728 x 90

با یاد مجاهد شهید مهری محبیان

مجاهد شهید مهری محبیان
مجاهد شهید مهری محبیان

محل تولد: آغاجاری
شغل: دبیر
سن: 36
تحصیلات: لیسانس
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


محری محبیان

تاریخ تولد: ۱۳۳۱
محل تولد: هندیجان ـ آغاجاری
تحصیلات: لیسانس علوم تربیتی
شغل:‌معلم
سابقهٌ مبارزاتی: ۱۰سال
مهری محبیان در سال۵۷ همزمان با گسترش موج اعتراضات اجتماعی، در تظاهرات و اعتراضات ضدسلطنتی فعالانه شرکت می‌کرد. به دلیل فعالیت‌های سیاسی  او را از مدرسه‌یی که در آن کار می‌کرد، اخراج کردند.

پس از پیروزی قیام ضدسلطنتی  در ارتباط با ستاد مجاهدین در همدان فعالیت خود را آغاز کرد، وی از معلمان سرشناس و مبارز همدان بود و نقش زیادی در آگاه کردن دانش‌آموزان خود داشت.

در تظاهرات ۳۰خرداد سال۶۰ مسئولیت معلمان و مادران را به‌عهده داشت، و  در سال ۶۱ به تشکیلات خارج‌از کشور منتقل شد و مسئولیتهای مختلفی را به عهده گرفت.

پس از اعزام به منطقه نیز از کادرهای مسئولی بود که با پشتکار و جدیّت و استقبال از سختیها به انجام وظایف انقلابیش می‌پرداخت.

مهری سرانجام با شرکت در عملیات فروغ جاویدان به آرزوی دیرینه خودکه شرکت در نبرد رودررو با پاسداران ظلمت و دژخیمان ضدخلق بود، رسید.

شیرزن مجاهد خلق در این عملیات قهرمانانه جنگید و سرانجام در یکی از نبردها بر اثر اصابت گلوله آر.پی.جی به خودرویی که در آن بود، به‌شهادت رسید.

به گفته یارانش در حالی که شعار «مرگ بر خمینی، درود بر رجوی» می‌داد  به جاودانه‌فروغهای آزادی پیوست، و پیکر پاک او در خاکپای سرور آزادگان حسین‌بن علی (ع) به خاک سپرده شد.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b3955b54-e615-4923-89aa-962d2667698b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات