728 x 90

با یاد مجاهد شهید خسرو مجاهدنیا

مجاهد شهید خسرو مجاهدنیا
مجاهد شهید خسرو مجاهدنیا

محل تولد: آغاجاری
شغل: -
سن: 27
تحصیلات: متوسطه
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

زندگینامه شهید


 

تاریخ تولد: ۱۳۴۰
محل تولد: آغاجاری
تحصیلات: متوسطه
سابقه مبارزاتی: ۹سال
زندانی سیاسی: ۳سال

خسرو مجاهدنیا در سال۵۸ با مجاهدین آشنا شد و در امیدیه اهواز با سازمان همکاری کرد.

در سالهای۵۹ و ۶۰ دوبار برای مدتی دستگیر و سپس آزاد شد، تا اوایل ۶۳ با تشکیل هسته مقاومت کارهای تبلیغی می‌کرد. در سال۶۳ دوباره دستگیر شد و تا اردیبهشت۶۶ در زندان میانکوه آغاجاری زندانی بود و تحت شکنجه‌های وحشیانه قرار گرفت.

پس از آزادی از زندان تلاش زیادی کرد تا ارتباطش را دوباره با سازمان برقرار کند، به منطقه مرزی رفت و در واحدهای رزمی ارتش آزادیبخش سازماندهی گردید.

همزمان با ورود به ارتش آزادیبخش در تقاضانامه‌اش نوشت: «…‌با اعتقاد راسخ و کامل و در بهترین لحظه زندگیم با ایمان به ایدئولوژی ناب توحیدی، استراتژی و سیاست‌های سازمان مجاهدین، و در کمال آگاهی و اختیار درخواست رفتن به منطقه و پیوستن به ارتش آزادیبخش و نیروهای رزمنده مجاهد خلق را دارم، تا بتوانم در مسیر آرمانهای والای مجاهدین سلاح به دوش گرفته و همراه خواهران و برادران مجاهدم با مزدوران خمینی بجنگم، و در این مسیر خونم را فدیه رهایی خلق و میهنم بنمایم». تقاضانامه‌ـ‌۱۴آبان۶۶

 

خسرو در چندین رشته عملیات ارتش آزادیبخش شرکت کرد، سرانجام در فروغ جاویدان زندگی انقلابی این مجاهد دلیر به اوج خود رسید، و پس از یک دهه مبارزه و مجاهدت در راه رهایی مردم ایران، در این حماسه کبیر میهنی به عهدش با خدا و خلق وفا کرد و به‌شهادت رسید.

پیکر پاک خسرو توسط همرزمانش به کربلا انتقال یافت و در خاکپای سرور شهیدان امام حسین (ع) در کربلا به خاک سپرده شد. پرویز مجاهدنیا برادر این شهید در قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال۶۷ توسط دژخیمان خمینی به‌شهادت رسید.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

مجاهد شهید خسرو مجاهدنیا

 

مجاهد شهید خسرو مجاهدنیا ایستاده سمت چپ

مجاهد شهید خسرو مجاهدنیا ایستاده سمت چپ

 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/919c30b9-53c4-446e-8f5e-6a01b9b3b502"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات