728 x 90

با یاد مجاهد شهید عبدالجلیل محسنی

مجاهد شهید عبدالجلیل محسنی
مجاهد شهید عبدالجلیل محسنی

محل تولد: آبادان
شغل: کارگر
سن: 21
تحصیلات: ابتدایی
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


عبدالجلیل محسنی

  تاریخ تولد: ۱۳۴۶

محل تولد: آبادان

تحصیلات: ابتدایی

شغل: کارگر

عبدالجلیل محسنی از‌جمله سربازان آزاده‌یی بود که به ارتش آزادیبخش پیوست، او در یک خانواده کارگری متولد شد و از کودکی فشارهای زندگی محرومان را با گوشت و پوست لمس کرد.

  در فروردین سال۶۶ به جبهه‌های جنگ ضدمیهنی فرستاده شد، اما  روز ۲۴مهر۶۶ در جریان تهاجم ارتش آزادیبخش به پایگاه رژیم در ارتفاعات لری‌ـ بانه خود را تسلیم رزمندگان کرد.

آشنایی با مجاهدین جوانه‌های آگاهی را در قلب و ضمیرش شکوفا کرد، و به‌دجالگری و فریب خمینی پی برد و حقانیت مجاهدین و فداکاری آنها در راه محرومان را به‌چشم دید.

او که کارگر بود و ستم غارتگران را چشیده بو  آگاهی‌یافتن نسبت به ماهیت ضدبشری رژیم خمینی ازسویی، و مقاومت مجاهدین از سوی دیگر  گمشده خود را در راه و آرمان مجاهدین یافت و درخواست پیوستن به ارتش آزادیبخش نمود.

سرانجام در عملیات کبیر فروغ جاویدان عبدالجلیل با عزمی جزم، در کسوت یک رزمنده آزادی به میدان شتافت و پس از رزمی جانانه علیه مزدوران دشمن به عهد خود با خدا و خلق وفا کرد، و خون خود را نثار رهایی مردم اسیرش نمود.

پیکر پاک او توسط همرزمانش به کربلا انتقال یافت و در خاکپای سرور شهیدان حسین‌بن‌علی‌(ع) به خاک سپرده شد. 

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2dac7d0b-d7c5-4e19-bd0f-951840dc7e46"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات