراس ندارد.

پس بگذار خمینی ماهیت کثیف خود و آخوندهای زالوصفت خود را هر چه بیشتر افشا کند و از هیچ رذالتی در حق مجاهد خلق فروگذار نکند، دور نیست مرگ تاریخی او (و) همه مرتجعین تاریخ.

مسعود چقدر خوب می‌گوید: " از ما خونی بر زمین نریخت و سری بر بالای دار نرفت و پایی به تخت شکنجه بسته نشد، الاّ این‌که اثری از آثار رحمت‌الله بود. الاّ این‌که ما را بالا برد و ارتقاء داد».

و مگر قرآن نمی‌گوید: "الذی خلق‌الموت و الحیوة لیبلوکم ایّکم احسن عملاً و هوالعزیز الغفور» سوره ملک آیه ۲

خدایی که زندگی و مرگ را آفرید تا ببیند چه کسی عمل احسن را انجام می‌دهد و اوست عزتمند و آمرزنده.

و اینک در صف بین حق و باطل، مجاهدین براستی با خون خود، با دریایی از خون خود مرز تاریخی اسلام ارتجاعی و اسلام انقلابی را جدا کردند.

اگر در این راه با خون ما اسلام محمد و علی و حسین احیاء می‌شود اگر ایدئولوژی توحید زنده می‌شود، جان ناچیز من و امثال من چه ارزشی دارد.

ایکاش صدها جان می‌داشتم و هزار بار در راه خدا و خلق جان می‌دادم و دوباره زنده می‌شدم.

اینک که از برکت خون هزاران هزار مجاهد خلق مرز مشخص شده است، پس چه باک از جان دادن.

پس می‌تازیم بر خمینی جلاد و دار و دسته پلید او که آخرین نفس‌های عمر کثیف‌شان را می‌کشند، و ما نیز در موضع حق خود یک لحظه نباید درنگ کنیم. نسل مجاهد خلق مانند همیشه و اینک در پرتو انقلاب ایدئولوژیک با توانی صد برابر به پیش می‌تازد... .

اگر مادرم سراغ مرا گرفت به او بگوئید که: قطره‌ای بود از بیکران دریای خلق از انقلاب ایدئولوژیک زندگی تازه یافت و در مسیر خدا و خلق بخار شد، و فردا همراه دیگر شهدای مجاهد خلق که قطره قطره از دریای بیکران خلق بخار شدند و به خورشید رسیدند، فردا ابر رحمت را بر ایران خواهند بارید.

و آنوقت گل توحید در سرزمین ما "ایران آزاد" خواهد روئید، خواهد شکفت و آن زمان مرگ تاریخی هر آنچه مرتجع و فرصت‌طلب است خواهد رسید.

دیگر حرفی ندارم. آرزوی من مرگ خمینی دژخیم و دار و دسته پلید او و رهایی خلق ایران است. سازمان را یاری کنید، مسعود و مریم را یاری کنید.

 

مرگ بر خمینی دژخیم

درود بر رجوی (مسعود و مریم)

سلام بر شهدای مجاهد خلق

پیش بسوی جامعه‌ٔ بی‌طبقه توحیدی

۶۴/۵/۱۵

مینا محمدی

مجاهدان شهید مینا محمدی و رسول محمدزاده شهریاری

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/18ddddf6-c9cf-41cb-8043-9784a8c061d0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات