728 x 90

با یاد مجاهد شهید منصوره محبان

مجاهد شهید منصوره محبان
مجاهد شهید منصوره محبان

محل تولد: اصفهان
شغل: دانشجو
سن: 18
تحصیلات: -
محل شهادت: اصفهان
تاریخ شهادت: 15-7-1360
محل زندان: -

زندگینامه شهید


مجاهد شهید جمیله صالحی به همراه شهید مجاهد منصوره محبان اهل شهر اصفهان، سه روز پس از ۳۰خرداد به هنگام خروج از خانه‌یی توسط یکی از اقوام صاحبخانه که مزدور رژیم بود لو رفته و سپس دستگیر شد.

او را به‌دلیل حساسیت روی مدارکی که نزدش بوده آزاد نکردند. پس از مدتی که در اسارت بود، توسط یکی از خائنین شناسایی و برای مزدوران مسئولیتش در تشکیلات سازمان در اصفهان مشخص شد. وی مسئول میلیشیای خواهران بود. به این دلیل او را زیر شکنجه مجدد بردند و به‌شهادت رساندند.

پس از تحویل جسد وی به خانواده چندین جای سوختگی شدید روی بدن، روی بازو، زیر سینه و پهلویش وجود داشت.

چندین نقطه بدن او مورد اصابت گلوله دژخیمان خمینی قرار گرفته بود ضمن این‌که این خواهر مجاهد چندین بار مورد تجاوز وحشیانه دژخیمان قرار گرفته بود.

دژخیمان از منصوره محبان که تحت مسئولیت وی بوده خواسته بودند اطلاعاتش را بگوید، در غیراین صورت به جمیله تجاوز می‌شود. وی امتناع کرده و دژخیمان در حضور وی بارها وی را هتک حرمت کردند، طوری که وی به‌حالت اغماء افتاده بود.

گفته شده که قبل از تیرباران، زیر شکنجه شهید شده است و تنها جسد بی‌جان وی به جوخه اعدام سپرده شده است. هم‌چنین آثار شکنجه و سوختگی روی جسد منصوره محبان نیز یافت می‌شود.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d70a861e-e978-49c9-91ab-7ab4c10e460a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات