728 x 90

با یاد مجاهد شهید مجتبی مجاهد پور (امین)

مجاهد شهید مجتبی مجاهد پور (امین)
مجاهد شهید مجتبی مجاهد پور (امین)

محل تولد: تهران
شغل: ورزشکار ، سر مهندس
سن: 27
تحصیلات: -
محل شهادت: تهران
تاریخ شهادت: 26-3-1361
محل زندان: -

زندگینامه شهید


مجاهد شهید مجتبی مجاهدپور، قهرمان پرتاب دیسک در مسابقات قهرمانی کشور و کاپیتان تیم هندبال دانشگاه تهران بود، و در مسابقات داخلی در چند رشته ۵مدال طلا و نقره کسب کرده بود.

مجاهد شهید مجتبی مجاهدپور در بهمن‌ماه سال۱۳۳۴ در تهران بدنیا آمد، پس از پایان دوران دبیرستان، در رشته برق دانشکده فنی دانشگاه تهران تحصیل را ادامه داد، و در رشته مهندسی برق فارغ‌التحصیل شد.

او در حین تحصیل در کارخانه سیمان نیز بکار مشغول شد و به‌خاطر فعالیتهایی که به نفع کارگران داشت، از محبوبیت زیادی در بین آنان برخوردار بود.

مجاهد دلیر مجتبی مجاهدپور ورزشکاری برجسته و قهرمان بود، در مسابقات قهرمانی کشور در رشته پرتاب دیسک و همراه با تیمش نیز در رشته بسکتبال به مقام قهرمانی رسیده بود.

او در دوران تحصیلات دانشگاهی کاپیتان تیم هندبال دانشگاه تهران بود و در مجموع ۵‌مدال طلا و نقره در مسابقات داخلی کسب کرد.

مجتبی که از اواخر دوران دبیرستان با سازمان مجاهدین خلق ایران آشنا شده بود، در جریان قیام ضدسلطنتی در سال۵۷، نقش فعالی داشت، و خانه‌اش پیوسته محل تجمع و فعالیت همرزمان مجاهدش بود.

ورزشکار قهرمان مجاهد خلق مجتبی مجاهدپور در شب ۳۰خرداد۶۰ و در آستانه شرکت در آن راهپیمایی تاریخی، طی وصیتنامه‌ای نوشت:

"من معتقد به ایدئولوژی و آرمان توحیدی مجاهدین خلق ایران هستم و برای رهایی خلق قهرمان ایران و رسیدن به جامعه‌ٔ بی‌طبقه‌ٔ توحیدی خون خود را نثار می‌کنم و می‌روم که با نثار خونم راهگشای آیندگان باشم. مرگ بر شب‌پرستان، مرگ بر خمینی جلاد، درود بر مسعود رجوی".

مجتبی در راهپیمایی ۳۰خرداد، با ضربات چاقوی مزدوران چماقدار خمینی به سختی مجروح شد و به بیمارستان انتقال یافت. در بیمارستان با خون خود بر روی دیوار نوشت: "درود بر رجوی، مرگ بر خمینی جلاد".

کارکنان شریف بیمارستان برای این‌که در آن لحظه از طرف مزدوران خمینی گزندی به او نرسد، مجتبی را به چند طبقه پایین‌تر منتقل و بستری کردند و او هم چند روز بعد آنجا را به سلامت ترک می‌کند.

مجتبی در جریان تظاهرات ۵مهر توسط مزدوران خمینی مورد مجروح شد و به‌حالت اغما افتاد.

اما توسط مردم به بیمارستان منتقل شد و پس از چند روز بستری شدن در بیمارستان موفق شد از چنگ پاسداران خمینی بگریزد.

مجبتی سرانجام در دیماه سال۶۰ به هنگام تردد در میدان ونک دستگیر شد، و پس از انتقال به سیاهچال اوین به زیر شدیدترین شکنجه‌های وحشیانه‌ٔ جلادان خمینی کشانده شد.

در بیدادگاه، در شرایطی که دستها و چشمانش بسته بود، دژخیم جنایتکار محمدی‌گیلانی، او را مخاطب قرار داده و می‌گوید چون مهندس برق و ورزشکار است با رژیم همکاری کند و از اعدام نجات یابد.

اما مجتبی با قاطعیتی مجاهدوار فریاد زد: "من با جانورانی مثل شما که بویی از انسانیت نبرده‌اید همکاری نمی‌کنم"

سرانجام پس از صدور حکم اعدام، مجاهد قهرمان مجتبی مجاهدپور در ۲۶خردادماه سال۶۱ به جوخه تیرباران خمینی جلاد سپرده شد، و با طنین فریادهای "مرگ بر خمینی درود بر رجوی" به کاروان شهدای پرافتخار مجاهد خلق پیوست.

یادش گرامی باد

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dc240e15-a2ef-42ec-ad04-95ad8e4b0027"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات