728 x 90

با یاد مجاهد شهید علیرضا محسنی

مجاهد شهید علیرضا محسنی
مجاهد شهید علیرضا محسنی

محل تولد: مشهد
شغل:
سن: 26
تحصیلات: دیپلم
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


علیرضا محسنی

تاریخ تولد: ۱۳۴۱
محل تولد: مشهد
تحصیلات: دیپلم
سابقهٌ مبارزاتی:۱۰سال
علیرضا محسنی در سال۵۷ و در جریان شرکت در تظاهرات مردمی علیه رژیم شاه  با مجاهدین آشنا شد، و گمشده خود را در آرمانهای انقلابی و توحیدی سازمان پیدا کرد. بعد از قیام  در ارتباط با انجمن دانش‌آموزی مشهد  در فعالیتهای انقلابی میلیشیا شرکت کرد.

  اسفندماه۶۲ به منطقه مرزی اعزام شد و در واحدهای نظامی منطقه سازماندهی شد،او در چندین عملیات نظامی شرکت داشت، و در آستانه عملیات فروغ جاویدان در یکی از تیپهای ارتش آزادیبخش فرماندهی یک دسته رزمی را به‌عهده گرفت.

علیرضا فرمانده‌یی لایق  و قلبی سرشار از مهر مردم و کینه‌یی عمیق نسبت به دشمن داشت، او با عزمی استوار در حماسه فروغ جاویدان به مصاف دشمن شتافت، و سرانجام در نبردی حماسی در تنگه چهارزبر به‌شهادت رسید.«…‌بهار آزادی بسیار زیباست، بالاخره روزی شکوفه‌های انقلاب خواهد شکفت و بهار فرا خواهد رسید.

در ورای این شب ظلمانی  صبحی را می‌بینم که مردم با تمام قوا و با شور و عشق انقلابی و قلبی سرشار از محبت، تلاش می‌کنند تا تمامی آثار باقیمانده شب را به‌دور ریزند تا صبح را با تمامی زیباییهایش در قلبها و دلها و تمامی وجود خود حس کنند.

خوشا به سعادتم اگر بتوانم سهم کوچکی در رسیدن به این صبح روشن داشته باشم، و قطره کوچکی از باران بهاری باشم که با نثار خویش شکوفه‌های انقلاب را بارور سازم.

  آن‌وقت من به زندگی واقعی خود می‌رسم؛ زندگی در قلب شما و در قلب تمامی ملت ازبندرسته وطنم…».وصیت‌نامه ‌ـ‌۲۷مرداد۶۳

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b6a6a94f-a35f-4387-aadf-5531cebea8cd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات