728 x 90

با یاد مجاهد شهید یعقوب مجریان

مجاهد شهید یعقوب مجریان
مجاهد شهید یعقوب مجریان

محل تولد: ساری
شغل: تکنسین
سن: 30
تحصیلات: -
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


یعقوب مجریان 

تاریخ تولد: ۱۳۳۷

محل تولد: گلوگاه

تحصیلات: متوسطه

سابقه مبارزاتی: ۱۰سال

زندانی سیاسی: ۲سال

یعقوب مجریان  در سال۵۷ با مجاهدین آشنا شد و در ارتباط با سازمان قرار گرفت، در سال۶۰ درحالی‌که رابط تشکیلات جنبش مجاهدین گرگان بود دستگیر شد.

پس از چند ماه در اسفند۶۰ آزاد شد و اقدام به تشکیل هسته مقاومت نمود، در سال۶۱ دوباره دستگیر شد و به ۲سال زندان محکوم گردید.

بعد از آزادی از زندان در آبان‌ماه سال۶۴ خود را به منطقه مرزی رساندو در واحدهای نظامی و سپس گردانهای رزمی ارتش آزادیبخش سازماندهی شد.

پیکار او ادامه داشت تا سرانجام پس از یک‌دهه مجاهدت در عملیات فروغ جاویدان سرفرازانه به‌شهادت رسید. «…‌خوشحالم که در این راستا قدم گذاشته‌ام و اعتقاد دارم که باید هرگونه تضادی را به‌نفع این راه  حل کرد ، در این راستا قیام نمود و لحظه‌یی از سرنوشت خلق غافل نبود.

چرا که خلقها هرگز کوچکترین کاری را که در جهت منافع آنها باشد بدون قدرشناسی نخواهند گذاشت… در مقابل خمینی نباید هرگز جز به راه قهرآمیز که همان جنگ مسلحانه است اندیشید، با خمینی فقط و فقط باید به زبان گلوله حرف زد و بس.

لحظه‌های انقلاب به‌تندی مراحل و موانع خود را پشت‌سر می‌گذارد و… طومار رژیم خمینی درهم پیچیده خواهد شد.

ما باید با اتحادی همگانی در ساختن ایران دوباره پیگیر و پرتلاش دست به‌کار شویم ،و ایرانی را پی بریزیم که در آن هرگز اثری از آثار خمینی دجال ضدبشر نباشد…

خمینی دجال ضدبشر بداند ما مجاهدین از مرگ قویتریم، ما هم‌چون برنجزارهای مازندران هرساله درو می‌شویم و سال دیگر با ساقه‌های ‌پربارتری می‌روییم، ما بیشمارانیم…». وصیت‌نامه ‌ـ‌ ۲۳اسفند۶۵ 

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b3e5a43a-90de-44b2-b1e8-4cff5f2acb2a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات