728 x 90

با یاد مجاهد شهید محمدجواد محمدی

مجاهد شهید محمدجواد محمدی
مجاهد شهید محمدجواد محمدی

محل تولد: تهران
شغل: دانشجو
سن: 30
تحصیلات: -
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


محمد جواد محمدی

تاریخ تولد: ۱۳۳۷
محل تولد: تهران
تحصیلات: دانشجو‌ـ‌آلمان
سابقهٌ مبارزاتی: ۱۰سال
محمدجواد محمدی همزمان با انقلاب ضدسلطنتی با مسائل سیاسی آشنا شد.،در آن زمان در سربازی بود و در پادگان سقز علیه رژیم شاه فعالیت می‌کرد.

 دیماه سال58 برای ادامه تحصیل به آلمان رفت و با انجمن دانشجویان هوادار مجاهدین شروع به فعالیت کرد.

با کار و تلاش شبانه‌روزیش و به‌خاطر صلاحیتها و توانمندیهایش،  یکی از کادرهای ارزنده اتحادیه انجمنهای دانشجویان مسلمان خارج کشور شد.

انقلاب ایدئولوژیک مجاهدین تأثیر کیفی بر ارتقای انگیزه‌های مبارزاتی او گذاشت و برای شرکت در نبرد رودررو با مزدوران خمینی به منطقه رفت، و در واحدها و یکانهای نظامی به فعالیت پرداخت.

او در چندین عملیات از‌جمله آفتاب و چلچراغ و  فروغ جاویدان شرکت کرد. یکی از همرزمانش می‌گفت: «در روز سوم عملیات که او را دیدم  به‌رغم ساعتها نبرد، سرشار از تحرک بود، و  جسورانه به‌سمت خاکریز مواضع رژیم در تنگه چهارزبر تهاجم کرد، و آن‌جا را زیر آتش گرفت و همان روز تعدادی از رزمندگان مجروح را به اسلام‌آباد برد».

مجاهد دلیر محمدجواد محمدی در جریان یکی از درگیریها به‌شهادت رسید و خون پاکش را فدیه رهایی خلق کرد.«…‌زندگی را  حقیقی  در حرکت به‌سمت تکامل می‌دانم، و خدا را سپاسگزارم که مرا به راه اسلام انقلابی و راه مسعود و مریم رجوی هدایت نمود.

شهادت نیز جزئی از زندگی است که امیدوارم هرچه زودتر نصیبم گردد، امیدوارم خداوند هرچه بیشتر بر طول عمر راهبران عقیدتیمان مسعود و مریم، این بندگان پاک و صالح خود بیفزاید، و آنان را از گزند دشمنان خلقمان مصون بدارد.

سفارشم به همرزمانم این است که راهشان را  هرچه بیشتر ادامه دهند، تا طومار رژیم ضدبشری خمینی درهم پیچیده شود و خنده و شادی بر لبان خلقمان بازگردد…».وصیت‌نامه ‌ـ‌ ۲۶ تیر۶۶

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/215d509c-581d-4e7f-980c-343979239cce"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات