728 x 90

با یاد مجاهد شهید محمد علی مجتهدزاده

مجاهد شهید محمد علی مجتهدزاده
مجاهد شهید محمد علی مجتهدزاده

محل تولد: تهران
شغل: دانشجوی پزشکی
سن: 30
تحصیلات: -
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


محمدعلی مجتهدزاده

تاریخ تولد: ۱۳۳۷
محل تولد: تهران
تحصیلات: دانشجوی پیراپزشکی
سابقه مبارزاتی: ۱۰سال
زندانی سیاسی: ۳سال
محمد علی مجتهدزاده در فعالیتهای قیام ضد سلطنتی شرکت داشت، و سال ۵۸با مجاهدین آشنا شد و همکاریش را با انجمن دانشجویان مسلمان مشهد آغاز کرد.

در ‌شهریور ۶۰ دستگیر و به مدت ۳سال زندانی شد، در سال ۶۴ ارتباطش با سازمان برقرار شد. محمد علی متأهل ودارای چند فرزند بود ،‌اما انبوه مشکلات ، هیچگاه در مبارزه استوار او برای رهایی میلیونها هموطن تحت ستمش خللی ایجاد نکرد .

او نبرد رهاییبخش را برگزید و خود را به رزمندگان ارتش آزادی درمنطقه مرزی رساند : «در لحظاتی که مسعود   این معشوق بزرگ من و تمامی مجاهدین ، ندای "هل من ناصر" سرمی‌دهد ، به انتظار نشستن و نگریستن بسی دردناک و حزن انگیز است.چه خوش است سر برآستان جانان نهادن و در پای معشوق به شوق گریستن و در آخر جان دادن ».

این مجاهد قهرمان درتقاضانامه اش نوشت: «… درخواست اعزام به منطقه جهت جنگیدن در صفوف مقدم نبرد با خمینی ضد بشر در رکاب رهبری را می‌نمایم.‌با اعتقاد کامل که از تک تک سلولهایم نشات می گیرد ... ۶۶/۷/۳۰».

مجاهدخلق محمدعلی مجتهدزاده سرانجام در بهمن ماه ۶۶ به ارتش آزادیبخش پیوست و در یکانهای رزمی سازماندهی شد

. درحماسه کبیر   فروغ جاویدان    او با اشتیاقی بی‌پایان به میدان نبرد شتافت، و پس از رزمی جانانه خون پاکش را فدیه رهایی مردم ایران کرد و به جاودانه فروغهای آزادی پیوست.

پیکر پاک او توسط همرزمانش به کربلا انتقال داده شد و در خاکپای سرور آزادگان حسین (‌ع) به خاک سپرده شد.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7529e0e9-595d-49fc-bb03-bb9a4cb71ad9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات